Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi a4 b6 - Wariator wymiana w 1.8t

19 Lut 2017 10:40 3522 30
  • Poziom 14  
    Witam,
    Chciałbym zasięgnąć wiecej informacji na temat wymiany koła zębatego (wariatora)
    w audi a4 b6 1.8t. Z tego co wiem jeśli jest uszkodzone to wałki są niedostatecznie smarowane i robi się problem. Czy wymieniał go ktoś i mogłby podzielić się informacjami jak najlepiej się za to zabrać całą górę mam rozebrana, zostało tylko wałki odkręcić, ścisnać napinacz łąńcucha tylko czy jak wyjme ten wałek to czy później będę w stanie go ustawić tak jak był. Proszę o jakieś wskazówki.

    Dodano po 11 [godziny] 54 [minuty]:

    Może dodam jedno zeby rozwiac moje wątpliwości czy w 1.8t wariator występuje ??
  • Poziom 29  
    Jaki kod silnika ? w tych silnikach raczej nie ma wariatora a jest napinacz z regulacją(nastawnikiem) faz rozrządu.
    To nie ma nic wspólnego ze smarowaniem wałków, czy napinacz jest uszkodzony? czy to tylko profilaktyczna wymiana ,tak dla spokoju ducha?
  • Moderator Samochody
    wiesiek3d napisał:
    Jaki kod silnika ? w tych silnikach raczej nie ma wariatora a jest napinacz z regulacją faz rozrządu.


    Nie raczej a na 100%..
  • Poziom 14  
    coś grzechocze w tych okolicach napinacz upina łańcuch nie jest on luźny jakie oznaki będą zużytego napinacza aby kwalifikował się do wymiany jak to sprawdzić kod silnika to AVJ.
  • Moderator Samochody
    Tam się rozlatywały ślizgi, sam osobiście wymieniłem kilka sztuk tych napinaczy.
  • Poziom 14  
    górny wygląda na ok ale nie wiem jak dolny najlepiej byłoby wyjąć i wymienić czy łańcuch też koniecznie czy na samym napinaczu i uszczelkach można skończyć.
    Kolego z doświadczenia te ślizgi pękały czy co się z nimi działo jak może to zdiagnozować
  • Moderator Samochody
    Najlepiej wyjąć. Osobiście bym wymienił ten napinacz po prostu bo tam niema innego elementu który może hałasować. Oczywiście razem z łańcuchem.
  • Poziom 14  
    czy wymiana łańcucha wiąże się z rozpinaniem rozrządu i demontażem całego pasa przedniego ? jak kolego Ty wymieniałeś miałeś jakis sposób na to bo sam napinacz to dużo roboty nie ma robi się problem przy łańcuchu

    Dodano po 1 [godziny] 11 [minuty]:

