Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel vectra 1992 1.6i Problem z uruchamianiem i wolnymi obr.

21 Lip 2005 11:16 2130 5
  • Poziom 2  
    Witam!
    Mam powazny problem z moim wozem(Opel vectra 1992 1.6i b+g)
    Otoz bardzo czesto kiedy rano uruchamiam silnik po prostu nie chce 'odpalic'. Rozrusznik pracuje, wszystko dziala, tylko nie chce zaskoczyc. Na pych odpala normalnie, ale z kluczyka nie chce. Jesli juz raz uda sie uruchomic silnik , potem jest juz ok i odpala normalnie, az do nastepnego ranka, jak postoi i ostygnie zaczynaja sie problemy znowu. Kolejna rzecz to to iz czasami w czasie jazdy po nacisnieciu sprzegla silnik po prostu gasnie, nie trzyma wolnych obrotow. Zdarza sie tak caest szczegolnie w dluzszej trasie. Zdaza sie tez czesto iz po uruchomieniu silnika, jesli w ogole uda sie to bez pchania, ze silnik wchodzi na bardzo wysokie obroty i dopiero po 2-3 minutach obroty same spadaja i sie stabilizuja. Mam instalacje gazowa ale uruchamiam silnik na benzynie. Bardzo prosze, jesli ktos wie co sie dzieje, co jest nie tak i jak to naprawic prosze o pomoc!!!! moj mail : kosmyk(malpa)o2.pl.Z gory dziekuje
  • Poziom 21  
    Kolego sprawdz czy po przekręceniu kluczyka poppka paliwowa pracuje ,zanjduje sie ona kolo prawego koło z tyłu przy baku.Miałem podobny przypadek ze pompka w pierszym momencie nie pompowała paliwa
  • Poziom 11  
    Typowy objaw uszkodzonego modułu w aparacie zapłonowym. TAka duża czarna część w aparacie zapłonowym / kiedyś słyszałem że powinna być na nim biała kropka - inny kolor świadczy o uszkodzeniu lub przegrzaniu /. U mnie było tak że nie było iskry jak chaciałe odpalic z rozrusznika na pych zapalał od razu.
    Zdejmij kopułkę i zobacz czy w środku jest czysto. Posprawdzaj kable.
    Nieregularne obroty mogą świadczyć o zabrudzeniu silnika krokowego / regulatora wolnych obrotów /. Wymontować i wyczyścić w benzynie ekstrakcyjnej.
    Ignacy
  • Poziom 22  
    A moim zdaniem to silnik krokowy sie blokuje. Moze to by bylo zbyt banalne, ale chyba warto sprawdzic.
  • Poziom 34  
    Popieram Ignacego , typowy objaw jak pada moduł zapłonu w multecu.

    A jeśli go nie wymienisz to pewnego dnia się ździwisz bo wogóle nie odpalisz :( . Koszt modułu powyżej 100zł.
  • Poziom 22  
    witam też stawiam na moduł a tak chciałem jeszcze dodać że kropka na module powinna być ale żółta jezeli moduł jest sparwny a z czasem kropka sie robi czerwona (rózowa) i to własnie ten kolor oznacza przegzanie modułu, ale kropka może być żółta a moduł moze szwankować
    pozdrawiam