Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dobry sprzęt a GTA V się zacina nawet na słabych ustawieniach.

MichasSR 15 Lut 2017 21:40 3879 15
  • #1 15 Lut 2017 21:40
    MichasSR
    Poziom 4  

    Witam, posiadam komputer o specyfikacji:

    Płyta główna: MSI Z87-G43
    Procesor: Intel Core i5-4670K, 3.4GHz, 6MB
    Chłodzenie CPU Thermalright HR-02 - Macho
    Karta Graficzna: Gigabyte GeForce GTX770 2048MB DDR5/256bit OC
    Pamięć Ram: Team Group Vulcan Gold - DDR3-1600 CL9 - 8 GB (2x4GB)
    Dysk: Seagate 1TB 3,5" SATAIII, 7200RPM, 64MB cache
    Zasilacz: XFX TS 550W 120mm 80+ Bronze
    System Windows 8.1

    Mianowicie nie jestem za bardzo zadowolony z jego pracy przy graniu w GTA V przy ustawieniach wymagających 1400MB ja mam lagi/scinki przy ustawieniu powiedzmy 2000MB są dużo większe lagi a przy ustawieniu Optymalizacji od sterowników Nvidia pokazuje 2700MB i wtedy wogóle nie da się już grać.
    Na dodatek gdy gram w GTA V to dużo razy przelatuje mi taki pasek w poziomie jakby rozdzielający obraz na 2 części i cześć jest przesunięta lekko w lewo tam samo miałem w GTA San Andreas.

    Po formacie jest to samo.

    W grze CS:GO jest w miarę okey mam jakieś stabilne powiedzmy 240FPS


    Mam włączone w biosie OC czyli procesor jest podkręcony do 4.0GHZ, przeczytałem na jakimś forum że z tym procesorem i chłodzeniem z tej jednostki powinnienem wyciągnać jakieś 4.3GHZ. Temperatura w biosie jest 40/44 stopnie

    Czy jeśli przesłałbym wszystkie screeny z Biosu? To jest ktoś w stanie powiedzieć mi co zmienić żeby ustawić te 4.3GHZ? Przy odpowiednim napieciu itp? aby to wszystko stabilnie działało?

    0 15
  • #2 15 Lut 2017 21:45
    Vytautas_YT
    Poziom 28  

    Kolego nie wiem jak bardzo zaawansowanym użytkownikiem jesteś ale na początek prosiłbym abyś podesłał zdjęcie tyłu komputera, tak jak jest spięty, ze wszystkimi przewodami itd.

    2
  • #3 15 Lut 2017 22:26
    MichasSR
    Poziom 4  

    Bez przesady człowieku nie jestem podłączony pod zintegrowaną grafikę tak jak przypuszczasz :) Wiec zdjęcie wydaje mi się bez sensu no chyba że potrzebne ci do czegoś innego to mogę podesłać.

    0
  • #5 15 Lut 2017 22:55
    310artur
    Poziom 43  

    Zacznij od ustalenia co boli twój sprzęt. Bo kręcenie CPU to droga donikąd.
    Zacznij od czegoś prostego - uruchom HWiNFO w trybie "sensor only" zminimalizuj i zagraj w GTA - pograj tak z 5 minut z tymi lagami. Spokojnie wyjdź z gry i zrób screen wszystkiego z HWiNFO. Wartości maksymalne powiedzą nam więcej o tym co "niedomaga" w czasie gry.

    0
  • #6 15 Lut 2017 23:33
    Vytautas_YT
    Poziom 28  

    MichasSR napisał:
    Bez przesady człowieku nie jestem podłączony pod zintegrowaną grafikę tak jak przypuszczasz :) Wiec zdjęcie wydaje mi się bez sensu no chyba że potrzebne ci do czegoś innego to mogę podesłać.


    Jakbyś się spotkał kilka razy z takim przypadkiem to byś zrozumiał dlaczego zacząłem od tego pytania :D W każdym razie wiadomo że to można wykluczyć ;)

    0
  • #9 16 Lut 2017 01:30
    E8600
    Poziom 37  

    Zapewne UHD lub full hd na 3 monitorach a do tego program przechwytujący wideo i procesor wymięka. Napisz konkretne ustawienia. Nikt się nie domyśli po 2000MB. Przed podkręcaniem też były takie cyrki? Bo może tu jest problem.

    0
  • #10 16 Lut 2017 03:07
    MichasSR
    Poziom 4  

    Komputer nie jest podkręcony prze zemnie bo go nie podkręcałem mam jedynie włączoną w Biosie opcje OC dzięki czemu procek jest podkręcony do 4.0GHZ i to tyle sam nic nie podkręcałem ani nic z tym teraz ustawiłem GTA V na parametry te co są na zdjęciach i chodzi w miarę okey dużo lepiej niz wtedy na 1600MB mam takie dziwne jedynie paski na monitorze są one tez na słabszej jakości przy graniu w GTA bardzo to jest denerwujące nagrałem filmik na którym widać jak lecą te paski i ekran sie tak jakby przesuwa trochę który wrzuciłem na YT tutaj macie link: https://youtu.be/_CV4VOUsg08 Przepraszam ze nagrywane tak z ręki ale inaczej nie miałem jak bo nie chciałem osłabiać komputera.

    Dołączam sporo zdjęć z ustawienia grafiki w GTA V oraz z programu po graniu 5min na tych ustawieniach.

