Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford escape - skrzynia automatyczna reaguje

19 Lut 2017 22:34 5850 31
  • Poziom 4  
    Mam problem ze skrzynią automatyczną , po załączeniu silnika skrzynia automatyczna nie reaguje mimo przesuwania lewarkiem obojętne w jaka pozycje z wybranym przełożeniem. Reagować zaczyna dopiero po około 25 do 40 minutach , możliwe ,że jak się rozgrzeje . nie mam zupełnie pojęcia co się dzieje, czy nie ma odpowiedniego ciśnienia czy coś z prędkością obrotowa silnika. Początek reakcji też jest dziwny złapie i puści i tak kilka razy , aż po jakimś czasie zespoli na dobre. Ale to nie koniec, jak już jadę to przy zwiększaniu prędkości zmienia przełożenie z głośnym wyciem jakby zwiększała prędkość obrotową. Nie mam pomysłu na to. Proszę o pomoc.
  • Poziom 14  
    Na sam początek sprawdź stan oleju w skrzyni biegów.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 4  
    Olej wymieniałem rok temu , tzn. "dolewka" jak zawsze ok. 4 litry, razem z filtrem, co do poziomu oleju to też jedni mówią za mało inni ,że za dużo, miarka jest jakaś taka niewyględna, jest z dwoma punktami pomiaru (tak myślę) na dole miarki jest taka wyryta podziałka w kształcie siateczki w metalu druga to gałeczka w niedalekiej odleglości od tej dolnej siatkokratki:), przy zimnym silniku , przed uruchomieniem poziom oleju jest na granicy tej dziurki powyżej kulki.(widocznej na zdjęciu załączonym). Dodam ,że jak juz się rozgrzeje to śmiga jak pershing:) aż do następnego razu jak ostygnie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 4  
    Zrobiłem pomiar na rozgrzanym silniku, poziom oleju jest tuż za widoczna gałką na zdjęciu, jest czysty i klarowny nie pachnie spalenizną. Dzisiaj biegi zaczęły szybciej reagować bo po 15 minutach od włączenia silnika, być może dlatego ,że aura jest na plus 4, silnik rozgrzewałem na postoju nie jechałem w trasę więc innych wrażeń nie opisuję, wczoraj podłączałem również urządzenie do OBD2 , który nie widzi żadnych błędów.. Jak według Pana powinien wygladać poziom oleju ASB według tej miarki ze zdjęcia? Ford escape - skrzynia automatyczna reaguje
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 4  
    Oleju użyłem właściwego Motorcraft Mercon, a co do skapującego oleju to nie ma go tam bo go wytarłem, napisałem natomiast w jakich granicach jest na miarce , czyli na zimnym silniku jest w okolicach tej dziurki na bagnecie a na rozgrzanym w okolicach tej kulki czarnej plastikowej, możesz mi uwierzyć na słowo albo załączam zdjęcie Ford escape - skrzynia automatyczna reaguje
  • Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Kolego "raissman", a który to rocznik Twojego Forda Escape ?
  • Poziom 4  
    2005, 3.0,203KM, CD4E,DOHC, AWD

    Dodano po 4 [minuty]:

    Kolego Romualdzie-F a według tej miarki jaka przesłałem jak powinien kształtować się poziom oleju w Asb na zimnym i na rozgrzanym oleju?
  • Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Napisałeś: Olej wymieniałem rok temu , tzn. "dolewka" jak zawsze ok. 4 litry, razem z filtrem,...........
    Przecież to bzdury, filtr jest "wbudowany" w skrzyni biegów i aby go zmienić trzeba zdemontować skrzynię z pojazdu, rozpołowić ją, odkręcić płytę zaworową i dopiero można go wymienić. A więc czeka Cię ta praca bo masz mocno zabrudzony filtr, a co do jego poziomu to dolne oznaczenia są gdy skrzynka jest nie rozgrzana a górne oznaczenia po rozgrzaniu skrzynki (przejechaniu ok 10-15 km).
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 4  
    Jeżeli chodzi o użyty olej to tak Motorcraft Mercon V, a jeżeli chodzi o filtr to zostałem jak zauważyliście nabity w butelkę, że został wymieniony. Jak człowiek ma korzystać z warsztatów gdzie rżną na każdym kroku. Teraz widzicie koledzy dlaczego jestem na "elektrodzie".
    Co do oznaczeń na bagnecie to proszę bliżej co znaczy poniżej poniżej czego ?jakiego elementy na bagnecie a powyżej to powyżej jakiego punktu na bagnecie? Dla mnie punkty , które można nazwać charakterystycznymi to od dołu zaczynając: wygrawerowana siateczka dalej plastikowa kulka dalej widoczna dziurka w bagnecie. Dlatego proszę powiedzcie koledzy przy zimnym w jakim miejscu , przy rozgrzanym w jakim miejscu ma być właściwy poziom oleju.
    Co do skrzyni CD4E to oleje zalewano różne od Dexrona II do Mercona V, mój Ford Escape jest z 2005 więc kończono zalewać fabrycznie DexronIII i zaczęto zalewać Mercon V.
    Olej w skrzyni jest czyściutki. Ustalmy najpierw właściwy poziom oleju w skrzyni a może później zacznę działać z Waszą pomocą dalej.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 4  
    Dziękuję koledzy za wydatną pomoc. Kolega romuald-f trochę zawyżył moje umiejętności mechaniczne, niemniej uświadomił mi ,że wymiany oleju z filtrem w CD4E nie da się zrobić w godzinę od pozostawienia samochodu w warsztacie:)
    Od dzisiaj "miarkę" czytam nawet z zamkniętymi oczami , pozostaje mi odessać olej i podzielę się wrażeniami.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Ze strony: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2414197.html#15005772 można pobrać dokumentację naprawy CD4E (może masz problemy ze ściągnięciem). Czy ta skrzynia jest prostą konstrukcją to zależy jak dla kogo. Koncern (nie koncert) PSA nie wykorzystywał jej do produkcji swojej skrzyni Dp0 (AL4), to są dwie bardzo różniące się konstrukcje. Jeżeli chcesz podyskutować na tematy związane z automatycznymi skrzyniami biegów zapraszam na priva.
  • Poziom 4  
    Koledzy coś ciekawego było dzisiaj było dzisiaj. Po przejechaniu około 15 km sprawdziłem stan oleju w skrzyni na pracującym silniku, i tak: rano przed uruchomieniem poziom oleju wedle miarki był o wiele za wysoki co by oznaczało ,że należy go "upuścić ale po przejechaniu owych 15 km, poziom oleju kształtował się w granicach określonych kratką na miarce. Jak to można wytłumaczyć? Skrzynia mimo rozgrzania dalej przeciąga bieg drugi zanim przełączy go na trzeci. Do biegu drugiego wszystko jest jak należy, ale nie mogę ciągle jeździć na ustawieniu skrzyni w pozycji 2 biegu bez przełączania na "D".
    Kolego Transit2 olej wymienili mi dobry bo sam go im zawiozłem Motorcraft Mercon V zakupiony w Sklepie USA Olkusz.
    A może coś dzieje się z czujnikiem prędkości obrotowej silnika? może mieć to jakiś związek?
    Strona przesłana przez kolegę romualda-f jest aktywna - no niestety dla mnie to magia:)

