Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z instalacją Tv - Słaby sygnał jak naprawić

Tomkyw 04 Mar 2017 19:26 3015 67
  • #31 04 Mar 2017 19:26
    Tomkyw
    Poziom 3  

    Darek.S napisał:
    Darek.S napisał:
    gniazdka przelotowe mają spore tłumienie sprzężenia (czyli od wejścia do gniazda męskiego - czyli tego do którego podłączamy telewizor) dodatkowo są robione z różnymi tłumieniami od 7-miu dB wzwyż)

    tu masz gniazdo przelotowe z najsłabszym tłumieniem
    https://www.conrad.pl/Gniazdo-antenowe,-Axing...-dB,-5-1006-MHz.htm?websale8=conrad&pi=283630

    Akurat w tym sklepie najdrożej :| . Ale jak masz sygnał progowy to już może być duże tłumienie. Rozgałęźniki maja tłumienie około 3dB ale zdaje się, że masz trzy gniazda a taki rozgałęźnik minimum 5dB. IMHO skoro kablówka sprzedała Ci usługę multiroom to powinni zapewnić dostateczny sygnał by go podzielić na dwa TV. Pisałem, że być może nawet maja możliwość przepięcia u siebie w skrzynce do wyjścia odgałęźnika z większym sygnałem. Trzeba było o to zapytać.
    Dodano po 12 [minuty]:
    A co do wzmacniacza spróbuj. Napisałem, że AMS robi cała serię APL-i. Myśle, że ten średni będzie w sam raz
    http://www.ams.waw.pl/spip.php?article40.
    ewentualnie słabszy 103. Lub któryś z regulowanym wzmocnieniem i tez juz pare wymieniłem.


    Poradzili aby rozgałęźnik założyć 1 i zobaczyc co i jak się zmieni.Myślałem o tych regulowanych które proponowałeś wcześniej.Jakąś alternatywą jest jak widzę ta przelotówka niskooporowa lub Apl.
    Zapytam o wzmocnienie sygnału.
    Tego Apl'a zamontować na antenie(tam jest napisane że do telewizji naziemnej czyli będzie pasować)?

  • #32 04 Mar 2017 21:02
    pikarel
    Poziom 31  

    Dziwną masz sytuację: przecież obowiązkiem dystrybutora jest rozgałęzić Ci sygnał, w końcu nikt nie robi Ci to z łaski, płacisz za to.
    Ty chcesz to - z jakieś powodu - zrobić sam.

    Jeśli sygnał na jeden TV jest wystarczający, a na dwa już nie - wystarczy aktywny rozgałęźnik sygnału.
    Rozgałęźnik aktywny nie jest do wzmacniania sygnału w wartościach dB,
    a do dystrybucji sygnału na więcej, niż jeden odbiornik.
    W tych rozgałęźnikach najczęściej uzyskuje się to przez układ tranzystorowego wtórnika w.cz.;
    wtórnik można obciążyć więcej, niż jednym wejściem TV o impedancji 75 Ω
    w zależności od tego, jaką moc do podziału przewidział konstruktor wtórnika (wyjść jest minimalnie 2, często 3 lub 4).

    Podobne układy stosuje się w dystrybucji sygnałów SAT w urządzeniu Multiswitch (wielokrotny rozgałęźnik sygnału, który - dopóki sam mu nie każę - nie powinien ruszać dB dostarczonych z konwertera, a tylko rozgałęzić jeden sygnał wejściowy na kilka wyjść).

    Kto jest w temacie, ten zrozumiał, co napisałem, a dla laików jest Wikipedia i wujek Google.

  • #33 04 Mar 2017 21:26
    Tomkyw
    Poziom 3  

    pikarel napisał:
    Dziwną masz sytuację: przecież obowiązkiem dystrybutora jest rozgałęzić Ci sygnał, w końcu nikt nie robi Ci to z łaski, płacisz za to.
    Ty chcesz to - z jakieś powodu - zrobić sam.

