Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Instalacja zbiorcza - Zależność sygnału sat od DVBT

przemm1981 17 Feb 2017 10:46 1935 15
  • #1
    przemm1981
    Level 12  
    Witam,

    mam problem z odbiorem TV w nowym bloku z anteną zbiorczą SAT + DVBT.
    Sygnał antenowy dochodzi z multiswitcha do skrzynki w mieszkaniu. Tam jest złączony beczką z przewodem który idzie do gniazda antenowego satelitarnego w pokoju. Do gniazda podłączony jest TV z DVBT i dekoder satelitarny Mediabox z NC+.

    Często włączając dekoder SAT wyświetla się komunikat brak sygnału z anteny (EPG, opisy programów są). Po przywróceniu ust fabrycznych dekoder działa poprawnie przez jakiś czas. Sygnał jest ok, nic się nie tnie. Po czasie znów pojawia się brak sygnału z anteny. Znowu ust fabryczne pomagają na jakiś czas.

    W tym czasie kiedy wyświetla się na satelicie brak sygnału, na antenie naziemnej działa tylko jeden mux, na pozostałych jest brak sygnału.
    W czasie kiedy na sat mam sygnał, telewizja naziemna też działa poprawnie.

    Z tego co zauważyłem:

    Mam brak sygnału na antenie naziemnej. Wyłączam dekoder sat z prądu i DVBT zaczyna działać.

    Gdzie szukać przyczyny?

    Gniazdo jest podłączone poprawnie.
    Kable RF z 113 z porządnymi końcówkami kompresyjnymi.
    Beczka dobrej jakości.
    Dekoder wymieniony.

