Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seicento 1.1 MPI - Cały czas pracuje wentylator

Wiktorek22 15 Feb 2017 16:41 1143 2
  • #1
    Wiktorek22
    Level 2  
    Witam. Mam problem z pracującym wentylatorem chłodnicy. Ogólnie opiszę problem. Po przejechaniu ok. 70km. załącza się wentylator chłodnicy i przy okazji włącza się pomarańczowa kontrolka silnika, gdy wyłączę silnik od razu wentylator się wyłącza. Napomnę, że wymieniłem czujnik temp. cieczy oraz zamontowałem inny sterownik komputera, problem cały czas występuje. Gdy silnik jest zimny i nagrzewam go na postoju, kontrolka się nie włącza i wentylator włącza się i wyłącza normalnie. Pozdrawiam i proszę o poradę.
  • #2
    daro31ie
    Automation specialist
    Czy samochód był połączony pod tester?
    Jeżeli tak to jaka temperatura silnika była w ECU po nagrzaniu.
    Bez tego ani rusz kolego.
    Ja podejrzewam, że kolego masz uszkodzony termostat stad te problemy.
  • #3
    Wiktorek22
    Level 2  
    Wspomniałem że był wymieniany czujnik temperatury cieczy bo na samym początku po podpieciu go pod Ecu pokazywał taki błąd ale problem jest nadal po wymianie i nagrzaniu pokazuje prawidłowe temperatury czyli wlancza wentylator przy 97stopniach dodam że przy tym sprawdzeniu jak ostyg nie chciał odpalić jak odpalił zaswiecila się pomaranczowa lampka silnika i przy zimnym siliku włączył się wentylator po podłączeniu ECUpodawalo 50 stopni. Takie same rzeczy dzieją się kiedy pdepne inny ECU

    Po dzisiejszej wizycie u elektryka chyba problem został rozwiązany po podłączeniu pod tester pokazał sporadyczne problemy z czujnikiem cieczy chłodzącej tyle że czujnik był po wymianie elektryk sprawdził miernikiem przejście między końcówką czujnika a komputerem auta okazało się ok tylko że wtyczka od czujnika czyli styki były za bardzo lużne zostały podgięte ciaśniej podobno to była przyczyna zwarcia na razie nie zamykam tematu pojeżdżę i zobaczę jak będzie. Dodam że czujnik podawał prawidłowe wskazania temperatury silnika.