Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Reno Clio DCI 1,5 2003r - nie odpala za każdym razem

21 Lip 2005 08:50 7858 5
  • Specjalista elektryk
    Witam

    Sytuacja wygląda następująco:
    podczas przekręcania kluczyka, po odczekaniu aż wygasną wszystkie kontrolki świeci się "kropka" i samochodu nie daje się odpalić.
    Po jakimś czasie zauważyliśmy, żę kiedy w pierwszej fazie, gdy zapalają się wszystkie kontrolki (a później gasną) to wogóle niestartuje kontrolka od świec żarowych, po kilkakrotnym przekręceniu kluczyka, kontrolka ta zaskakuje (wygasa w ciągu 1,2 sekund) i auto już można odpalić (czyli normalna procedura)

    Jak zaskoczy ta kontrolka - jest słyszalne "pyknięcie" przekaźnika - czy moga to być uszkodzone świece żarowe, czy może przekaźnik puszczający napięcie ???? lub jakiś inny układ kontrolny???
    Proszę o pomoc

    Pozdrawiam
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    ja myślę że jeśli samochód był kupiony i naprawiony po wypadku to sprawdź czy na sterowniku silnika (Delco) taki plastikowo-aluminiowy z żebrami na 3 kostki znajduje się za akku nie ma śladów zgniecenia po wypadku. Nawet niewielkie ślady na obudowie mogą powodować że na płycie zrobiły się mikropęknięcia i nie łączą elementy.Jeśli samochód nie nosi śladów wypadku to usterka tkwi w instalacji
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Specjalista elektryk
    Witam

    Dziekuje za odpowiedź - dodam, że samochód jest nowy z salonu - użytkowany cały czas przez jedną osobę - bezywpadkowy.
    Pzdr
  • Poziom 11  
    Witam.

    Czy problem udało się rozwiązać ? Mam identyczny w swoim Clio .


    Pozdrawiam
    Mandrax
  • Specjalista elektryk
    Witam

    Problem tkwił najprawdopodobniej w przekaźnikach - niestety fachowiec szczegółów nie chciał ujawniać - w każdym razie tam coś zrobił.
    Przedtem serwis, komputer i te sprawy - wymienili świecę, skasowali 300zł i dalej było to samo - pewnie tak dalej wymieniali by wszystkie ;)

    Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    Witam.

    Postawnowiłem podpiąć się pod ten post bo temat jest powiązany.

    tak jak pisałem miałem identyczny problem jak w pierwszym poście ze swoim Clio 1,5 dci 2002 r. co ciekawe efekt ten występował tylko powiedzmy jednego dnia na 2-3 miesiące. :) obecnie samochód jest przygotowywany do zmiany koloru. co za tym idzie pozbawiony praktycznie zupełnie wnętrza, zostało to co niezbędne do uruchomienia. i tu niespodzianka . przy próbie uruchomienia dioda immo mryga szybko a wycieraczki pracują bez znaczenia czy je włącze czy nie .... (zaznaczę że wszystko odpinane i podpinane bez akumulatora )co za tym idzie samochód nie odpala ... odłaczyłem akumulator ..po 24 h podłaczam i samochód zapala i wszystko wraca do normy ... podejżenia padły na czarną skrzyneczkę z przekaźnikami lub coś podobnego ... ale zdobyłem drugi komplet tj: komputer, przekaźnik (ten koło stacyjki), czarną skrzynkę z przekażnikami, kalkulator ( ta metalowa skrzynka przy kierownicy) + kluczyki wszystko wyjęte z jednego samochodu i efekt po podmianie taki jak wcześniej, czyli wycieraczki i mrygające immo. po powrocie do poprzedniego zestawu efekt ten sam ! wycieraczki pracują immo nie zaskakuje samochód nie zapala ...


    stąd moje pytania :

    co może powodować takie zachowanie elektroniki ? lub co może być uszkodzone ? (rozumiem że nie komp i cała reszta?) ew gdzie szukać przyczyny? (być może gdzieś jeszcze jest coś związanego z immo o czym nie wiem?)

    będę wdzięczny za pomoc lub przynajmniej rozjaśnienie tematu..
    pozdrawiam