Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renlaut Laguna 2 (2002r)1.9DCI - Samochód nie pali na zimno

nickfuriaxd 14 Feb 2017 15:12 522 5
  • #1
    nickfuriaxd
    Level 7  
    Witam.

    Dokładnie tak jak w temacie: samochód nie chce palić na zimno. (po nocy)

    Na początku sądziłem, że przyczyną może być akumulator, gdyż został wymieniony miesiąc przed usterką. Wiec oddałem akumulator i dostałem nowy. Samochód POTRAFIŁ zapalić jednak za 2-3 razem tylko 1 raz po wymianie. W następnych dniach już nie palił ewentualnie na kable CZASEM odpalił. Dodam, że jeśli samochód już odpalił to potem odpalał bez problemu, tylko jeśli postoi przez noc to nie chce palić.



    Alternator był sprawdzany i ładuje.
    Wykluczam również akumulator.
    Pompka paliwowa była wymieniana. ( EDIT) (tylko dziwnie bzyczy - nie wiem czy tak powinno być, dajcie znać)
    Świece wymienione. (okazało się że wszystkie 4 były niesprawne a samochód wcześniej palił)

    Przypuszczenia:

    Słaba masa na silniku. (?)
    Rozrusznik do wymian lub regeneracji.
    Ucieka gdzieś prąd. (?)

    Jeśli potrzebujecie jakiś informacji na temat samochodu to piszcie, niestety jestem zielony w tego typu sprawach, jest to mój pierwszy samochód i kontakt z mechaniką i elektryką samochodu także proszę o wyrozumiałość. :)

    Pozdrawiam. :)
  • #2
    sebap
    Level 41  
    Jakie ciśnienie na listwie podczas kręcenia rozrusznikiem?
  • #3
    nickfuriaxd
    Level 7  
    jak mam sprawdzić ciśnienie na listwie?
  • #4
    sebap
    Level 41  
    Programem diagnostycznym, np. Renault Clip.
  • #5
    Cobrat
    Level 22  
    Może zwyczajnie paliwo "schodzi". Spróbuj przed odpaleniem podpompować ręczną pompką paliwo (taka gruszka na przewodzie paliwowym), 1,9 dCi chyba ma taką pompkę, nie pamiętam na 100%, nie lubię "francuzów" :P. Jeśli proste sposoby Ci nie pomogą, pozostaje Ci mierzenie ciśnienia na listwie (jak zresztą wyżej zostało wspomniane) i test przelewowy wtryskiwaczy - może któryś leje.
  • #6
    zvwoms
    Level 9  
    Jaką masz korekcję na wtryskach?