Witam,
Jestem posiadaczem motoru Mińsk 125. W motorze nie ma iskry, co wynika moim zdaniem z niesprawnego modułu lub prądnicy. Schemat instalacji bez akumulatora (są też z akumulatorem, mnie interesuje ta) :
Schemat elektryki do motocykla Mińsk 125 (bez akumulatora): 1-Kierunkowskaz przedni. 2-Lampa podświetlająca prędkościomierz . 3-Lampka kontrolna świateł długich. 4-Lampka "zapłonu (pozycyjne)". 5-lampa światła krótkie-długie. 6-Lampka kontrolna kierunkowskazów (migacz). 7-Kontrolna lampka "skrzyni biegów". 8-Przełącznik świateł kierunkowskazu z przyciskiem klaksonu. 9-Klakson. 10-Przerywacz kierunkowskazu. 11-Załącznik kontrolnej lampy "skrzyni biegów" (tu podłącza się akumulator). 12-Generator napięcia. 13-Kierunkowskaz tylni. 14-Elektroniczny moduł zapłonowy. 15-Lampa sygnału stop. 16-Lampa "zapłonu (Pozycyjne)". 17-Załącznik sygnału stop. 18-Transformator wysokiego napięcia. 19-świeca. 20-Załącznik sygnału stop przy hamulcu. 21-"Stacyjka" (główny przełącznik). 22-Przełącznik i awaryjny przełącznik zapłonu.
Prądnica:
Wyjścia prądnicy są oznaczone od lewej, góry 3(ros.Z); 0; D i D1 (po rosyjsku takie śmieszne A jakby)
3-zacisk ładowania cewki WN
O-zacisk zasilanie świateł,klaksonu itp
D i D1-zaciski impulsatora(czujnika położenia wału)
Masa cewek od świateł i ładowania WN na obudowie statora.
Prądnica posiada 8 cewek,6 do świateł, 2 do ładowania Cewki WN,która jest w Mińsku oddzielna tzn.poza prądnicą (pod bakiem).
Moduł wygląda tak:
Wejście modułu:
Wyjście:
Schemat modułu(możliwe że trochę błędny):
Nie wiem ,na 100%,ale myślę ,że działa to następująco prądnica ma dwa nie zależne obwody cewek ,jeden 6 cewek do zasilania świateł i całej elektryki,drugi składający się z 2 cewek połączonych szeregowo, zasilają one przez moduł cewkę WN. Działanie modułu,skupię się tylko na zapłonie,następująco moduł na wejście 3 dostaję zasilanie z prądnicy z cewek ładowania cewki WN i to powinien przekazywać na wyjście zacisk K,kiedy dostanie impuls z impulsatora na zaciski D,D1 , przerywa zasilanie cewki WN i wtedy powinna pojawić się iskra na świecy.
Mój problem to brak iskry,podłączyłem prądnicę do modułu jak na schemacie,podłączyłem zacisk K na wyj. modułu do cewki WN i masę do cewki WN,tylko to i nic więcej,zero reszty instalacji. Moim zdaniem to powinno wystarczyć do uzyskania iskry (może się mylę). Prądnica ze sprawnego motocykla,moduł nowy,cewka WN nowa ,impulsator nowy, te 3 rzeczy ze stronki mińsk12?.pl (ostatnio dowiedziałem się ,że może to być chiński szajs). Cewka WN testowana na akumulatorze ,daję dobrą iskrę , prądnica mierzyłem poszczególne oporności cewek (jutro wstawię te pomiary),żaden nie wskazywał na spalenie cewek. Mierzyłem też napięcia cewek ładowania cewki WN ( miernik na ACV) wynik między zaciskiem 3 a masą 25;30;35 V ,na wyjściu z modułu bez podłączonej cewki WN ok.5-7V ,a z cewką WN na wyjściu WN 0, coś tam . Czy mierząc napięcie na wyjściu modułu powinienem przestawić miernik na DC?