    Dodano po 18 [minuty]:

    Koledzy , im więcej grzebie w tym internecie to mam coraz więcej wątpliwości, co sądzicie o tych rysunkach? jeden dotyczy forda explorera, drugi mondeo Ford escape - skrzynia automatyczna reaguje Ford escape - skrzynia automatyczna reaguje

    Dodano po 2 [minuty]:

    i jak to sie ma do mojej miarki?
    Ford escape - skrzynia automatyczna reaguje
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 4  
    tak, tylko na drugim przeciąga.
  • Admin grupy Samochody
    raissman napisał:
    przy zimnym silniku , przed uruchomieniem poziom oleju jest na granicy tej dziurki powyżej kulki.


    A po uruchomieniu?
    Wg mojej skromnej wiedzy poziom oleju w ASB sprawdza się po odpaleniu silnika.
  • Poziom 4  
    A po uruchomieniu i przejechaniu ok 15 km w granicach siateczki(grawerunku)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 4  
    Chyba narozrabiałem na dobre, jak macie koledzy pomysły to proszę. A mianowicie: po sprawdzeniu oleju tzn. jego poziomu na zimno i zrobieniu dolewki świeżego około pół litra włączyłem silnik pracował az do załączenia się wentylatorów, wcześniej robiłem reset ECM- tak dla nowej adaptacji urządzeń-myślałem ,że może to pomoże ale wracam do sedna włączyłem silnik pracował az do włączenia sie wentylatorów, postanowiłem sprawdzic poziom olej i co widzę ,że ta swieżutka dolewka o rubinowo czerwonym kolorze nawet nie zmieszała się ze starym olejem, wsiadłem za kółko i dalej przełączać dzwignię na postoju w różne poz. na żadnej nawet nie drgnął, dodałem obrotów silnika zaczęło coś łapać i po chwili załapała skrzynia powachlowałem biegami i w trasę mozolnie ale szła , po zatrzymaniu na parkingu wrzucam wsteczny a on jedzie do przodu, wrzucam każdy kolejny tylko do przodu, wrzucam N-normal też jedzie co za.... No i mam problem nielada, dojechałem do domu na parking postawiłem i boję się dotykać.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Kolego "raissman" Ty dalej wałkujesz temat poziomu oleju, po co, według Twojego opisu i załączonego zdjęcia poziom był dobry. Napisałem w swoim pierwszym poście co Cię czeka, rozbiórka i wymiana filtra. Piszesz: po zatrzymaniu na parkingu wrzucam wsteczny a on jedzie do przodu, wrzucam każdy kolejny tylko do przodu, wrzucam N-normal też jedzie co za.... teraz to rzeczywiście narozrabiałeś. Z powodu niskiego ciśnienia przez zabrudzony filtr oleju zapiekł się kosz forward (prowadzący), olej już śmierdzi spalenizną. Teraz masz skrzynkę do naprawy.
    Ps. literka N przy manetce zmiany biegów to NEUTRAL. Tak jak w skrzyni manualnej "luz".
  • Poziom 4  
    Tak , wiem kolego romualdzie-f ,że N to luz ale na nim też jechałem do przodu.
    Zobaczę jutro jak postoi noc może jakieś czary odprawię?
    Koniec końców pewnie pójdzie na Allegro jako uszkodzony.
    Licytujecie?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jak zabrać się do ustawienia tej wajchy?
  • Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Zostaw "wajchę" w spokoju. Nie będziesz naprawiał ? W Twojej miejscowości jest gościu od, którego w latach dziewięćdziesiątych kupowałem części do automatów (miał "dobre" ceny). W częstych kontaktach telefonicznych z nim zorientowałem się że przebywał w USA i po powrocie do kraju zajmuje się naprawą skrzyń oraz sprzedaje części do nich. Wypytaj się, może Ci pomoże.
  • Poziom 4  
    Jaki jest całkowity przybliżony koszt naprawy takiej skrzyni. Mam na myśli demontaż, naprawę i montaż? Tak mniej więcej.