Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf 4 1,4 16v - Falują obroty, wyskakuje kontrolka oleju, po odpięciu plusa ok

szymian1234 13 Lut 2017 21:10 1215 21
  • #1 13 Lut 2017 21:10
    szymian1234
    Poziom 7  

    Witam!
    Jak w temacie, obroty falują nieregularnie, przy obciążeniu (światła, wentylator) bardziej, przy mocniejszym spadku z obrotów wyskakuje kontrolka ciśnienia oleju. Alternator sprawny, regulator napięcia nowy. Odpinam plus od alternatora, obojętnie czy przy nim czy przy aku-obroty ok, wracają do jednej pozycji. Przewód wymieniałem, to nic nie dało.
    Podzespoły mechaniczne odpowiadające za obroty sprawdzone, sprawne, więc to elektryka, ktoś ma jakiś pomysł gdzie, co sprawdzić ?

    0 21
  • #2 13 Lut 2017 22:46
    slawek str
    Poziom 15  

    Dziś podobną sytuację naprawiałem u siebie. Okazało się że urwał się cienki kabelek od alternatora i zaświeciła mi się kontrolka oleju. Po zlutowaniu wszystko w porządku dopóki nie wyjechałem z garażu. Po ponownym sprawdzeniu okazało się że nie było dobrego styku na tej kostce przy alternatorze co powodowało falowanie obrotów i chwilowe zaświecanie się kontrolki oleju i sygnału dźwiękowego. Działo się to podczas jazdy po nierównej nawierzchni. Może to coś podobnego bo vw dostaje impulsy na obrotomierz z alternatora a jak ich niema to zapala się olej i piszczy. Pozdrawiam.

    0
  • #3 13 Lut 2017 22:57
    szymian1234
    Poziom 7  

    Sprawdzę jutro ten kabelek po całej długości, natomiast nie sądze, żeby on był przerwany, ponieważ jak odpinałem wtyczke przy tych objawach to nie ustawały, dopiero po odkręceniu "plusowej 13" wracało wszystko do normy.

    0
  • #4 18 Lut 2017 23:42
    szymian1234
    Poziom 7  

    Cóż, przewodzik nigdzie nie naruszony... powoli tracę cierpliwość. Ktoś jakiś pomysł? Zacząłem przeglądać powoli całą elektryke, zacząłem dziś od sprawdzenia masy i była lekko zaśniedziała, oczyściłem I jak naładuje aku to sprawdzę czy pomogło. Natomiast ktoś ma może pomysł co jeszcze sprawdzić? Na necie nigdzie nic nie ma....

    0
  • #5 19 Lut 2017 11:21
    slawek str
    Poziom 15  

    Wygląda że alternator robi obciążenie, być może trzeba naciągnąć pasek napędzający go.

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Ostrzeżenie. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika. Post raportowany.
    W tym aucie regulacja jest samoczynna.

    0
  • #6 19 Lut 2017 20:59
    Bunny82
    Poziom 16  

    szymian1234 napisał:
    Witam!
    Jak w temacie, obroty falują nieregularnie, przy obciążeniu (światła, wentylator) bardziej, przy mocniejszym spadku z obrotów wyskakuje kontrolka ciśnienia oleju. Alternator sprawny, regulator napięcia nowy. Odpinam plus od alternatora, obojętnie czy przy nim czy przy aku-obroty ok, wracają do jednej pozycji. Przewód wymieniałem, to nic nie dało.
    Podzespoły mechaniczne odpowiadające za obroty sprawdzone, sprawne, więc to elektryka, ktoś ma jakiś pomysł gdzie, co sprawdzić ?

    Jak sprawdziłeś alternator pod obciążeniem, jakie napięcie ładowania przy włączonym wentylatorze chłodnicy.
    Nie odpina się na pracującym alternatorze grubego plusa bo może to doprowadzić do spalenia diód w mostku prostowniczym .
    Może to coś podobnego bo vw dostaje impulsy na obrotomierz z alternatora
    Nie wprowadzaj kolegi w błąd , sygnał o obrotach licznik dostaje z sterownika silnika który czyta je z czujnika GMP

    0
  • #7 20 Lut 2017 10:43
    karol9977
    Poziom 9  

    Jaki masz obroty na biegu jałowym, i jakie jest ładowanie ?