    pękł dolny ślizg i dlatego nie było upięcia łańcucha i brzęczał, czy w takim przyadku może przeskoczyć łańcuch ??odpadł kawałek z jednej strony, jakieś 2 centy płozy
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Powinieneś rozpiąć przód by wyjąć wałki.
    Na ostatnich łożyskowaniach wałków od strony łańcucha masz znaczniki.
    Na kołach też są znaczniki.
    Mają się zgrać ze sobą a między tymi znacznikami ma być 16 sworzni łańcucha.
    Możesz próbować zblokować np. opaskami koło z paskiem rozrządu z przodu i spróbować tak wyjąć łańcuch lub odkręcić koło z przodu ze zblokowanym paskiem ale najszybciej będzie rozkręcić przód i zrobić to porządnie.
    Z przodu wystarczy poluźnić napinacz by zdjąć pasek i wtedy wałki wyjdą bez problemów.
  • Poziom 14  
    Kolego czy wymiana samego napinacza wchodzi w gre czy to wogóle nie pomaga.
    Jaki moment dokręcenia mają panewki na wałku ssącym i wydechowym?
  • Poziom 29  
    Zazwyczaj pomaga wymiana samego łańcucha ale powinno się wymienić go w komplecie z napinaczem i tak zrób.
    Momenty dokręcania 10Nm pokrywy wałków jak i nastawnik.
  • Poziom 14  
    u mnie łańcuch jest ok bynajmniej tak wygląda tylko jedna płoza na napinaczu lańcucha pękła zmęczenie materiału. Kolego 10Nm to jest siła dokręcenia panewek na wałkach czy pokrywy całej góry?
  • Poziom 29  
    Pytałeś o panewki to podałem, łańcuch wymień bo na oko to nic nie widać.
  • Poziom 14  
    Ok kolego dzięki za pomoc, czy jest może stronka poświęcona audi i momentom dokręceń elementów silnika lub w jakim programie to znajdę?? bo na przyszłość by się przydało.
  • Poziom 14  
    Koledzy napinacz wymieniony łańcuch sprawdzony jest ok wszystko pracuje ładnie bez problemu lecz został jeszcze jeden problem zapalająca się kontrolka oleju tylko i wyłącznie na rozgrzanym silniku po przejechaniu kilkunastu km. olej wymieniony na motul 5w30 wraz z filtrem, czujnik ciśnienia wymioniony na nowy ciśnień jeszcze nie sprawdziłem, sugerowałem się że wczesniej zapalało się to od zapchanego sitka w napinaczu lecz zbieg okoliczności że on się wysypał a sitko czyste. Czy zostaje sciągnięcie miski i czyszczenie smoka i ewentualne sprawdzenie pompy które może być kres. Miał ktoś podobny problem i sobie z nim jakoś poradził??
  • Poziom 29  
    Nie przedobrzyłeś z tym olejem 5W30 ? jaki był wlany poprzednio ?
    Myślę że 5W40 był by lepszy ale należy najpierw zmierzyć ciśnienie manometrem.
  • Poziom 9  
    wiesiek3d napisał:
    Nie przedobrzyłeś z tym olejem 5W30 ? jaki był wlany poprzednio ?
    Myślę że 5W40 był by lepszy ale należy najpierw zmierzyć ciśnienie manometrem.

    Do tego silnika przewidziany jest 5w30, zdarzają się problemy z pompą oleju.
    Proponuje wykonać pomiar ciśnienia oleju a dopiero później rozbierać miskę.
    Ale co do motula to średnio jestem przekonany bo jest bardzo dużo podróbek.
    Ja u Siebie na warsztacie używam Millers.
  • Poziom 14  
    ciśnienie sprawdzę niebawem wczesniej był zalany 0w30 long mobila ale stwierdziłem że to bezsens bo lepiej wymienić częsciej i taniej niż raz na jakiś czas. Motula kupuje z sprawdzonego źródła wiec raczej podróbą nie jest. Smog może już jest tak zapchany że pompa nie daje rady. Z tego co mi wiadomo to te 163 konne miały problemy z pompą w tych raczej ten objaw nie występował ale może i coś nie tak tu jest. Kolego co pokaże manometr jak smog będzie zapchany że ciśnienia brak wiec i tak i tak miska do zdjęcia?

    Dodano po 3 [minuty]:

