Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Co kupić ? - Audi RS6 C5 czy S6 C6 ? 50 do 70 tyś.

SZYMON BYDGOSZCZ 19 Lut 2017 07:37 2391 13
  • #1 19 Lut 2017 07:37
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Poziom 35  

    Jak w temacie.

    Czekam na za i przeciw Audi RS6 C5 czy S6 C6 ?

    0 13
  • #2 19 Lut 2017 08:24
    siewcu
    Poziom 33  

    Z tym budżetem? Żadne. S6 ma awaryjny silnik, a na RS6 raczej nie ten budżet, jeśli ma być faktycznie zdrowa sztuka. W obu autach pakiet startowy też nie będzie tani, więc jeśli budżet jest na auto i pakiet startowy, to pomyśleć możesz chyba o S4 B5(B6 też, ale tu znowu problemy z silnikiem), może S6 C5. Ostatnio nawet rozmawiałem z kimś, kto szukał dla siebie ładnego RS6 C5 - 70k to absolutne minimum, jeśli chce się myśleć o ładnym, zdrowym i zadbanym aucie.

    0
  • #3 19 Lut 2017 08:53
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Poziom 35  

    siewcu napisał:
    S6 ma awaryjny silnik


    Masz na myśli przegrzewanie tylnich cylindrów ?

    siewcu napisał:
    W obu autach pakiet startowy też nie będzie tani


    To osobno - ok 10 tyś starczy ( chyba ,że c6 bedzie miała ceramike to nie starczy).

    Dodano po 2 [minuty]:

    siewcu napisał:
    jeśli ma być faktycznie zdrowa sztuka


    Tylko taka wchodzi w grę.

    Auto ma być użytkowane okazjonalnie - ok 5 - 10 tyś. km rocznie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    siewcu napisał:
    B6 też, ale tu znowu problemy z silnikiem


    Jakiego unikać ?

    siewcu napisał:
    może S6 C5


    299-340 KM - trochę mało.

    Dodano po 13 [minuty]:

    siewcu napisał:
    S4 B5(B6 też, ale tu znowu problemy z silnikiem),


    B6 ma chyba ten sam silnik co C5 S6.

    0
  • #4 19 Lut 2017 08:56
    siewcu
    Poziom 33  

    Jeśli chcesz okazjonalnie pojeździć, to dziwny wybór moim zdaniem - to są, jednak jak by nie patrzeć, ciężkie i duże krowy. A odpisując: V10 z S6 C6 ma wiele różnych problemów z silnikiem - przegrzewa się, słyszałem też o panewkach i pompie oleju. Jeśli chodzi o unikanie - S4 B6 ma spore problemy z rozrządem, awaryjne fazatory i temat bardzo drogi do ogarnięcia(zresztą nie jestem pewny czy RS6 C5 nie ma tego samego problemu - fazatory 2x2500 zł + rozrząd). A jak ma to być auto do jazdy i ewentualnie zamrożenia gotówki, to szukałbym jakiegoś klasyka, albo S4 B5 + wzmocnienie - za 70 tysięcy raczej przebijesz się mocowo przez RS6 C5, choć to zupełnie inna kategoria samochodu. Ewentualnie jakieś Porsche, choć na turbo to budżet minimum razy 2, najlepiej razy 3.

    0
  • #5 19 Lut 2017 09:09
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Poziom 35  

    siewcu napisał:
    Ewentualnie jakieś Porsche, choć na turbo to budżet minimum razy 2, najlepiej razy 3.


    No właśnie - nie ten przedział cenowy.

    Przez moment była jeszcze opcja Cayenne 4.8 turbo ale też problematyczny silnik - przegrzewanie tylnich cylindrów.

    Dodano po 9 [minuty]:

    siewcu napisał:
    RS6 C5


    Jest turbo.

    siewcu napisał:
    S4 B6


    Nie ma turbo.

    0
  • #6 19 Lut 2017 21:10
    siewcu
    Poziom 33  

    No ja wiem, że S4 B6 to wolnossak, tak samo jak S6 C6 - tylko żadnego z wymienionych przez Ciebie aut nie da się kupić w założonym budżecie, jeśli ma to być zadbany egzemplarz, który nie będzie wymagał zainwestowania wywrotki pieniędzy... Jak ma być turbo i dawać przyjemność z jazdy, to odszedłbym od takich samochodów jak w temacie i poszukał np Imprezy STi. Na Lancera Evo ciut przymały budżet. Ewentualnie S3, choć trochę małe(względnie A3 3.2 + turbo), albo S2 - ale to klasyk i bardzo ciężki do znalezienia. A jak chcesz szerszej pomocy, to najlepiej by było, gdybyś napisał jakie są założenia co do kupna samochodu - bez zgadywania będzie można konkretnie pomóc.

    0
  • #7 19 Lut 2017 21:39
    Kantylena
    Poziom 14  

    Audi Rs6 C5 - ten znajdziesz spokojnie okolice 2002-2003, tylko uwaga bo tam jest silnik 4,2 V8 wtrysk zwykły ale podwójnie doładowany (bi-turbo) to cokolwiek się posypie to masz od razu kaplicę.
    A nie myślałeś na początek o 2,7T? w zwykłym A6 C5? znajdziesz dobrego tunera i wyciągnie fajne moce a jednak jednostka troszkę tansza w utrzymaniu niż takie motory gdzie byle czujnik to są tysiące złotych.
    ewentualnie 1,8T ale tutaj to już trzeba nieźle modzić, ale do 280 dojdziesz spokojnie.

    Można też poszukać Audi A4 B7 1,8T będzie dość młode auto i za reszte kasy te 20 tys spokojnie pomodzić na chociażby 300 koni.

    Te wszystkie stare RS6 S6 itp A8 mocno pociągną po kieszeni tymi silnikami z wielkimi przebiegami.

    0
  • #8 19 Lut 2017 23:09
    siewcu
    Poziom 33  

    Kantylena napisał:
    Audi Rs6 C5 - ten znajdziesz spokojnie okolice 2002-2003, tylko uwaga bo tam jest silnik 4,2 V8 wtrysk zwykły ale podwójnie doładowany (bi-turbo) to cokolwiek się posypie to masz od razu kaplicę.
    A nie myślałeś na początek o 2,7T? w zwykłym A6 C5? znajdziesz dobrego tunera i wyciągnie fajne moce a jednak jednostka troszkę tansza w utrzymaniu niż takie motory gdzie byle czujnik to są tysiące złotych.
    ewentualnie 1,8T ale tutaj to już trzeba nieźle modzić, ale do 280 dojdziesz spokojnie.

    Można też poszukać Audi A4 B7 1,8T będzie dość młode auto i za reszte kasy te 20 tys spokojnie pomodzić na chociażby 300 koni.

    Te wszystkie stare RS6 S6 itp A8 mocno pociągną po kieszeni tymi silnikami z wielkimi przebiegami.

    No, znajdzie. Zakatowany egzemplarz. Ale widać dość dobrze, że brakuje Ci wiedzy i z mechaniki, i z tuningu... Bo:
    1) Biturbo w V8 nie ma nic do jego sypania się
    2) Z 2.7 biturbo z A6 C5 za dużo nie da rady zrobić, bez nastu tysięcy nie da się przeskoczyć 300 KM
    3) 1.8T na 280 KM też nie będzie tanio zrobić, turbo+dolot+wydech+wtryski to tak na początek - i się robi dycha, a auto nie będzie chciało jechać, bo za ciężkie.
    4) Kupowanie A4 1.8T i wkładanie w nie 20 tysięcy mija się z celem, można te pieniądze lepiej wydać i mieć auto raz, że szybsze, a dwa - nie tracące na wartości w takim tempie.

    0
  • #9 20 Lut 2017 00:11
    Kantylena
    Poziom 14  

    siewcu napisał:
    No, znajdzie. Zakatowany egzemplarz. Ale widać dość dobrze, że brakuje Ci wiedzy i z mechaniki, i z tuningu... Bo:
    1) Biturbo w V8 nie ma nic do jego sypania się
    2) Z 2.7 biturbo z A6 C5 za dużo nie da rady zrobić, bez nastu tysięcy nie da się przeskoczyć 300 KM
    3) 1.8T na 280 KM też nie będzie tanio zrobić, turbo+dolot+wydech+wtryski to tak na początek - i się robi dycha, a auto nie będzie chciało jechać, bo za ciężkie.
    4) Kupowanie A4 1.8T i wkładanie w nie 20 tysięcy mija się z celem, można te pieniądze lepiej wydać i mieć auto raz, że szybsze, a dwa - nie tracące na wartości w takim tempie.


    Tak za to Twoje propozycje świetne, uturbienie 3,2 V6...że co??
    silnik, koła, sprzęgło, skrzynia itd..może 30k mu starczy + zakup auta i za chwilę auto będzie mieć naście lat i zaczną kwiatki różne wychodzić + kiepskie prowadzenie.

    Albo Audi S2..no fakt może poszuka w całej Europie jeden egzemplarz, najlepiej polecić mu Saaba 900 turbo z 80 roku a autora budżet uwaga 70 tys... :D

    Tak w woli wyjaśnienia Audi RS6 C5 znajdzie spokojnie bo to 15 letnie auta, to ile ma kosztowąć 2 miliony??

