Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Oznaczenie na mapie - słupy średniego i wysokiego napięcia

dziolanda 13 Lut 2017 18:57 2487 12
  • #1 13 Lut 2017 18:57
    dziolanda
    Poziom 8  

Witam okazuje się że budują linie energ. Na rogu mojej działki stanie słup SN27. zaznaczę ze na działce mam już słup SN a ok.40 m dalej mam linie wysokiego napięcia. ten słup ma być narożny, i dzięki niemu będą mogli skręcić w bok. pytanie co oznaczają te poziome kreseczki? Mam nadzieję że nie to ze będzie to słup z trafostacja? Ze względu na bliskość linii jak mogę się uchronić przed falami. Może linki do poczytania? Jestem kompletnie zielona. Z góry dziękuję

0 12
  • #3 13 Lut 2017 19:21
    Brivido

Poziom 29  

Chodzi o ten "uziom do góry nogami". Nie ma się czym przejmować, elementy pod napięciem nie są dostępne.

0
  • #5 13 Lut 2017 19:56
    dziolanda
    Poziom 8  

Moze te wyjasnienia wystarczą?
    Dodam, ze slup WN oznaczony w kolku czerwonym - strzela cały czas - tzn. pstryka tak glosno....

1
  • #6 13 Lut 2017 20:00
    kozi966
    Moderator- Elektryka Instalacje i Sieci

dziolanda napisał:

MOZE te wyjasnienia wystarczą???

Serio nie trzeba krzyczeć (wielkie litery oznaczają krzyk).

To co jest w tym małym kółeczku to jak wspomniał @Brivido jest to uziemienie słupa a dokładniej uziemnik.
    Nie jest to żaden transformator.

Natomiast słup WN "strzela" czy "pstryka" w wyniku wyładowań niezupełnych (wyładowanie koronowe - ulot). Zjawisko normalne dla wysokich napięć.

dziolanda napisał:
    Zw względu na bliskość linii jak mogę się uchronić przed falami.

Falami? domyślam się, że chodzi o pole elektromagnetyczne w pobliżu słupa?
    Nie znam takich zabezpieczeń, które chronią od fal elektromagnetycznych (czy pola elektromagnetycznego).

0
  • #7 13 Lut 2017 20:03
    dziolanda
    Poziom 8