    0
  • #8 21 Lut 2017 00:39
    szymian1234
    Poziom 7  

    Bunny, wiem, że nie powinno się odpinać, ale zacząłem chwytać się wszystkich pomysłów, bo wszystkie mechaniczne podzespoły były sprawdzane i są sprawne. Ładowanie na aku jest około 14v, natomiast kiedy miernik podłączam do alternatora, z minusem do masy są spore spadki napięcia, spada ono czasem nawet do 7v. Obroty wahają się od 600-1100 coś takiego i nie zawsze to występuje, na rozgrzanym silniku potrafi zgasnąć.
    Organoleptycznie sprawdzając pasek to jest ok- nie jest spękany, rowki troszke wyrobione, ale bez przesady, nie piszczy więc bardziej przyczepił bym się ewentualnie do tego napinacza, podpowiecie mi jak sprawdzić czy siła jego naciągu jest prawidłowa, bo jakoś żaden pomysł nie przychodzi mi do głowy?:) z góry dzięki

    0
  • #9 21 Lut 2017 06:37
    karol9977
    Poziom 9  

    Obroty cały czas falują od 660 1100? Mam golfa 1.4 16V 98 i miałem takie objawy. Potrafił zgasnąć jak dojezdzalem do skrzyżowania. masz cos takiego ?

    0
  • #10 21 Lut 2017 11:51
    szymian1234
    Poziom 7  

    No mniej więcej tak falują, nie jestem w stanie określić czy jest to 663 czy 1121, ogólnie taki przedział, i na rozgrzanym silniku potrafi zgasnąć. Po odpaleniu na ssaniu, czasem falują wyżej czasem wogóle, a czasem jak odpalam to obroty skaczą na 2 tyś i nie chcą zejść. Próbuję wtedy dodać gazu, żeby się podniosły i spadły, ale nie schodzą. Tak było częściej przy mrozie. Tylko proszę nie podpowiadajcie, że kable, świece i krokowy, bo takie sprawy to podstawowa sprawa do sprawdzenia i ją wykonałem. Kable i świece wymieniłem, bo było przebicie, a krokowy jest elektroniczny zintegrowany z przepustnicą, sprawny, bo komp nie wywala błędów i mój elektryk ją sprawdzał, a ja czyściłem i adaptowałem, cewka również była sprawdzana. Więc wracając do tematu, jak sprawdzić poprawne działanie napinacza??

    0
  • #11 21 Lut 2017 12:28
    stonefree
    Poziom 24  

    Pytanie pierwsze - jaki jest kod silnika? Skoro elektryk sprawdzał, czyścił i adaptował przepustnice, to nie był w stanie sprawdzić parametrów? Czemu się czepiacie sprawdzania napinacza, przecież tam jest zwykła sprężyna, co tam sprawdzać? Jak pasek nie piszczy to jest ok. Czy przepustnica i odma jest umyta i czy adaptacja przebiegła poprawnie? Czy zdarzały ci się szarpania i przerwy podczas jazdy, tak jak by brakowało zapłonu? Jaki jest stan silnika, ile bierze oleju?

    0
  • #12 21 Lut 2017 15:33
    Bunny82
    Poziom 16  

    [quote="szymian1234"]Bunny, wiem, że nie powinno się odpinać, ale zacząłem chwytać się wszystkich pomysłów, bo wszystkie mechaniczne podzespoły były sprawdzane i są sprawne. Ładowanie na aku jest około 14v, natomiast kiedy miernik podłączam do alternatora, z minusem do masy są spore spadki napięcia, spada ono czasem nawet do 7v. [/quote
    To jest niemożliwe chyba żeś się pomylił stronami tzn że na altku jest 14V a na aku 7V.
    Odkręć kabel plusowy biegnacy do rozrusznika i wyczyść te styki bo tam dochodzi jeszcze kabel z alternatora i tam się mostkuje z plusem akumulatora i najczęściej tam dostawała sie sniedź i był problem z ładowaniem.

