Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford S-max 2.0 tdci DW10 - P003a - wartosci czujnika kopiowania turbo

mkaminski100 17 Lut 2017 23:41 2007 13
  • #1 17 Lut 2017 23:41
    mkaminski100
    Poziom 18  

    Ford S-Max z silnikiem 2.0 tdci DW10.
    Na poczatku mial blad P2566 ( Turbocharger Boost Control Position Sensor Circuit Intermittent), ale nie bylo bledu P003a
    Grzebalem troche potem przy czujniku i podcisnieniach. nie znalazlem zadnego wiekszego problemu z podcisnieniami, ale w koncu wymienilem czujnik kopiowania turbo i podmienilem zawor podcisnienia.
    Blad P2566 zniknal, ale pojawil sie P003a 16-25 ktory po jakims czasie zmienil sie w P003a 17-2F. Oba to "Turbocharger/Supercharger Boost Control A Position Exceeded Learning Limit" czyli przekroczenie limitu napiecie czujnika kopiowania turbo, pierwszy to napiecie przekroczone ponizej progu, drugi to napiecie przekroczone powyzej progu.
    Blad pojawia sie przy kazdym odpaleniu silnika.
    Sztanga turbo po podpieciu podcisnienia manualnie chodzi okolo 1cm i sie nie blokuje
    Po naciaganiu podcisnienia manualnie od zera do maksumum, wartosci napiecia ida do gory od 0.6 do 150V, a nastepnie spada do praktycznie -150V i lekko wzrasta. Wg mnie jest to poprawne wskazanie.
    Skasowalem wartosci przyuczen PCM i zresetowalem caly modul, Blad pojawil sie po pierwszym odpaleniu.
    Czujnik przy wylaczonym silniku ma wartosc okolo 0.6V. Podczas pracy i odpalania wartosci sa wg zalaczonych zrzutow.
    Jedyne co zauwazylem to, ze czujnik zaczyna zmieniac wartosci dopiero jak sztanga ruszy sie okolo 3mm, ale sztanga nie wyglada jakby byla ruszana.
    Czy moglbym prosic o sprawdzenie zalaczonych parametrow pracy lub porownanie do wartosci jakie macie oraz jakiekolwiek sugestie dotyczace mozliwych przyczyn tego bledu.

  • #2 18 Lut 2017 01:14
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Jakie podciśnienia?
    O jakim ty czujniku piszesz?
    Pierwszy błąd jaki miałeś tyczył się przerwanego obwodu czujnika ciśnienia doładowania.
    PCM nie widział sygnału z czujnika gdyż: może być uszkodzony czujnik, brak zasilania czujnika, przerwany przewód pomiędzy czujnikiem a PCM.
    Drugi błąd jaki podałeś to przekroczona wartość ciśnienia doładowania czyli PCM dostało informację z czujnika że ciśnienie doładowania jest większe niż ciśnienie żądane przez PCM.
    W tych twoich pomiarach jest coś nie tak.
    Jedyna rzecz która tu pasuje to obroty silnika.
    Skąd wartości z czujnika ciśnienia na poziomie 150V?
    Skąd na biegu jałowym ciśnienie 38000kPa?
    Przecież to 380bar.
    Może ty patrzysz na ciśnienie paliwa na szynie a nie na ciśnienie doładowania.
    To napięcie też jakieś dziwne bo skąd 150V na czujniku skoro tam może być maksymalnie 5V?
    Napisałeś że czujnik przy wyłączonym czujniku ma 0,6V.
    Strasznie dziwny ten pomiar napięcia bo tam raczej powinien pokazać 0V przy maksymalnej próżni i maksymalną wartość napięcia przy podaniu kilku bar na czujnik - chyba że czujniki w Fordzie działają inaczej.
    Z tego co dałeś to raczej nic nie można wywnioskować.
    Trzeba tam podłączyć coś co pokaże prawidłowe wartości lub wybrać coś co pokaże wartości z czujnika ciśnienia doładowania.

  • #3 18 Lut 2017 11:25
    mkaminski100
    Poziom 18  

    Sprawdzalem system podcisnienia do turbo. Uszkodzenie zaworu sterowania kierownicami lub nieszczelnosc powoduje podobne skutki.
    Z mojej wiedzy to P2566 jest powodowany przez uszkodzenie czujnika kopiowania turbo o ktory pytam w temacie a ktory jest na gruszce turbo.
    O taki: http://aws-cf.caradisiac.com/prod/photos/0/8/8/860088/2628726/img-2628726e1f.jpg?v=6
    Ten blad (P2566) zostal wyeliminowany przez wymiane czujnika kopiowania na gruszce.
    Te czujniki maja takie wartosci przy odczytach. Tu sa wartosci jakie pokazuje skaner dla tego czujnika:
    http://mondeoclub.ru/forum/uploads/monthly_07_2016/post-70265-0-04955600-1468515819.jpg
    Cisnienie moze rzeczywiscie zostawilem dla pompy, ale jego nie bralem pod uwage i zostalo w oscyloskopie po sprawdzaniu innych parametrow. Wazne dla mnie jest "VANE POS" (czujnik kopiowania) i obroty, bo blad P003a dotyczy pracy czujnika kopiowania. Widac ze przy odpalaniu sie kalibruje (pozycja max - min) ale nie wiem dlaczego jest poza wartosciami przyuczonymi.
    5V powinno byc na kablu wzorcowym (3 kablowy czujnik). Nie jestem pewien miedzy jakimi kablami sprawdza sie napiecie, bo wyszlo mi 4.9V miedzy zewnetrznymi i 4.2V miedzy zewnetrznym i srodkowym.
    Wskazania czujnika natomiast z mojej wiedzy sa miedzy -150 a +150V. Tak to sa tylko wskazania, bo tam nie ma takiego napiecia, ale takie sa.
    Najsmieszniejesze, ze najpierw rosna do +150, zeby natychmiast spasc do -150.
    Ide zaraz do auta to zrobie zrzut z pracy czujnika cisnienia doladowania jezeli to ma pomoc w diagnozie.