Może się przydać: https://translate.google.pl/translate?sl=auto&tl=pl&js=y&prev=_t&hl=pl&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fizh-motor.ru%2Fpubl%2Fehlektrika%2Fskhema_bks_k_minsku_voskhodu_vajrasu%2F9-1-0-172&edit-text=&act=url
http://mopedfor.narod.ru/Docs/bks.htm
http://old-bikes.ru/index.html@p=214.html
Wiem,że temat wałkowany po raz tysięczny,czytałem inne tematy nic mi nie pomogły,może poza tym że wiem jak to powinno działać(lub tylko mi się wydaje ,że wiem)
Jestem posiadaczem motoru Mińsk 125. W motorze nie ma iskry, co wynika moim zdaniem z niesprawnego modułu lub prądnicy. Schemat instalacji bez akumulatora (są też z akumulatorem, mnie interesuje ta) :
Schemat elektryki do motocykla Mińsk 125 (bez akumulatora): 1-Kierunkowskaz przedni. 2-Lampa podświetlająca prędkościomierz . 3-Lampka kontrolna świateł długich. 4-Lampka "zapłonu (pozycyjne)". 5-lampa światła krótkie-długie. 6-Lampka kontrolna kierunkowskazów (migacz). 7-Kontrolna lampka "skrzyni biegów". 8-Przełącznik świateł kierunkowskazu z przyciskiem klaksonu. 9-Klakson. 10-Przerywacz kierunkowskazu. 11-Załącznik kontrolnej lampy "skrzyni biegów" (tu podłącza się akumulator). 12-Generator napięcia. 13-Kierunkowskaz tylni. 14-Elektroniczny moduł zapłonowy. 15-Lampa sygnału stop. 16-Lampa "zapłonu (Pozycyjne)". 17-Załącznik sygnału stop. 18-Transformator wysokiego napięcia. 19-świeca. 20-Załącznik sygnału stop przy hamulcu. 21-"Stacyjka" (główny przełącznik). 22-Przełącznik i awaryjny przełącznik zapłonu.
Prądnica:
Wyjścia prądnicy są oznaczone od lewej, góry 3(ros.Z); 0; D i D1 (po rosyjsku takie śmieszne A jakby)
3-zacisk ładowania cewki WN
O-zacisk zasilanie świateł,klaksonu itp
D i D1-zaciski impulsatora(czujnika położenia wału)
Masa cewek od świateł i ładowania WN na obudowie statora.
Prądnica posiada 8 cewek,6 do świateł, 2 do ładowania Cewki WN,która jest w Mińsku oddzielna tzn.poza prądnicą (pod bakiem).
Moduł wygląda tak:
Wejście modułu:
Wyjście:
Schemat modułu(możliwe że trochę błędny):
Nie wiem ,na 100%,ale myślę ,że działa to następująco prądnica ma dwa nie zależne obwody cewek ,jeden 6 cewek do zasilania świateł i całej elektryki,drugi składający się z 2 cewek połączonych szeregowo, zasilają one przez moduł cewkę WN. Działanie modułu,skupię się tylko na zapłonie,następująco moduł na wejście 3 dostaję zasilanie z prądnicy z cewek ładowania cewki WN i to powinien przekazywać na wyjście zacisk K,kiedy dostanie impuls z impulsatora na zaciski D,D1 , przerywa zasilanie cewki WN i wtedy powinna pojawić się iskra na świecy.
Mój problem to brak iskry,podłączyłem prądnicę do modułu jak na schemacie,podłączyłem zacisk K na wyj. modułu do cewki WN i masę do cewki WN,tylko to i nic więcej,zero reszty instalacji. Moim zdaniem to powinno wystarczyć do uzyskania iskry (może się mylę). Prądnica ze sprawnego motocykla,moduł nowy,cewka WN nowa ,impulsator nowy, te 3 rzeczy ze stronki mińsk12?.pl (ostatnio dowiedziałem się ,że może to być chiński szajs). Cewka WN testowana na akumulatorze ,daję dobrą iskrę , prądnica mierzyłem poszczególne oporności cewek (jutro wstawię te pomiary),żaden nie wskazywał na spalenie cewek. Mierzyłem też napięcia cewek ładowania cewki WN ( miernik na ACV) wynik między zaciskiem 3 a masą 25;30;35 V ,na wyjściu z modułu bez podłączonej cewki WN ok.5-7V ,a z cewką WN na wyjściu WN 0, coś tam . Czy mierząc napięcie na wyjściu modułu powinienem przestawić miernik na DC?
Może się przydać: https://translate.google.pl/translate?sl=auto&tl=pl&js=y&prev=_t&hl=pl&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fizh-motor.ru%2Fpubl%2Fehlektrika%2Fskhema_bks_k_minsku_voskhodu_vajrasu%2F9-1-0-172&edit-text=&act=url
http://mopedfor.narod.ru/Docs/bks.htm
http://old-bikes.ru/index.html@p=214.html
Wiem,że temat wałkowany po raz tysięczny,czytałem inne tematy nic mi nie pomogły,może poza tym że wiem jak to powinno działać(lub tylko mi się wydaje ,że wiem)