    0
  • #13 21 Lut 2017 16:17
    szymian1234
    Poziom 7  

    Kod silnika to akq
    Silnik oleju nie bierze wcale, jest świeżo dotarty po remoncie generalnym-wiem, bo sam robiłem, pierścienie, rozrząd, rzecz jasna smog był wyczyszczony, olej i filtr świeże, wymiana uszczelniaczy w głowicy, czyszczenie. Wszystkie podciśnienia na 100% są na swoim miejscu i są szczelne. Egr był zaślepiany, ale nic to nie zmieniało więc aktualnie "odślepiony".
    Odma była czyszczona podczas remontu pianą aktywną, więc nie ma szans, aby to ona nie domagała, w filtrze powietrza nie ma ani grama oleju, a w odmie masełka.
    Powiem szczerze, że ciężko określić czy to były przerywania. Na 3, 4 biegu podczas jednostajnej jazdy przy 2-2,5 tyś obrotów zdarzały się takie delikatne przerwania jakby na przykład wtryskiwacz się zawieszał, były naprawdę znikome. Upieram się jednak, że to raczej elektryka, zwłaszcza, że wszystko jest ok, kiedy odłączam ten plus z alternatora. Bunny spadki były na alternatorze, słowo honoru, na aku nie było spadków, być może regulator napięcia robił swoje. Ja mam dwa niezależne od siebie plusy, jeden od aku do rozrusznika, drugi od aku do alternatora. Czujnik temperatury wymieniłem-ten, który wchodzi do plastiku termostatu, natomiast dzisiaj zauważyłem czujnik, który jest wkręcany bezpośrednio do chłodnicy, a przewody od niego łączą się w kostce nad rozrusznikiem, które później idą do altka. Czy jest możliwe, żeby on powodował te objawy? Na kompie od niego błędu nie wywala... wydaje mi się, że jest to czujnik załączający wentylatory? Czy się mylę?

    0
  • #14 21 Lut 2017 16:28
    stonefree
    Poziom 24  

    A może jednak przepustnica kuleje? Masz skąd podmienić przepustnicę na inną?

    0
  • #16 22 Lut 2017 08:52
    karol9977
    Poziom 9  

    Odłącz zasilanie silnika krokowego od przepustkicy i uruchom silnik. Jeżeli nie będzie różnicy to do wymiany przepustnice. Mam ten sam model akq i tak miałem u siebie.
    Samego silnika nie dostaniesz chyba że na ebuju i ciężko to wymiotować.

    0
  • #18 27 Lut 2017 21:33
    karol9977
    Poziom 9  

    szymian1234 napisał:
    Jak odpinam wtyczkę od silniczka to chodzi na podwyższonych obrotach.


    Wyjmij przepustnice, podłącz pod samochód zobacz jak po przekręceniu stacyjki zachowuje się klapka. Po odłączeniu przepustnicy obroty powinny spaść.

    0
  • #20 06 Mar 2017 20:44
    szymian1234
    Poziom 7  

    Cóż... internet zgubne nosi wieści jak to mówią, chyba bardziej muszę wierzyć swoim umiejętnościom. Miałem rację, że poprzednia przepustnica jest sprawna, założyłem drugą, za którą zapłaciłem grube pieniądze i dalej to samo (dzięki karol za namówienie mnie do wydania kolejnej kasy w błoto)-no cóż nauczka. Gdzieś czytałem, że możliwe jest przy takich objawach wytarcie wałków rozrządu, ale muszę pomyśleć jak to sprawdzić, żeby nie kupować drugich w ciemno. Naczytałem się też o filtrach oleju firmy filtron, że po założeniu ich do vw czasem dzieje się tak, że wyświetla się kontrolka ciśnienia. Tylko nie sądze, że od tego też jest falowanie obrotów. Objawy muszą być ze sobą połączone. Macie jakieś schematy elektryczne od vw takiego jak mój? Gdzieś na internecie trafiłem na opis, że w podszybiu jest puszka z kablami od falowania obrotów i bodajże właśnie od oleju, ale nie mogę tego zlokalizować. Może któryś z przekaźników ma jakieś spięcia? Który z nich ewentualnie sprawdzić?? Jutro będę podłączał kompa, może on pokaże jakieś nowe cuda w błędach...

    0
  • #22 07 Mar 2017 12:22
    szymian1234
    Poziom 7  

    Czyżbyś sugerował pęknięcie kolektora, albo zużyte oringi?
    Nie jest to możliwe, oringi wsadzałem nowe przy remoncie, a jak zauważyłem falowanie to psikałem plakiem dookoła, aby wykluczyć nieszczelności.

    0