  • #4 18 Lut 2017 14:49
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Mój błąd - wychodzi czytanie na szybko.
    Faktycznie nie ma tu mowy o czujniku ciśnienia doładowania o którym ja pisałem.
    Zawór jak i czujnik nowe czy używane?

  • #5 18 Lut 2017 16:26
    mkaminski100
    Poziom 18  

    Nie ma problemu.
    Czujnik jest nowy zawor uzywany.
    Jest postep. Z desperacji zamienilem zaworki miejscami (ten od podcisnienia przepustnicy ze sterowaniem turbo) i blad zniknal.
    Nie wiem czy tymczasowo czy czasami jak ostatnio cos sprawdzalem czy nie zamienilem ich i dlatego blad nie zaczal wystepowac.
    Bede obserwowal bledy i dam znac. Jezeli nie wroci to jeden zawor jest do wymiany...

  • #6 09 Kwi 2017 15:27
    mkaminski100
    Poziom 18  

    Czy moglbym prosic o informacje o prawidlowych napieciach na poszczegolnych kablach we wtyczce do czujnika kopiowania turbo?
    Mam informacje o napieciu 5V i 1.5V miedzy zewnatrznym kablem a srodkowym kablem (masa), ale tutaj wychodzi jakby zewnetrzny byl masa.

    Edit: Doszedlem. Kable na schemacie Forda nie pokrywaja sie z tym co na wtyczce, wiec stad nieporozumienie.
    Sa trzy kable:
    Szary - masa
    Zolty - referencja / zasilanie
    Fioletowy - sygnal

    Przy odlaczonej wtyczce wartosci sa takie:
    Zolty - szary - 4.98V (poprawne)
    Fioletowy - szary - 4.3V (nie mam mozliwosci weryfikcaji, bo nigdzie nie znalazlem informacji o tej wartosci)

    Przy wpietej wtyczce:
    Fioletowy - 0.0V do 4.5V (pozycja zero w gruszce do max podcisnienia)

    Po podpieciu wtyczki do czujnika wyjetego wartosci sa 0 do 4.98V, wiec wg mnie popranie.

    Zastanawiam sie tylko czy wartosci 4.5V na czujniku nie jest za wysoka.

  • #8 10 Kwi 2017 23:57
    mkaminski100
    Poziom 18  

    Tak, to wiem, ale zastanawiam się czy 4.2V to poprawne napięcie. Porównałem do innego DW10 i też jest 4.2V, wiec zastanawiam się skąd ten błąd. Ludzie mówią że wymiana turbo pomogła, ale nie bardzo rozumiem jak, jeżeli czujnik mierzy od 0 do 4.9V (wiec zacianie nie zmieni tej wartości) i sztanga nie ruszy się dalej niż jest ustawiona

  • #10 11 Kwi 2017 22:01
    mkaminski100
    Poziom 18  

    Mam drugie na podmiane, ale to by nie miało sensu, dlatego, że komputer wykrywa za duże napięcie, wiec wygląda to tak jakby ramię szło za daleko (w stanie spoczynku jest 0V do 4.5V na maksymalnym podcisnieniu), wiec albo odbój jest źle ustawiony, albo coś jest luźne.
    Poza tym gruszka się rusza w miarę luźno dając podcisnienie.
    Teraz pytanie jak dobrze ustawić ramię, bo jak rozumiem to pozycja spoczynku ma być na 0V, ale nie wiem ile ma być na maksimum.

  • #11 17 Lis 2017 18:10
    wary2
    Poziom 14  

    Cześć i co rozwiązałeś problem mam identycznie ten sam błąd zaraz po odpaleniu. Co może być przyczyną.

  • #12 17 Lis 2017 18:26
    mkaminski100
    Poziom 18  

    Zapomniałem napisać. Tak, rozwiązałem. Pamiętaj jednak, że u Ciebie może być to awaria czujnika kopiowania jak ponoć to jest u części ludzi.
    U mnie były dwa problemy . Pierwszy to luz na sworzniu ramienia kierownic który przechodzi przez ścianę turbo do kierownic. Do tego wygląda jakby ogranicznik ramienia był wytarty wiec gruszka mogła wciągnąć sztangę dalej wywołując błąd.
    Kupiłem drugie turbo, które było w bardzo dobrym stanie. Wymieniłem i spokój.

  • #14 22 Lis 2017 18:54
    wary2
    Poziom 14  

    Cześć ja przestawiłem gruszkę, skróciłem ja i błąd zniknął. Pozdrawiam

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME