Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PCBwayPCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Schemat modułu haka - Potrzebny schemat elektryczny modułu haka.

16 Lut 2017 18:02 16461 37
  • Poziom 9  
    Witam,

    Czy ktoś może posiada schemat uniwersalnego modułu do haka jaki np. można kupić na allegro?
    Ewentualnie proszę o wyjaśnienie zasady działania.
    Czy taki moduł tylko i wyłącznie zasila dany kanał aby nie obciążać układu auta, czy może ma jeszcze inne dodatkowe funkcje?
    Czy może on działać na tranzystorach, które po prostu się otwierają i zasilają kanał bezpośrednio z akumulatora?

    W aucie mam podłączony hak według aktualnej normy i przyczepka trochę świruje. W aucie z modułem nie ma takich problemów. Przypuszczam, że schemat podłączenia w przyczepce jest jakiś inny, a moduł w drugim aucie być może umie się dostosować do innego schematu. Czy to możliwe?
  • PCBwayPCBway
  • Spec od samochodów
    proszę schemat ( zaczerpnięte z alle...) Schemat modułu haka - Potrzebny schemat elektryczny modułu haka.
  • PCBwayPCBway
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    qqrqnapatyq napisał:
    W aucie mam podłączony hak według aktualnej normy i przyczepka trochę świruje. W aucie z modułem nie ma takich problemów
    Albo auto wymaga modułu, albo masz po prostu źle podłączone. Żaden moduł, nie "dostosowuje" się do schematu przyczepki, to całkowita bzdura. Jakie auto, że masz takie kłopoty?
  • Poziom 14  
    Wszystkie przyczepy i przyczepki mają jednakowo podpięte wtyczki, najpierw sprawdź w swoim gnieździe(dostaje się tam woda i błoto, może zgniło).
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Może działać na tranzystorach ale lepiej by te tranzystory sterowały przekaźnikami.
    Specjalne funkcje?
    To zależy od auta bo niektóre maja jedną żarówkę 21W dla stopu i postoju gdzie dla postoju sterownik w aucie zasila żarówkę mniejszą mocą.
    Moduł w takim przypadku powinien to odróżnić i włączyć żarówkę stopu lub zwykłe światło.
  • Poziom 43  
    Stop sygnał dla modułu podpinasz pod środkowy stop w klapie jak masz 21W sterowaną PWM.
  • Poziom 9  
    tomasz sadowski - dzięki ale chodziło mi o schemat do budowy układu.

    Volvo V40, 1.9 TD 2003r.

    Hak i gniazdo są nowe, podłączone według załączonego do haka schematu. Jest jakaś zasada według której powinno się podłączać przewody? Po prostu miernikiem sprawdzałem z tyłu auta gdzie pojawia się napięcie po wciśnięciu hamulca itp. i podłączyłem do gniazda.
    W gnieździe auta masa jest na jednym pinie, a w przyczepce masa jest wszędzie oprócz właśnie tego pinu. Czy tak powinno być, że na większości pinów od przyczepki jest połączenie z konstrukcją?
  • Poziom 14  
    We wtyczce masz mesę na każdym pinie,bo żarówki zwierają do masy i tak powinno być. Najlepiej to jakbyś podjechał do kogoś, nawet na stację benzynową gdzie mają przyczepki do wynajęcia czy do castoramy. Przynajmniej ja bym tak sprawdził,gniazdo.
  • Poziom 43  
    Jak to mierzysz miernikiem na przyczepie to powodzenia.
  • Poziom 9  
    Andrzej - miernikiem mierzę w gnieździe przy samochodzie.

