Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Tektronix
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pralka Bosch WFB 1604 - Blokada drzwi czujnik DS83

17 Lut 2017 09:41 1203 8
  • Poziom 12  
    Witam, jestem laikiem w naprawie pralek, ale posługuję się miernikiem (elektronika). Otóż mam takie pytanie:

Przeprowadzałem się z miejsca na miejsce i przewoziłem pralkę bez założonej blokady bębna. Przed transportem działała ok, niestety po przewiezieniu przestała działać. Objaw jest taki, że po włączeniu świeci się czerwona lampka na panelu i nic się nie dzieje, mogę zamknąć i otworzyć drzwi-żadnej reakcji. Od razu przypuściłem podejrzenie na czujnik blokady drzwi (symbol DS83).

Jednak teraz mam pytanie - czy można go zewrzeć w celu upewnienia się co do awarii? Skoro ma 3 styki - w kolejności od lewej: 2C, 1N, 3L, który można z którym zewrzeć aby potwierdzić uszkodzenie czujnika?
  • Tektronix
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Witam, najpierw sprawdz czy masz napięcie na 1N 3L potem potem 3L i 2C możesz zewrzeć dla pewności przez żarówę 100W
  • Tektronix
  • Poziom 12  
    Przepraszam ze tak póżno odpisuje, sprawdziłem to, mam napięcie tylko na 3L na czujniku, na pozostałych stykach brak napięcia. Zamknięcie drzwi i otworzenie nie powoduje żadnych zmian.
    Dziękuję za pomoc, po zwarciu czujnika-styki 3L i 2C pralka zaczęła funkcjonować i teraz wiem, że muszę wymienić czujnik blokady drzwi.
  • Pomocny post
    Specjalista AGD
    York napisał:
    mam napięcie tylko na 3L na czujniku
    Niemożliwe, jak to zmierzyłeś. Jednym przewodem zasilanie nie popłynie; muszą być dwa. Napięcie ma być po włączeniu pralki na N i L.
  • Poziom 23  
    ALIBABA I napisał:
    Witam, najpierw sprawdz czy masz napięcie na 1N 3L potem potem 3L i 2C możesz zewrzeć dla pewności przez żarówę 100W