Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra C 2.2 dti - Błąd P0380

17 Lut 2017 16:26 3687 10
  • Poziom 8  
    Witam.

    Mam pewien problem z nowym nabytkiem.
    Zakupiłem vectre c z silnikiem 2.2 dti 125 KM

    Problem pojawił sie gdy oddałem auto do serwisu na wykręcenie urwanej świecy.
    przed tą operacją na zegarach żadnych kluczyków z autem,jedynie immo czasami wywalał błąd.
    auto w -10 stopniach paliło od strzała jedynie lekko kulało z tytułu tej jednej świecy ale błędów nie było.
    Po wizycie w serwisie i odebraniu auta na drugi dzień kluczy - zignorowałem go bo myślałem ze od kluczyka.
    Po kilku razach postanowiłem sprawdzić co jest przyczynę błędu a tu niespodzianka bład P0380.

    Wziąłem miernik w ręce i każda świecę zacząłem sprawdzać wyszło po 230 Ohm na każdej przełączyłem miernik na pomiar prądu i tu kolejna niespodzianka świece pomimo tego pobierają na starcie po 17-18A i po upływie 6-8 sekund spadało do poziomu 7 A . takie same czasy i wartości miałem na nowej świecy.

    Kolejnym elementem jaki był zdiagnozowany to sterownik świec i tu kolejna niespodzianka na spodzie napis "USZK." i po podłączeniu i sprawdzeniu okazało się ze prąd jest puszczony jedynie na dwie świece drugi bank zero.
    Wtyczka sprawdzona prąd na fajkach jest prąd jaki ma dojść na załączonym zapłonie jest

    Po NIEUDANYCH przepychankach z ""serwisem"" postanowiłem wymienić wszystkie część na nowe
    zakupiłem Swiece BERU 4 sztuki i sterownik świec.

    dzisiaj znowu wpiąłem kompa i bład P0380 oraz P0400
    Dodam ze auto w miarę normalnie odpala nie zauważyłem żadnych problemów, kontrolka z kluczykiem gaśnie po 10-15 sekundach i więcej się nie pojawia, dopiero kolejnego dnia rano.

    Co do błędu P400 obstawiam blokujący się zawór EGR bo czasem (tylko i wyłącznie na 2 biegu) potrafi mi poszarpać.
    Ale to inny temat. Choć nie ukrywam ze i w tej kwestii jakieś porady będą mile widziane.

    Co do błędu P0380 jakieś sugestie co zrobić ewentualnie co jeszcze sprawdzić??
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 14  
    Wtyczka świecy żarowej jest za luźna i traci kontakt.
  • Poziom 16  
    Zwykle
    P0380
    1.Swiece ( BERU-zły wybór)
    2.Przekaźnik świec żarowych
    3. Przewódy
    Wszystko powinno być sprawdzone
    Często słaby kontakt na swiece

    p0400

    1 próżnia
    2 Elektrozawóry
  • MetalworkMetalwork

  • Poziom 13  
    Skoro z modułu wychodziło zasilanie na dwie świece , a prąd był na czterech to znaczy ,że instalacja jest gdzieś zmostkowana - trzeba to poprawić
    P0400 - na początek czyszczenie EGR (elektryczny !)
  • Poziom 16  
    dlatego należy zmienić Przekaźnik świec żarowych (jeden z 2 tranzystorow zly)
    P0400 -EGR wyłączyc go programowo-mogę pomóc
  • Poziom 8  
    bsv2001 napisał:
    Zwykle
    P0380
    1.Swiece ( BERU-zły wybór)
    2.Przekaźnik świec żarowych
    3. Przewódy
    Wszystko powinno być sprawdzone
    Często słaby kontakt na swiece

    p0400

    1 próżnia
    2 Elektrozawóry


    do błedu P0380
    1.Dlaczego swice BERU zły wybór?? na wielu forach właśnie te są stawiane jak zamiennik na pierwszym miejscu. Pozatym wykręcone to tez BERU.
    2. Przekaźnik jak napisałem wcześniej NOWY oryginalny GM
    3. Przewody są dobre nie ma żadnego zmostkowania na wtyczce sprawdzone jeden pin zasila dwie świece 1,2, drugi kolejne dwie 3,4. co jedynie nie sprawdziłem to jak nasadka lezy na świecy podobno można ją rozebrać i zacisnąć ale na razie szukam jak to zrobić

    Bład P0400
    narazie zabiorę sie za elektrozawór prosty temat ale to jak zrobi sie cieplej

    Dodano po 2 [minuty]:

    andi12 napisał:
    Skoro z modułu wychodziło zasilanie na dwie świece , a prąd był na czterech to znaczy ,że instalacja jest gdzieś zmostkowana - trzeba to poprawić
    P0400 - na początek czyszczenie EGR (elektryczny !)


    Z modułu wychodziło zasilanie na jednym pinie natomiast piny we wtyczce zasilały kolejni 1 pin świece 1 i 2, 2 pin świece 3 i 4

    Dodano po 32 [sekundy]:

    mario03369 napisał:
    Wtyczka świecy żarowej jest za luźna i traci kontakt.


    I właśnie jak to poprawić??
  • Poziom 14  
    Zacisnąć stare albo wstawić nowe konektorki .
  • Poziom 8  
    Witam.
    chciałbym odświeżyć temat.
    jestem po poprawie nakładek na świece żarowe zdemontowałem zewnętrzną fajkę a w nasadki wstawiłem blaszki miedziane "0,3 mm" 3 z nich po nałożeniu na świece są sztywne bez żadnych luzów natomiast 4 pomimo blaszki ciągle się rusza tylko nie sam wkład który bezpośrednio łączy się ze świecą a jego obudowa. czy możliwe ze ten luz ma wpływ na przepływ prądu i dalej mi wywala bład podczas grzania swiec P0380. sam wkład sprawdziłem na krótko i niby przepływ prądu jest.

    co może być jeszcze problemem w tym układzie.
    Czujnik temp wskazuje prawidłowo, nowy przekaźnik i nowe świece.
    stan temperatur pokrywa się z tym co na desce.
  • Poziom 8  
    Panowie jestem po zakupie OP-COM'a i odczytaniu błędów pojawia się jeden i ciągle ten sam
    P0380-0B obwód urządzenia żarzącego - niskie napięcie.

    Czy ktoś ma pomysł co może być? na co zwrócić uwagę.
  • Poziom 16  
    Przewódy od Przekaźnika świec żarowych do ECU ????
  • Poziom 8  
    można troszkę jaśniej.

    Jeżeli chodzi o wtyczkę która jest wpięta do przekaźnika to były sprawdzane wszystkie piny.

    Na jednym z pinów zamiast 12V było 11,7V chyba na tym co jest z akumulatora, lub na tym co pojawia sie 12 V po przekręceniu kluczyka teraz dokładnie nie pamiętam.
    Czy o to chodzi?