    Jeśli sygnał na jeden TV jest wystarczający, a na dwa już nie - wystarczy aktywny rozgałęźnik sygnału.
    Rozgałęźnik aktywny nie jest do wzmacniania sygnału w wartościach dB,
    a do dystrybucji sygnału na więcej, niż jeden odbiornik.
    W tych rozgałęźnikach najczęściej uzyskuje się to przez układ tranzystorowego wtórnika w.cz.;
    wtórnik można obciążyć więcej, niż jednym wejściem TV o impedancji 75 Ω
    w zależności od tego, jaką moc do podziału przewidział konstruktor wtórnika (wyjść jest minimalnie 2, często 3 lub 4).

    Podobne układy stosuje się w dystrybucji sygnałów SAT w urządzeniu Multiswitch (wielokrotny rozgałęźnik sygnału, który - dopóki sam mu nie każę - nie powinien ruszać dB dostarczonych z konwertera, a tylko rozgałęzić jeden sygnał wejściowy na kilka wyjść).

    Kto jest w temacie, ten zrozumiał, co napisałem, a dla laików jest Wikipedia i wujek Google.


    Było oki ale miałem remont kapitalny i tak magik od remontow mi zrobił pseudo sieć.
    Szkoda że jestem laikiem bo nie kumam co do czego?

  • Pomocny post
    #34 04 Mar 2017 21:40
    Picard65
    Poziom 2  

    Poziom sygnału jaki ab powinien otrzymać za zwrotnicą ( w twoim przypadku pierwszym gniazdkiem ) ,powinien wynosić między 60 a 70 dB dla analogu ,55-65 dB dla DVB-T lub DVB-C. Zakładając że masz gniazdka które polecił ci kolega , na ostatnim gniazdku powinieneś mieć sygnał o 6dB mniej ( dwa przeloty, gniazdka po drodze) czyli 54-64 dB dla analogu ,49-59 dB dla cyfry. Jako że to jest blok tłumienie kabla można pominąć ( małe odległości). Dobry kabel tłumi około 1dB na 10m dla wysokich częstotliwości , 0,5 dB dla niskich. Wniosek : nawet przy niskim sygnale cyfrówka powinna działać bez pikselozy , analog bez śnieżenia. Moją uwagę natomiast zwróciła twoja wypowiedź :

    "włączenie konsoli powoduje zanik części programów w pokoju następnym"

    Jeżeli instalacja ( nawet szeregowa) jest prawidłowo wykonana , włączenie jednego odbiornika nie ma prawa mieć wpływu na inny odbiornik lub poziom sygnału na innym gniazdku. Jeżeli tak się dzieje oznacza to że gniazdka nie mają tzw separacji wyjść , czyli są uszkodzone, lub są źle podłączone ( np. odwrotnie). Istnieje jeszcze inna możliwość że masz zupełnie inaczej rozprowadzoną instalację niż myślisz. To sprawdzić może tylko fachowiec po rozkręceniu wszystkich gniazd i przedzwonieniu kabli generatorem.
    Pozdrawiam.

  • #35 04 Mar 2017 21:47
    Tomkyw
    Poziom 3  

    Picard65 napisał:
    Poziom sygnału jaki ab powinien otrzymać za zwrotnicą ( w twoim przypadku pierwszym gniazdkiem ) ,powinien wynosić między 60 a 70 dB dla analogu ,55-65 dB dla DVB-T lub DVB-C. Zakładając że masz gniazdka które polecił ci kolega , na ostatnim gniazdku powinieneś mieć sygnał o 6dB mniej ( dwa przeloty, gniazdka po drodze) czyli 54-64 dB dla analogu ,49-59 dB dla cyfry. Jako że to jest blok tłumienie kabla można pominąć ( małe odległości). Dobry kabel tłumi około 1dB na 10m dla wysokich częstotliwości , 0,5 dB dla niskich. Wniosek : nawet przy niskim sygnale cyfrówka powinna działać bez pikselozy , analog bez śnieżenia. Moją uwagę natomiast zwróciła twoja wypowiedź :

    "włączenie konsoli powoduje zanik części programów w pokoju następnym"

    Jeżeli instalacja ( nawet szeregowa) jest prawidłowo wykonana , włączenie jednego odbiornika nie ma prawa mieć wpływu na inny odbiornik lub poziom sygnału na innym gniazdku. Jeżeli tak się dzieje oznacza to że gniazdka nie mają tzw separacji wyjść , czyli są uszkodzone, lub są źle podłączone ( np. odwrotnie). Istnieje jeszcze inna możliwość że masz zupełnie inaczej rozprowadzoną instalację niż myślisz. To sprawdzić może tylko fachowiec po rozkręceniu wszystkich gniazd i przedzwonieniu kabli generatorem.
    Pozdrawiam.

