Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

1.9tdi - Mocne iskry przy podlaczaniu masy

zen.ste 14 Lut 2017 22:22 966 5
  • #1 14 Lut 2017 22:22
    zen.ste
    Poziom 2  

    Witam,

    Problem mam dosłownie wystrzałowy.
    Chciałem odpalić swojego Seata toledo 1.9 tdi 110hp AFN od VW T4 2.5tdi 102hp.
    Akumulator w Seacie ma z 7 lat I tylko 60ah. Wiem, za mało. Ale wydaje mi się, że przy rozruchu na kable nie ma to znaczenia.
    Akumulator w T4 ma 85ah.
    Kable podlaczyłem w prawidlowej kolejności i przy podłączaniu minusa do masy (blok silnika, skrzynia...) mojego tolka strasznie strzela i iskrzy. Tak wali, że ręka sama się cofa. W bloku silnika wypaliło mi małą dziurkę a szczęki kabli są podziurawione w kilku miejscach.

    Dzień wcześniej odpalałem na kable od VW Bory 1.9tdi akumulator 80ah i wszystko było dobrze.

    Czym spowodowane jest to bardzo mocne iskrzenie? Wręcz małe płomienie.
    Czy może to, że akumulator w T4 jest za silny dla mojego Tolka?
    Prosze o pomoc.

    0 5
  • #2 14 Lut 2017 23:11
    Wawrzyniec
    Poziom 33  

    Przecież to normalne, jak podłączasz źródło o dużej wydajności prądowej (a takim jest naładowany akumulator dawcy prądu, dodatkowo z pracującym silnikiem i i alternatorem dającym w tym momencie pełny prąd) do kompletnie rozładowanego akumulatora w twoim samochodzie. W momencie podłączania płynie prąd pewnie powyżej 100A, więc musi iskrzyć.

    Dodano po 3 [minuty]:

    zen.ste napisał:
    przy podlaczaniu minusa do masy mojego tolka
    zen.ste napisał:
    W bloku silnika wypalilo mi mala dziurke
    A kto łapie klemą za blok silnika? Klemy mają być podłączane do akumulatora. OBYDWIE.

    0
  • #3 15 Lut 2017 19:47
    zen.ste
    Poziom 2  

    Tak wiem, wiele razy to robiłem i były iskry ale nie takie. Teraz dosłownie strzelają małe płomienie.

    Skoro minus ma być do minusa na akumulatorze to dlaczego wszędzię piszą inaczej?
    Nawet na kanale AutoCentrum na YT mówią, że minus u biorcy nie do akumulatora.

    0
  • #4 15 Lut 2017 20:04
    Wawrzyniec
    Poziom 33  

    zen.ste napisał:
    wiele razy to robiłem i były iskry ale nie takie. Teraz dosłownie strzelają małe płomienie
    To może masz zwarcie w samochodzie, np zwarte diody w alternatorze. A jak już łapiesz żabką minusową to nie za blok silnika, łap za części stalowe czyli np za ucho do podnoszenia silnika, czy też za karoserię a nie za żeliwo.

    Dodano po 2 [minuty]:

    zen.ste napisał:
    Skoro minus ma być do minusa na akumulatorze to dlaczego wszędzię piszą inaczej?
    Nawet na kanale AutoCentrum na YT mówią, że minus u biorcy nie do akumulatora.
    Bo YT wszystko przyjmie, tak jak papier.

    0
  • #5 15 Lut 2017 20:12
    kkknc
    Poziom 42  

    Wawrzyniec napisał:
    A kto łapie klemą za blok silnika? Klemy mają być podłączane do akumulatora. OBYDWIE.

    Te co ma trochę oleju w głowie i wie że podłączenie żabek do akumulatora może skutkować jego eksplozją.
    Dlatego też co niektórzy producenci dali specjalne uchwyty do pożyczania prądu. Zwłaszcza tam gdzie akumulator jest trudno dostępny.

    0
  • #6 15 Lut 2017 20:49
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Jak akumulator padnięty to się kupuje nowy, bo 7-letni w dieslu to już dawno na złom, a Ty permanentnie będziesz odpalał od innych? Żebyś w ten sposób nie spali samochodu i sobie nie zrobił krzywdy.
    Ciekawy jestem, czy w tym drugim aucie odpalony jest silnik. Bo ja nigdy nie podpinałem słabowitego akumulatora ( 10-11V) pod ładowany 14,4.
    Na początąk podpinam na kilka- kilkanaście minut do naładowanego akumulatora w wyłączonym pojeździe dawcy. Dopiero odpalamy dawcę i po kilku minutach mocniejszego ładowania można próbować .

    0