    Dobry sprzęt a GTA V się zacina nawet na słabych ustawieniach. Dobry sprzęt a GTA V się zacina nawet na słabych ustawieniach. Dobry sprzęt a GTA V się zacina nawet na słabych ustawieniach. Dobry sprzęt a GTA V się zacina nawet na słabych ustawieniach. Dobry sprzęt a GTA V się zacina nawet na słabych ustawieniach. Dobry sprzęt a GTA V się zacina nawet na słabych ustawieniach. Dobry sprzęt a GTA V się zacina nawet na słabych ustawieniach. Dobry sprzęt a GTA V się zacina nawet na słabych ustawieniach.

    0
  • #11 16 Lut 2017 08:56
    Rafik_ck
    Poziom 23  

    Widzę że masz sporo opcji graficznych włączonych w grze które zżerają pamięć karty graficznej i sąmą kartę graficzną.
    Powyłanczaj wszelkiego rodzaju AA,wyłącz teselacje,wyłącz miękkie cienie albo zmniejsz ich detale bo grafika nie wyrabia i dlatego masz takie ściny i przede wszystkim zmniejsz rozdzielczość tekstur .

    0
  • #12 16 Lut 2017 18:53
    enhanced
    Poziom 39  

    Wstaw screen z http://crystalmark.info/software/CrystalDiskInfo/index-e.html - z calej tabelki smarta.

    Procek nie wyrabia - czyli detale przesadzone, choć na grafie przekraczasz 2GB vramu użyteko, ramu też kapke brakuje.

    edit
    na jednym ze zdjęc widze odświeżanie 50Hz - a czemu nie 60Hz ?

    0
  • #13 17 Lut 2017 00:45
    MichasSR
    Poziom 4  

    Witam panowie wiem że tutaj do testu zrobiłem wysokie ustawienia lecz ja mam lagi na wykorzystaniu 1600MB i te lecące paski co chwile widoczne na filmiku który tutaj wstawiłem.
    Czym to może być spowodowane może te 8GB ramu jest niewystarczające dla GTA przez co mam lagi jak uważacie? Może ten dysk jest słaby czy jeśli kupiłbym SSD i zainstalował tam GTA V to odczuje jakieś różnice czy nie ma szans?

    0
  • #14 17 Lut 2017 01:28
    310artur
    Poziom 43  

    W tym teście widać że lagów zbytnio nie ma. Paski to "screen tearing" sobie zgooglaj. Ustaw synchronizacje poziomą zgodną z częstotliwością odświeżania monitora. Jaki masz monitor? Natywna rozdzielczość monitora i natywne odświeżanie monitora sprawdź i takie ustaw w grze.
    Później sobie poczytaj co w ustawieniach gry wymaga mocy CPU co grafiki. Obniż wszystko tak żeby szło ci płynnie.
    W HW widać że komputer jest grą mocno obciążony ale obliczeniowo. RAM jest w zapasie (minimalnie masz 2GB wolnego), CPU i GPU do 100% nie dobił więc teoretycznie jest dobrze.
    Wymiana dysku nie da nic dokładanie RAM też. Nauka o tym jak działa PC pomoże ci najbardziej. Jeśli uważasz że wiedza o działaniu PC jest ci zbędna w życiu to sprzedaj tego PC kup konsole do gier i taniego notebooka do reszty.

    2
  • #15 15 Mar 2017 11:52
    danonz
    Poziom 15  

    Po pierwsze ilość MB np. 1600 nie mówi nic o mocy karty... Mówi o pojemności pamięci w której może przechowywać tekstury i inne informacje. To że używasz 1600 i program pokazuje że jest jeszcze miejsce, nie znaczy że gra będzie chodzić płynnie jeśli masz powłączane różne efekty świetlne, cienie itd. które karta oblicza w locie. Patrz na moc obliczeniową rdzenia karty Mhz.

    Jednak że na gtx 760 którego ja posiadam gram na wysokich bez żadnych problemów.

    MichasSR napisał:
    W grze CS:GO jest w miarę okey mam jakieś stabilne powiedzmy 240FPS

    W miarę ok? Kiedy w końcu skończy się wprowadzanie w błąd ludzi że gra powinna mieć 200, 300 albo i więcej fps. Maksymalnie co wyświetlisz to 144 fps ale tylko wtedy gdy masz monitor 144 Hz , a jeśli nie masz to wyświetlasz co najwyżej 60 fps. CS:GO ma tak dziwnie napisany silnik że wyświetla NIBY te 200 fps, a to jest astronomiczna wartość, więc jak można pisać "w miarę ok" xD od 60 fps gre masz płynną jak żyleta.

    0
  • #16 15 Mar 2017 17:27
    cxzcxz123
    Poziom 32  

    danonz napisał:

    MichasSR napisał:
    W grze CS:GO jest w miarę okey mam jakieś stabilne powiedzmy 240FPS

    W miarę ok? Kiedy w końcu skończy się wprowadzanie w błąd ludzi że gra powinna mieć 200, 300 albo i więcej fps. Maksymalnie co wyświetlisz to 144 fps ale tylko wtedy gdy masz monitor 144 Hz , a jeśli nie masz to wyświetlasz co najwyżej 60 fps. CS:GO ma tak dziwnie napisany silnik że wyświetla NIBY te 200 fps, a to jest astronomiczna wartość, więc jak można pisać "w miarę ok" xD od 60 fps gre masz płynną jak żyleta.


    Nie chodzi o to ile monitor może wyświetlić. W grach opartych na czasie reakcji ma znaczenie ilość fps'ów. "NIBY 200 fps" to tyle pecet generuje a nie, że jest wyświetlane. Natomiast w grach gdzie szybkość reakcji nie jest istotna to ilość fps'ów powyżej granicy jaką może wyświetlać monitor nie ma znaczenia (poza tym, że męczymy peceta na daremno jeśli generuje np. 200 klatek/sekunde i monitor wyświetla 60 fps'ów)

    0