Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra B, 2.0 Dti, 101 KM - nie spadają obroty, w trakcie jazdy lekko odcina.

15 Lut 2017 19:52 585 3
  • Poziom 2  
    Witam, mam problem ze swoją Vectrą 2.0 DTI, 101 KM, 2002 r. Auto dostałem od rodziny, stało 9 mies. nieużywane. Wcześniej wszystko było ok. Od razu dałem do mechanika, wymienił olej + filtry, filtr paliwa, wyczyścił egr (ponoć był strasznie zabrudzony). Nie wyeliminowało to jednak problemu z jazdą, a mianowicie: przy dodawaniu gazu auto trzyma na obrotach, obroty nie spadają wraz z puszczeniem gazu tylko utrzymują się jeszcze 2-3 sekundy i dopiero spadają. Dodatkowo czasami auto przerywa delikatnie z dostawą paliwa - np. na 3 biegu czasami nie chce wejść więcej niż 3 tys obrotów ale niezawsze. Na 4 biegu i 5 chodzi najlepiej. Najgorzej się rusza z miejsca przez te niespadające obroty - szarpie autem. Zauważyłem też, że czasami pali na 3 gary i wyskakuje check engine. Mechanik oczywiście powiedział, że nawet nie ma co sprawdzać i to na 100% pompa - ale nauczony doświadczeniem poprzedniej Vectry wiem, że łatwo tak powiedzieć a nie zawsze tak jest :) auto ma orginalny przebieg 260tys - przed postojem 9 mies jeździło i też były te problemy i też mówili, że pompa, a potem pompa była 2x podłączana pod komputer i 100% sprawna i mówili że to wina egr teraz egr wyczyszczony i dalej problem występuje . Mam pytanie czy może to być coś z kątem wtrysku (pali na 3 gary) lub problem z gazowaniem przez to, że w pompie również zebrał się spory brud? Auto po mroźnej nocy pali troszkę ciężej ale pali, jak nie ma mrozu to odpala na "strzała". Jeśli faktycznie to pompa to nie będę jej naprawiał...ale wydaję mi się, że to niekoniecznie musi być to i można to naprawić dużo taniej niż za 2 tys złotych. Dzięki za pomoc.
  • Poziom 15  
    Dużo tych problemów...przerabiałem ten silnik i sprawdziłbym uszczelnienia wtrysków tzw. trawersy. Skoro był check engine trzeba by komputerem go przeczesać sterownik i zobaczyć błędy. Zawór egr - wyczyszczony ale czy sprawny? Jeśli egr zasyfiony to podobnie może być z klapkami w kolektorze...Miałem również problem z nierówną pracą silnika - problem był z brudem na smoku w zbiorniku paliwa. Dla spokoju pomierzyłbym także podciśnienia sterujące klapkami, turbiną i egr'rm. Może trochę Ci to pomoże.
  • Poziom 2  
    Byłem na komputerze i nie pokazało uszkodzenia pompy tylko "błędny odczyt obrotów pompy" i dalej pokazuje zanieczyszczony egr mimo że mechanik czyscił. Sterownik wszystko ok. Co w takim wypadku na pomoc vectrze? Elektryk powiedział ze może to być wynikiem tego że auto tak długo stało nieużytkowane.
  • Poziom 15  
    Skoro dalej pokazuje egr to go sprawdź - wykręć go, wciśnij grzyb i zatkaj króciec który idzie do pompy vacum. Puść grzyba - jak wróci to egr zwalony, jak będzie w miejscu a na palcu z króćcem poczujesz ssanie to jest ok. Jeśli masz vacumetr pomierz podciśnienia: na wężu od egr, na zaworach od klap w kolektorze i turbinie. Schemat podłączenia oraz prawidłowe wartości podciśnień znajdziesz w necie a najszybciej na forach Vectra Unlimited lub Vectra Klub Polska - wałkowane po wielokroć. Masz kod błędu pompy?