Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ZAVOLI Alisei - nie przelancza na gaz

wr044 19 Lut 2017 09:19 765 5
  • #1 19 Lut 2017 09:19
    wr044
    Poziom 10  

    Auto Golf IV silnik 2.3 v 5
    Instalacja Zavoli 4 lata
    Po odpaleniu centralka mruga a w chwili otwarcia gazu zaczyna piszczeć i przełącza się na benzynę . Mierzyłem napięcie na elektrozaworze-pokazuje się tylko na bardzo krótką chwile i znika .Jeżeli sztucznie otwieram zawór to tez nic się nie dzieje wygląda na to ze ECU nie steruje wtryskami.
    Program serwisowy wywala błąd elektrozaworu - więc rozebrałem go i dokładnie oczyściłem jestem pewien ze jest OK
    Z programu wynika ze mam za wysokie ciśnienie gazu 1.7 do 1.8
    W związku z tym mam kilka pytań .
    1.czy przy za wysokim cisnieniu gazu sterownik nie wlaczy wtryskiwaczy
    2.czy blad ktory pokazuje program mam rozumiecjako jako uszkodzony reduktor(gdyz cisnienie jest za wysokie}

    0 5
  • Metal Work Pneumatic
  • #2 19 Lut 2017 10:57
    rafal35
    Poziom 15  

    Ciśnienie gazu na zamkniętym zaworze (zwłaszcza jak auto przełączymy na benzynę) może trochę podskoczyć więc to nie jest problem.
    Raczej sterownik "nie widzi" elektrozaworu (czyli przerwa w obwodzie) albo cewka elektrozaworu ma przebicie.

    0
  • Metal Work Pneumatic
  • #3 19 Lut 2017 16:53
    wr044
    Poziom 10  

    Dzięki-to jest dobra sugestia.Nie posiadam schematu pinów ECU aby to sprawdzić.
    Dwie godziny już czytam posty i znalazłem post a takimi samymi objawami.Kolega pisał że miał zupełnie coś takiego i załatwił sprawę bez kompa ---wymienił map-sensor moim zdaniem jest to logiczne ECU nie uruchamia wtrysków przy za dużym ciśnieniu
    Co Ty na to ???????

    0
  • #4 19 Lut 2017 18:31
    rafal35
    Poziom 15  

    Podpowiedziałem jakiś kierunek na podstawie moich doświadczeń i tego co napisałeś ale na 100% to mogę tylko powiedzieć że od czegoś trzeba zacząć.

    0
  • #5 20 Lut 2017 20:59
    wr044
    Poziom 10  

    ok co do połączeń to sadze ze jest OK -bo napięcie na elektrozaworze pojawia się na chwile tz. ze jestem wstanie je zauważyć na multimetrze i ginie jest tylko śladowe
    Zawór wymontowany na zewnątrz działa prawidłowo
    Nikt mi nie odpowiedział czy przy za dużym ciśnieniu ECU nie odpali wtrysków i przełączy się na benzynę
    Moja logika jest taka
    komp pokazuje ciśnienie 1.8 b
    map sensor mierzy te wartość
    błąd który pokazuje komp mieści się tez w moim rozumowaniu -jako złe ciśnienie reduktora
    wiec stad to moje pytanie
    Czy ECU wylaczy wtryski przy zlym cisnieniu bo z tego co wyczytalem powinno byc 0,9 do 1.2

    0
  • #6 04 Mar 2017 18:53
    wr044
    Poziom 10  

    Sprawdzilem w koncu kompem
    Program pokazywal blad elektrozaworu reduktora
    Zawor oczyscilem i sprawdzilem na zewnatrz niestety nic to nie dalo
    Sprawdzilem wiazke byla OK
    Pomierzylem wszysko dokladnie i okazalo sie ze ECU nie zalancza masy do tego zaworu
    Zostalo tylko wymienic sterownik
    Zakupilem w necie i auto ruszylo
    Zamykam temet

    0
  Szukaj w 5mln produktów