    Przewody podłączyłem od żarówek w tylnych światłach, chyba jest to prawidłowe podłączenie?
  • Poziom 43  
    Ogólnie życzę powodzenia z miernikiem :)
  • Poziom 9  
    Uważasz, że miernik nie wystarczy aby odnaleźć prąd na przewodach? Zdradź więcej szczegółów co dokładnie masz na myśli
  • Poziom 25  
    qqrqnapatyq napisał:
    W aucie mam podłączony hak według aktualnej normy i przyczepka trochę świruje

    czy możesz wyjaśnić to "świrowanie"?
    chciałbym Ci pomóc , ale nie wiem w czym tkwi problem....
  • Poziom 43  
    qqrqnapatyq napisał:
    Uważasz, że miernik nie wystarczy aby odnaleźć prąd na przewodach? Zdradź więcej szczegółów co dokładnie masz na myśli

    W układach wysokoprądowych powodzenia życzę w dojściu do prawdy :) Chyba że robisz wszystko od podstaw i wiesz co robisz i jak. Tak uważam.
  • Poziom 14  
    Napewno masz żarówki ,czy może ledowe lampay?
    qqrqnapatyq napisał:
    Przewody podłączyłem od żarówek w tylnych światłach, chyba jest to prawidłowe podłączenie?
  • Poziom 9  
    andrzeju dziękuję, że już drugi raz życzysz mi powodzenia, ale uważasz, że 12V, które pojawia mi się na przewodzie np. po wciśnięciu hamulca jest przekłamaniem i wcale go tam nie ma?

    rob4028
    Dokładnie już nie pamiętam jak to wyglądało, ale z tego co pamiętam to wszystko wydaje się ok. Jak włączę kierunek to niby wszystko działa, choć może lekko przygasają pozostałe światła. Problem jest jak wcisnę hamulec i wtedy włączę kierunkowskaz, to z tego co pamiętam kierunku brak i podobnie z przeciwmgielnym.

    Na pewno są żarówki w przyczepce.
  • Poziom 14  
    Chodziło mi o auto,bo gdy masz lampy ledowe, to one pobierają mniej prądu. Może być tak ,że brakuje prądu na przyczepkę.Moduł rozwiązałby sprawę.
  • Poziom 9  
    Lampy są zwykłe. Z tego co wyczytałem to niby moduł nie jest wymagany, ale tak jak piszesz prawda może być inna i jednak potrzeba więcej prądu.
  • Poziom 31  
    Napisałeś w poście 7 że nie masz masy na pinie gdzie powinna być. Sprawdź to we wtyczce,masa musi być na tym pinie.
    Być może w innym aucie pojawia się masa na przyczepę z kulki haka i wtedy przyczepa działa dobrze.
  • Poziom 14  
    kryst napisał:
    We wtyczce masz mesę na każdym pinie,bo żarówki zwierają do masy i tak powinno być.
  • Poziom 31  
    qqrqnapatyq napisał:

    W gnieździe auta masa jest na jednym pinie, a w przyczepce masa jest wszędzie oprócz właśnie tego pinu.
  • Poziom 9  
    abart64 w aucie masa i wszystkie napięcia w gnieździe są ok(wszystko się zgadza mierząc miernikiem).
  • Poziom 31  
    qqrqnapatyq napisał:
    abart64 w aucie masa i wszystkie napięcia w gnieździe są ok(wszystko się zgadza mierząc miernikiem).

    Wtyczka jest zwykle w przyczepie. Napisałem "sprawdź we wtyczce" bo sam pisałeś że nie ma masy na pinie .
  • Poziom 9  
    W każdym razie chodziło mi, że po stronie auta wszystko jest ok:)
  • Poziom 9  
    Czy taki układ modułu będzie poprawny?

    Przekaźniki
    przekaznik-songle-srd-12vdc-12v-10a-250vac

    Schemat

    Schemat modułu haka - Potrzebny schemat elektryczny modułu haka. [/img]
  • Poziom 14  
    Na każdej cewce przekaźnika musisz dać diodę prostowniczą. Inaczej z dymem pójdzie coś w aucie. Schemat modułu haka - Potrzebny schemat elektryczny modułu haka.
  • Poziom 9  
    kryst bardzo ci dziękuję, to już wiem dlaczego w symulacji rozwalał się przekaźnik;)
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Uszkodzenie przekaźnika nie ma nic do braku diody.
    To zabezpieczenie jest tylko po to by zabezpieczyć elektronikę w aucie a nie dla zabezpieczenia przekaźnika.
  • Poziom 9  
    To czemu przekaźnik rozwala? Jak dołożyłem diody to teraz nie rozwala.