    wydaje mi się żę to efekt jazdy na longu smog zabity jak się olej dobrze rozgrzeje to ciśnienie spada i jest efekt, ale wszystko do sprawdzenia chyba że się mylę...
  • Poziom 9  
    Wszystko do sprawdzenia, pewny manometr i można sprawdzać.
    Potrzebne Ci są dane ciśnienia na pompie?
    Żeby się nie okazało że Motul po jakimś czasie traci ciśnienie w czasie nagrzewania.
    Ja motula nie zalewam bo jednym pewnym źródłem jest pierwszy dystrybutor z Łodzi a 7 czy 8 kolejnych to bywa różnie.
    Mi w aucie przytarta się pompa oleju a nastepstwem było złapana panewka na dwóch cylindrach mowa o 4.2 AQJ a w tym samym czasie w a4 b6 3L ASN przytarlo walek rozrządu.
    Więc w życiu nie zaleje Motula.
  • Poziom 14  
    Kolego to jaki olej lejesz teraz do aut co jest pewniejsze ale zarazem lepsze od tych castroli i motula (Millers, Valvoline, a może mobil??
  • Poziom 29  
    Ja leję Shella i mam spokój a jeżdżę TSI, wszyscy Motul i inne wynalazki a później tam klekocze tu mi stuka.
    Z Motulem miałem kilka razy kontakt, jak w samochodach tak i w moto i więcej już nie wleję, ale to moje zdanie i nikomu nie musi pasować.
    Powiem nawet że co po niektórzy spece od olei powiedzieli że Shell działa jak trociny w oleju do wyciszania pracy silnika.........................rewelacja
    Najlepsze są milery, motule, rusoile i inne, cała firmowa reszta to shit, tak zgadzam się ale tylko te z piwnicy Janusza oleju.
  • Poziom 14  
    Tak więc miska została wyjęta smok wyczyszczony (zabity syfem ze masakra) do tego miska szorowana szczotką tyle nagaru jak by był piasek w oleju na dnie pompa oblepiona w tym syfie wiec jedna robota profilaktycznie wymieniona złożone olej wymieniony wraz z filtrem na taki z dolnej półki w celu przepłukania silnika zrobie 500 km lub jak szybciej ściemnieje to wymienie, wszystko jest ok silnik pracuje cicho ładnie kontrolka się nie zapala tylko teraz kolejny dylemat jak każdy z was pisze tyle opinni co wlać ??? Shella, motul, castrol, mobil lub jakieś inne propozycje jeden tańszy drugi droższy zostając przy 5w30 i wymieniając co 10 tys. km zakładając że auto ma ponad 200tys i 100 tyś zrobie maks. Jeżeli chodzi o Motul który miałem zalany to po informacjach które uzyskałem jest to olej oryginał nie kupowany na allegro czy w supermarkecie więc był pewny 100%.
    Co polecacie czekam na propozycje, uwagi...
  • Poziom 14  
    Z tego co wiem Castrol rozlewany jest w Polsce wiec różnie to może być kiedyś lałem mobila i nawet było oki tylko była to zwykła benzynka 1.4 8v wiec tam za wiele nie trzeba było. O castrolu też różnie mówią, Elfa nigdy nie lałem
  • Moderator Samochody
    europlus20 napisał:
    Z tego co wiem Castrol rozlewany jest w Polsce wiec różnie to może być kiedyś lałem mobila i nawet było oki tylko była to zwykła benzynka 1.4 8v wiec tam za wiele nie trzeba było. O castrolu też różnie mówią, Elfa nigdy nie lałem


    Castrola nie lej, chyba, że masz pewne źródło.
  • Poziom 29  
    Olej to temat rzeka, lej firmowy o parametrach przewidzianych przez producenta z pewnego źródła.
    Zmienił bym jedynie 5W30 na 5W40, ale to moje doświadczenie (TSI i inne), ja leję Shella ,jest raczej tani i nie narzekam.
    Mój TSI na Mobilu chodzi głośniej niż na Shellu, ale na jednym forum zostałem zbesztany że i tak Mobil lepszy i tak, pomimo tego że silnik głośniej pracuje bo parametry na papierze ma lepsze.
  • Poziom 9  
    Ja od Siebie proponuje Millersa 5W30 Tridenta.
    Cena za 5 Litrów na stronie Millersa to ok 180 zl.
    A Shell to moim zdaniem średniej klasy olej tak jak jego cena. Millera jest produkowany w Anglii tam rozlewany od 1880r. Oczywiście można załatać Oleje grupy Texao czy innych firm które posiadają swoje fabryki, bo większość oleju jest to brend.
    A co do Motula to po moich doświadczeniach i informacjach co się z tym olejem dzieje w Polsce to chyba to nigdy nie zaleje.
  • Poziom 14  
    A co sądzicie o Liqui Moly ja lałem go do zwykłego 1.9 tdi w sumie mechanik go tym zalał ale jeżeli chodzi o olej to nie wiem czy to dobre czy norma, choć opinnie różne. Kolego powiedz dlaczego radzisz mi zmienić na 5w40 z 5w30 jakie aspekty za tym przemawiają bo 5w30 norme spełnia jeżeli chodzi o ten silnik.
  • Poziom 29  
    Liqui Moly jak najbardziej.
    Dlaczego 5W40 ?, wyższa lepkość, nie ucieka z napinaczy i hydroregulatorów jak 5W30 (sprawdzone), nowe oleje W30 wcale nie są takie dobre. Tak jak pisałem to temat rzeka, poszukaj w necie nie będę tu kopiował po 400 str. z innych for.
    Jeden z bardziej rozbudowanych tematów o olejach jest na forum Octavi, lektury na tydzień :)
  • Poziom 14  
    Pytanko jeszcze mam bo zastanawiam się nad Valvoline Synpower 5w40 ktoś lał lub miał doczynienia jakieś opinnie bo chyba jest bardzo dobrym olejem...?