    1,8T 270 koni jeździ tak jakby Cię to interesowało:

    Link


    Przynajmniej w przypadku A4 B7 autor znajdzie młode zdrowe auto a nie śmietniki do remontów za drugie tyle, które Ty mu proponujesz.

    a co do tego V8 to nie rozumiem? gdzie ja napisałem że z uwagi na biturbo to coś tam ma się psuć?

    Nie wiem komu tutaj brakuje wiedzy jakiekolwiek bo raczej nie mnie.

    0
  • #10 20 Lut 2017 00:19
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Do dostojnego bujania się z dużych i nieco "szybszych"aut za rozsądne pieniądze można kupić 10-letnią nie zamęczoną"cegłę"6,1 SRT 430KM. Co prawda to nie S6, raczej do jazdy na wprost, napęd tylko na jedna oś ( co dla niektórych może być zaletą).

    0
  • #11 20 Lut 2017 19:43
    siewcu
    Poziom 33  

    Kantylena napisał:
    Nie wiem komu tutaj brakuje wiedzy jakiekolwiek bo raczej nie mnie.

    Ok, bazując na filmie z internetu twierdzisz o tym jak jedzie dane auto? Miałeś w ogóle w rzeczywistości do czynienia z takimi samochodami czy chcesz tylko "pomóc"? Brak wiedzy widać np po...

    Kantylena napisał:
    silnik, koła, sprzęgło, skrzynia itd..może 30k mu starczy + zakup auta i za chwilę auto będzie mieć naście lat i zaczną kwiatki różne wychodzić + kiepskie prowadzenie.

    Nie wiesz co piszesz. Coś dzwoni, ale z tuningiem nie miałeś do czynienia. Film z internetu, wymiana skrzyni która przyjmuje 800+ KM, koła... Jak nie miałeś nigdy z takim autem nic do czynienia to nie pisz o tym, i spróbuj się chociaż na fotelu pasażera w A6 C5/C6. Nie masz w tym temacie wiedzy praktycznej, a krytykujesz mnie - ja jeździłem A6, jeździłem też autami na płycie Golfa 4 - i jeśli twierdzisz, że S6 C6/RS6 C5 będzie się prowadzić lepiej od S3 z VR6... To może lepiej nie wypisuj tu żadnych stwierdzeń, bo tylko się pogrążasz. I nie rozumiesz też idei posiadania auta dającego przyjemność z jazdy, choć to jest kwestia subiektywna - ale jazda A4 B7 nie da żadnej przyjemności z jazdy.

    0
  • #12 20 Lut 2017 22:26
    Kantylena
    Poziom 14  

    Ja już się pogubiłem w tej dyskusji i zapytam tylko co to za auto?

    siewcu napisał:

    S3 z VR6...


    VR6 to silnik z Golfa III, S3 ma 2.0 TFSI, poza tym S3 to kompakt sportowy z napędem dołączanym quattro.
    Jeśli masz na myśli 3,2 V6 to trochę inny silnik, podsterowność, np załóż sobie dwie siatki po 10 kg na kierownicę w rowerze i się przejedź to zrozumiesz i poczytaj o uturbianiu silnika to jednak nie jest wymiana oleju, na prawdę!

    Wracając do tematu da rade znaleźć RS6 C5:
    http://allegro.pl/show_item.php?item=6723789036#thumb/5

    można też wybrać inne auto np:
    https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-golf...agen-golf-vi-r-270km-ID6yEayb.html#666620a071

    i pobawić się na razie w stage II czyli zmodyfikować układ wydechowy i będzie 340 koni i 420 Nm i będzie poniżej 5 sek setka

    Można szukać BMW M3 E46 itd itd...

    Ja kończę tę dyskusję bo ona nie ma sensu. Autor ma już wszystko przedstawione.

    0
  • #13 20 Lut 2017 23:23
    siewcu
    Poziom 33  

    Kantylena napisał:
    VR6 to silnik z Golfa III, S3 ma 2.0 TFSI, poza tym S3 to kompakt sportowy z napędem dołączanym quattro.
    Jeśli masz na myśli 3,2 V6 to trochę inny silnik

    I tyle na temat Twoich kompetencji. A3 3.2 było gdzieniegdzie określane jako S3, ale V6 to to nie jest. Doszukaj, doczytaj a potem się wymądrzaj.

    0
  • #14 21 Lut 2017 00:10
    T5
    Admin grupy Samochody

    Szymon kup turbo benzynę. Daje zajefajną frajdę z jazdy. I ten gwizd turbinek...

    0