Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
SterControlSterControl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

seat toledo 2 1.6 sr silnik to "AKL" 2000r. brak iskry

13 Lut 2017 19:42 1455 15
  • Poziom 4  
    witam jestem tu nowy i nie wiem czy dodałem dobrze post wcześniej znalazłem kilka postów odnośnie iskry w seacie ale nie doczytałem się nigdzie konkretnej odpowiedzi. Mój samochód wcześniej już miał problemy z odpalaniem trzeba było długo kręcić żeby załapał i jak był zimny to czasami potrafił szarpnąć. Teraz samochodu wcale nie mogłem odpalić i doszedłem że nie daje wcale iskry na świece w kostce która jest podpięta co cewki zapłonowej jest 4 piny w 1 od lewej jest tak jak by minus w 2 plus a w 3 i 4 nic nie pokazuje dodam że został już wymieniony czujnik położenia wału i dalej nie ma iskry. Czy może to być cewka??? czy czy może czujnik położenia wałka rozrządu może miał ktoś takie przygody i podzieli się opinnią
  • SterControlSterControl
  • Poziom 16  
    Nie znam Seata ale być może sygnału sterującego od ECU nie dostaje. Na któryś 2 pinach zdaje się powinien być zapodawany sygnał. Sprawdź czy czasem aby immobilizer albo jakaś inna odcinka (np.alarm) nie blokuje, albo coś ze złączami lub kablami.
  • Poziom 4  
    wszystkie złącza były dzisiaj sprawdzane i przeczyszczane i elektryk samochodowy też sprawdzał czy są przejścia więc chyba odpada ecu jedynie może immo tylko jak by był zablokowany to samochód by odpalił i po sekundzie zgasł ale już nie wiem
  • SterControlSterControl
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    adrian071991 napisał:
    elektryk samochodowy też sprawdzał
    Chyba witką z brzozy... Zmień elektryka. Ten chyba nie samochodowy. Zasilanie cewki sprawdzasz żarówką, sygnały sterujące np diodą świecącą lub oscyloskopem. Dodatkowo diagnostyka komputerowa i popatrzeć przynajmniej w błędy i parametry. Kod silnika byś podał, byłoby łatwiej podpowiadać.
  • Poziom 4  
    komputer nie pokazuje żadnych błędów a jak mówiłem w kostce która jest do cewki jest tylko w jednym + w drugim - i 3i4 neutralne to jak mam to sprawdzić diodą czy żarówką a typ silnika to AKL
  • Specjalista grupy V.A.G.
    8V w tym roczniku?
    Sprawdź w ogóle czy czujnik wałka działa.
    Na 1 i 3 masz mieć sterowanie cewki z ECU czyli jak dasz kontrolkę pomiędzy któryś z tych przewodów a masę to ma migać jak kręcisz rozrusznikiem.
    2 to plus a 4 masa.
    Czujnik wałka: 1 +5V, 2 sygnał, 3 masa z ECU.
    Kontrolka ma migać pomiędzy 2 a 3.
  • Poziom 4  
    Dodam, że już została wymieniona cewka, czujnik położenia wałka rozrządu, czujnik położenia wału i nadal nie odpala czasami jest iskra a czasami ginie i samochód czasami się tylko delikatnie odezwie i nadal nic.
  • Poziom 16  
    Sprawdzałeś wszystko co Kolega wyżej podał?
    Czy immobilizer ma jakąś lampkę sygnalizującą jego działanie (patrz czy gaśnie)?
    Czy próbowałeś na innym kluczyku?
    Jeżeli masz jakiś alarm to sprawdź czy i na nim nie ma zrobionej odcinki i jakiś przekaźnik w nim może nawalać.
  • Poziom 4  
    alarmu nie ma, kluczyka 2 też nie mam tylko dzisiaj zauważyłem dziwny problem kiedy odłączyłem kostkę od czujnika wału to samochód zapalił po ponownej próbie podłączenia w trakcie pracy zgasł i tak jak odłączona to zapala i myślę że immobilizer w takim razie jest sprawny dodam że już 3 czujniki wału zmieniałem nowe i stare i dalej to samo
  • Poziom 16  
    Próbowałeś poruszać wtyczką/kablem od czujnika wału, gdy ktoś uruchamia?
    Może tam siedzi feler. Ostatecznie szukaj po całych kablach od czujnika.
    Może napisz do kolegi powyżej, czy wie jakie pomiary tam porobić.
  • Poziom 4  
    Samochód odpalił na 4 czujniku położenia wału który kupiłem na szrocie z anglika, wychodzi na to że 2 nowe ze sklepu były uszkodzone lub nie takie. Wszystko było dobrze do dnia dzisiejszego, jeździłem 2 dni dzisiaj samochód zaczął szarpać i zgasł, nie wiem już co może być nie tak po prostu opuszczam ręce.
  • Moderator Samochody
    Przecież to Simos, więc oczywiste że na tandetnych zamiennikach czujników nie będzie działał.
  • Poziom 4  
    Nowe nie były tanie jeden 120 a drugi 150, a używany był z boscha i na nim samochód jeździł. a co to znaczy "simos"
  • Moderator Samochody
    Cena nie świadczy o jakości. Sterownik silnika masz Siemens Simos, one są bardzo wybredne co do nieoryginalnych indukcyjnych czujników.
  • Poziom 4  
    W orginale miałem boscha i teraz też jeździł na boschu

    Dodano po 2 [godziny] 12 [minuty]:

    Dodam, że niedawno byłem w garażu i nadal coś próbowałem zrobić, naładowałem akumulator i zapaliłem samochód tylko chodzi nierówno na ok 400-500 ob/min i jak dodać gazu to gaśnie. Jak odłączę czujnik położenia wałka rozrządu tylko na samym czujniku położenia wału to chodzi tak na małych obrotach, a jak podłącze czujnik położenia wałka rozrządu a odłączę czujnik położenia wału to nawet nie odpalę ( chociaż powinien chodzić na samym czujniku położenia wałka rozrządu lub na samym czujniku położenia wału). Już myślałem o wszystkim odłączałem przepływomierz i nic nie dało próbowałem psiukać plaka do filtra powietrza i odpala chodzi ok 5 sek. i gaśnie
  • Poziom 4  
    Dziękuję za porady wyszło na czujnik położenia wału i wskaźnik paliwa gdyż nie było a pokazywał że jest