Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo v40 1,9 TD 1998r. - Sprzęgło

18 Lut 2017 11:57 648 4
  • Poziom 7  
    Witam serdecznie.
    Mój problem polega z sprzęgłem- tak sądzę- Objawy są takie jak by się ślizgało z tym że te objawy pojawiają się dopiero od trzeciego biegu do piatego przy obrotach okoła 2500 i prędkości 80/90 km/h to znaczy jadąc już chcę rozpędzić auto słychać wysoki obroty silnika, ale samochód się nie rozpędza chyba, że naprawdę powolutku dodaje gazy to jeszcze jakoś niechętnie ale się rozpędzi. Co ciekawe na pierwszym biegu mieli kołami co przy wyślizganym sprzęgle nie powinno mieć miejsca, druga rzecz to taka, że przy ruszaniu na trzecim, czwartym czy piątym biegu bez dodawania większej ilości gazu samochód zgaśnie. Stawiałem jeszcze na wysprzęglik ewentualnie zapowietrzenie. Problem jeszcze jest taki, że nie wiem jakie jest sprzęgło, czy normalne czy dwumas.
    Czy ktoś ma jakiś pomysł. Jeżeli tak to proszę o pomoc za co już wielkie dzięki.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 43  
    adi31.b napisał:
    Czy ktoś ma jakiś pomysł


    Oczywiście zrzucamy skrzynie i patrzymy i mierzymy sprzęgło.
    Co w tym trudnego?

    Sprzęgło do wymiany z tego co piszesz.
  • Moderator Samochody
    adi31.b napisał:
    Co ciekawe na pierwszym biegu mieli kołami co przy wyślizganym sprzęgle nie powinno mieć miejsca, druga rzecz to taka, że przy ruszaniu na trzecim, czwartym czy piątym biegu bez dodawania większej ilości gazu samochód zgaśnie. Stawiałem jeszcze na wysprzęglik ewentualnie zapowietrzenie

    Zajmij się może czymś innym, a nie mechaniką? Bo za wielkiej kariery tutaj nie zrobisz, jak widzę.
    adi31.b napisał:
    Problem jeszcze jest taki, że nie wiem jakie jest sprzęgło, czy normalne czy dwumas.
    Zwykłe, sztywne koło zamachowe - identyczne jak w np.Lagunach 1. Tarcza do wymiany - tzn. komplet - tarcza, łożysko, docisk.
  • Poziom 7  
    Po pierwsze. Nie jestem mechanikiem zawodowym. po prostu, zamiast jeździć ze wszystkim do warsztatu, sam naprawiam sobie auta i jak do tej pory robie to doskonale.
    Po drugie. to że to jest tarcza to się domyślałem od początku, brałem pod uwagę inne rzeczy mnie kosztowne, po za tym objawy nie są tak dokońca jasne. Samochód po wciśnięciu gazu do dechy zachowuje się jak by miał sprzęgło - tak zwane- oporowe, albo jak w automacie puścisz gaz to czuć takie szarpnięcie.
    Moje pytanie było po to żeby mieć 100% pewności. Żeby zacząć coś wymieniać trzeba wykluczyć inne możliwości.Ale dzięki.

    Dodano po 5 [minuty]:

    No tak najlepiej to zaprowadzić do warsztatu i niech robią, wymienią wszystko, tak dla pewności, a że niepotrzebne koszta to nic nie szkodzi.
    Ja ten samochód mam od nie dawna i z tego co wiem to był wymieniany wysprzęglik właśnie, więc pomyślałem, że może jest coś z nim nie tak. w nie których autach jest możliwość regulacji. Nie wiem jak tu.
  • Poziom 43  
    Kolego sciągaj skrzynie i patrz co się podziało zamiast klikać na klawiaturze.