Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Easytronic Corsa 1,2 tryb awaryjny po naprawie sterownika

Wiktoria83 19 Feb 2017 14:20 1959 2
  • #1
    Wiktoria83
    Level 8  
    Witam forumowiczów. Po zapaleniu błędu F i "oczytaniu" objawów zdecydowałem się na kontakt z serwisem elektronicznym który naprawia sterownik easytronica. Na 90% stwierdzili że to on jest uszkodzony i tu jest przyczyna. Dostarczyłem im go, naprawili - podobno typowo zmęczony silniczek, wymienili szczotki itd. Powiedzieli że wkładam i od razu działa bez żadnych błędów. Niestety po założeniu F dalej świeciła. Przed wyciągnięciem sterownika na youtubie znajomy znalazł filmik jak można spróbować skasować tę F odpowiednią kolejnością wypinania wtyczek od sterownika i silniczków przekładających biegi. Przed naprawą to nic nie dało, po naprawie jednak się udało i zapaliła się N. Wszystko niby dobrze: A i można ruszyć do przodu, R i do tyłu, działał też tryb ręczny. Niestety po wyjeździe na drogę i rozpędzeniu się skrzynia nie przekłada na 3 bieg i zapala się kontrolka auta z kluczem. Jak dla mnie to taki tryb awaryjny. Po odpięciu Aku na 30 min był tylko 5 bieg, po lekkim rozpędzeniu auta znów ten tryb awaryjny i wrócił wsteczny,1 i 2.
    Dziś diagnostyka u bardziej mechanika niż elektryka i tak: na sterowniku skrzyni lewe przednie koło pokazuje błąd prędkości. Cały czas 0. Ale te same koło wchodząc w ABS już prędkość pokazuje więc w teorii czujnik sprawny.
    Jeszcze zapalał się błąd temperatury sprzęgła, ale nie za każdą próbą.
    Co tu robić dalej, gdzie szukać? Czy podczas naprawy sterownika popełniono jakiś błąd i teraz sterownik nie widzi prędkości tego koła lewego? Czy ta prędkość jest brana z czujnika ABS?
  • #3
    Wiktoria83
    Level 8  
    Na diagnostyce wyszło, że sterownik widzi cały czas zerową prędkość lewego przedniego koła. Temperatura sprzęgła nie za każdym razem wyskakiwał. A błąd się zapalał tak w momencie jak prędkość przekraczała 40 i powinna przerzucić na 3