    Pozdrawiam.
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    M.Mikolajski
    Level 15  
    Miałem podobnie - zgłoszenie do administracji nie dawało skutku a ja ciągle miałem takie przygody - wnerwiłem się i wystawiłem własną czaszę którą miałem w piwnicy z poprzedniej instalacji i podłączyłem sie bezpośrednio z pominięciem ogólnej instalacji - po prawie roku przyszło pismo z nakazem zdjęcia anteny - w odpowiedzi przesłałem im kserokopie moich pism w sprawie zgłoszonych usterek z konkluzją, że jak naprawią to co zgłosiłem, to posłusznie zdejmę - minęło kolejnych naście miesięcy , nic sie nie zmieniło- antena wisi a pisma skrzętnie przechowuję
  • #5
    TELMOR_PL
    Level 32  
    A pytał kolega sąsiadów czy nie maja przypadkiem podobnego problemu?
    Nowe instalacje zbiorowe w myśl Rozporządzenia MTBiGM z dn. 22 listopada 2012 r. powinny zapewnić sygnał w gniazdku TV/SAT na poziomie ok. 48-74 dB m/w dla obu tych sygnałów. Wynika to z parametrów wejściowych głowic TV i w odbiornikach SAT. Niestety inwestorzy i co gorsze instalatorzy idą trochę na skróty i jakość wykonania instalacji oraz użytych do jej budowy elementów biernych i czynnych pozostawia wiele do życzenia. Wszystko przez oszczędności na inwestycji, przetarg na wykonanie instalacji wygrywa najtańsza oferta. O kulturze instalacyjnej nie wspominając. Króluje taniość i bylejakość bo jak na razie prawie nikt nie sprawdza zgodności z wytycznymi Rozporządzenia.
    Opisany problem może być wynikiem wielu czynników. Od złego wypoziomowania sygnałów TV i SAT, (zbyt wysoki lub za niski poziom sygnałów na switchu), przesterowanie wejścia multiswitcha, niskiej separacji sygnałów pomiędzy torami, po na zbyt czułą głowicę w dekoderze SAT.
    Paradoksalnie to może być również problem. Przypadek ten opisałem na blogu: http://blog.telmor.pl/antenowe-instalacje-zbi...talacje-mutiswitchowe-wspolczynnik-separacji/
    Należy dochodzić swoich praw tak samo jak w przypadku innych instalacji. Może jak ktoś wreszcie zapłaci spore pieniądze za naprawę tego co sp,... to inwestorzy zaczną inaczej myśleć i przy odbiorach tychże będą trzymać się reżimów i zwracać uwagę na parametry oraz solidność wykonania.
  • #6
    M.Mikolajski
    Level 15  
    Interweniuj do bólu i obkładaj się pismami nic na telefon czy ustne zgłoszenie - tylko pisemne zgłoszenia za pokwitowaniem w sekretariacie na kopii składanego pisma lub poleconym - pisemne zgłoszenie to materialny dowód i podstawa do interwencji w wyższych instancjach - nie daj się!
  • #7
    TELMOR_PL
    Level 32  
    Jak najbardziej popieram kolegę.
    Trzeba skończyć z partactwem a najlepszym sposobem są kary i "uderzenie po kieszeni" w różnej postaci. Poprawianie, naprawianie, usuwanie usterek i nieprawidłowości jest bardziej kosztowne niż porządna instalacja, zrobiona od podstaw zgodnie ze sztuką i z należytą starannością. Robić tanio to w konsekwencji zrobić drożej, to tylko kwestia czasu.
  • #8
    przemm1981
    Level 12  
    Byli serwisanci tej instalacji. Przyjechali 200km a nawet nie mieli ze soba miernika do sat... W czasie gdy przyjechali sila sygnalu sat byla 100% a jakosc 0. Pogrzebali u siebie w centralce i stwierdzili ze już powinno byc ok. Sila nadal była 100% a jakość skoczyła do 20... wg nich trzeba bylo "podbić" na wzmacniaczu. Kazali obserwowac. Na dzień dzisiejszy siła jest 100 a jakość między 2 a 18 w zależności od transpondera. Telewizji nie da się oglądać. Wiec poszło kolejne zgłoszenie do dewelopera z prośbą o serwis. I czekam tak już tydzień czasu na odpowiedz. Z tego co widze na sasiednim bloku, fmka okrągła Dipolowska zamontowana jest poziomo a powinna być w pionie. A antena kierunkowa wisi puszka do góry. Dobre majstry z nich...
  • #9
    TELMOR_PL
    Level 32  
    Może to ci sami co robili tą instalację są teraz serwisantami. Często tak bywa.
    Pewnie wygrali przetarg u inwestora na wykonanie sieci bo byli najtańsi. Tani sprzęt, tani kabel tudzież takie samo wykonanie. Inwestor powinien ponieść sowitą karę jeśli oczywiście instalacja jest jeszcze objęta gwarancją.
    A sąsiedzi też mają takie problemy?
  • #10
    przemm1981
    Level 12  
    Sąsiadów wielu nie ma. Ci co są wybrali kablówkę. U nich wszystko działa. Ale czemu mam płacić skoro mam za darmo. No NC+ platne ale grosze. Umowa dla pracowników. Tyle co moglem to sprawdzilem. Teraz trzeba czekac. Dostepu do skrzynek nie ma a narzędzia są...
  • #11
    Bazyl
    Level 15  
    Zgłoś do dewelopera swoje zastrzeżenia co do kompetencji serwisu (brak przyrządów pomiarowych, regulacja na "walkie -talkie", brak poprawy odbioru. Daj im jeszcze jedną szansę ale zaznacz, że w przypadku nieusunięcia usterki sam wezwiesz ekipę, która usunie usterki, a fakturą prześlesz zarządcy, Zobaczymy jak się do tego odniesie. Czasem deweloperzy mają na pieńku z takimi paprakami i zgadzają się na takie rozwiązania.
  • #12
    TELMOR_PL
    Level 32  
    Może i wybrali kablówkę ale zbiorczą też mają, dostali w wianie. Przecież można zapytać, nic nie kosztuje a przynajmniej się dowiemy, czy problem jest "globalny" z instalacją czy lokalny w mieszkaniu z przydzielonym punktem dostępu do sygnału zbiorczego.
  • #13
    M.Mikolajski
    Level 15  
    Należy Ci się to bez gadania w myśl obowiązujących przepisów(DZ.U poz.1289 z 22.112012r) ale nie ma powodów abyś ciągle nie miał możliwości odbioru tv - Bazyl dobrze radzi o tyle że po poniesieniu kosztów jest ryzyko co do ich zwrotu- napisz ultymatywnie że z braku poprawy i partackiej interwencji"serwisu" przekażesz sprawę do UOKIK i UKE oraz samodzielnie zainstalujesz sobie własną instalacje satelitarną i naziemną jeżeli ci nie naprawią w trybie natychmiastowym! żadnego tonu typu prośba, bo masz prawo żądać i skandaliczne jest aby ten stan trwał ciągle - musisz walnąć z grubej rury
  • #14
    TELMOR_PL
    Level 32  
    TELMOR_PL wrote:
    .../...Nowe instalacje zbiorowe w myśl Rozporządzenia MTBiGM z dn. 22 listopada 2012 r. powinny zapewnić sygnał w gniazdku TV/SAT na poziomie ok. 48-74 dB m/w dla obu tych sygnałów. Wynika to z parametrów wejściowych głowic TV i w odbiornikach SAT. .../....

    Należy bezwzględnie egzekwować :shii:
  • #15
    M.Mikolajski
    Level 15  
    No właśnie, tak na wszelki wypadek zaznaczę żebyś w piśmie powołał się na ten akt prawny niech wiedzą że masz orientację w temacie
  • #16
    Bazyl
    Level 15  
    I jeszcze jedno, zanim zaczniesz wojnę upewnij się na 100%, że twój tuner nie jest uszkodzony... To są upokarzające sytuacje...;)