Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Benning MM 10 vs BRYMEN BM829

kamilosm 13 Feb 2017 20:04 1617 8
NDN
    kamilosm
    Level 9  
    Witam. Chciałem się dowiedzieć jaki miernik bardziej się opłaca. Jestem osobą początkującą i z racji tego że zepsuł mi się miernik szukam nowego. Na razie upatrzyłem dwa:
    - Benning MM 10 340zł
    - BRYMEN BM829 420zł
    Który bardziej się opłaca? Są warte swojej ceny?
  • NDN
    JanuszM
    Level 17  
    Te mierniki (nowe) kosztują po około 800 PLN, mają TrueRMS i dla początkującego są niepotrzebnie wysokim wydatkiem (chyba, że cena nie ma dla Ciebie znaczenia).
    Kup coś budżetowego (70-150 PLN) i w przypadku uszkodzenia nie będzie żal tak bardzo jak drogiego miernika.
    tomekm33
    Level 22  
    Jaki miernik Ci się zepsuł i powiedz czego oczekujesz od nowego? Jakiejś specjalnej dokładności? Pomiarów pojemności, hFE tranzystorów, temperatury? Może zależy Ci na prostocie i solidności?
  • NDN
    kamilosm
    Level 9  
    Nie zalezy mi na prostocie. Pomiary pojemności i częstotliwości maja chyba obydwa. Co do tranzystorów to nie wiem co to za funkcja ale fajnie by było ja miec. Pomiar temperatury tez by się przydał.

Dodano po 42 [minuty]:

Może lepiej będzie jesli napiszę po co mi miernik. Korzystam z ardino także jakieś tam proste układ tworze no i jeszcze troche naprawiam jakies zasilacze tv czasami audio.
    m2c
    Level 19  
    Kup najtańszego unita, a z czasem kupisz sobie coś lepszego (np Sanwę 5000a). Ale nawet wtedy taki unit często się przydaje ;) Zwłaszcza jak jesteś początkujący i jest możliwość że zrobisz coś przez co miernik wybuchnie :P Do tego nie szkoda go jak gdzieś upadnie czy się poobija mierząc np napięcie w aucie, albo jak sąsiad chce pożyczyć. mam Sanwę 7000 ale 15 letni unit M830BUZ jest w użyciu tak samo często :P
    A jeżeli koniecznie coś z większą ilością funkcji to może UT139C?