    Gniazdka są Schneidera i tłumią według gościa z kablówki jakieś 14dB każde.
    Co oznacza że brak separacji wyjść?
    Czy warto wymienić Schneidery na zaproponowane te z Conrada?
    Inaczej rozprowadzona czyli np jak?

  • Pomocny post
    #36 04 Mar 2017 22:45
    Picard65
    Poziom 2  

    Według specyfikacji w internecie twoje gniazdko przelotowe powinno tłumić 4 dB , z tym że producent nie podaje czy te tłumienie jest w przelocie czy do wyjścia TV. Standardowo stosowane gniazda przelotowe tv/radio mają tłumienie 8dB do wyjścia TV i 1,8 dB w przelocie. Więc jeżeli gniazdko tłumi 14 dB to oznacza że jest źle podłączone ( np. zamienione wejście z wyjściem) lub ma zły styk.
    Separacja to tłumienie sygnału w odwrotną stronę. Czyli prościej : jeżeli podłączysz prawidłowo wejście na wejście sygnału a wyjście na wyjście sygnału to masz prawidłowe tłumienie jakie podaje producent czyli w twoim przypadku 4dB ,natomiast jeżeli podłączysz źle wejście na wyjście a wyjście na wejście to tłumienie się wielokrotnie zwiększa . W zależności od typu rozgałęźnika i producenta może to być 20 , 40 dB . Dodatkowo możesz mieć zły wpływ na odbiorniki między sobą tak jak to jest w twoim przypadku. Może to trochę zagmatwane ale prościej nie umiem tego wytłumaczyć.

  • #37 04 Mar 2017 22:48
    Tomkyw
    Poziom 3  

    Picard65 napisał:
    Według specyfikacji w internecie twoje gniazdko przelotowe powinno tłumić 4 dB , z tym że producent nie podaje czy te tłumienie jest w przelocie czy do wyjścia TV. Standardowo stosowane gniazda przelotowe tv/radio mają tłumienie 8dB do wyjścia TV i 1,8 dB w przelocie. Więc jeżeli gniazdko tłumi 14 dB to oznacza że jest źle podłączone ( np. zamienione wejście z wyjściem) lub ma zły styk.
    Separacja to tłumienie sygnału w odwrotną stronę. Czyli prościej : jeżeli podłączysz prawidłowo wejście na wejście sygnału a wyjście na wyjście sygnału to masz prawidłowe tłumienie jakie podaje producent czyli w twoim przypadku 4dB ,natomiast jeżeli podłączysz źle wejście na wyjście a wyjście na wejście to tłumienie się wielokrotnie zwiększa . W zależności od typu rozgałęźnika i producenta może to być 20 , 40 dB . Dodatkowo możesz mieć zły wpływ na odbiorniki między sobą tak jak to jest w twoim przypadku. Może to trochę zagmatwane ale prościej nie umiem tego wytłumaczyć.

    W jaki sposób stwierdzić czy jest dobrze podłączone?
    Bo przecież pomylić jest chyba trudno..kabel z anteny na jeden zacisk a z drugiego wyjście...tak to chyba powinno być?

  • Pomocny post
    #38 04 Mar 2017 23:12
    Picard65
    Poziom 2  

    Wbrew pozorom łatwo jest się pomylić dla osoby która się nie zna. Jeżeli instalacja jest pod tynkiem , a "fachowiec" nie opisał sobie kabli który jest sygnałowy a który jest wyjściowy to ma 50% szansy że trafi na odpowiedni kabel. Natomiast na gniazdkach trudniej się pomylić : strzałka w górę wejście , strzałka w dół wyjście. Przy instalacji szeregowej , jak u Ciebie wystarczy że pomyli jedno z gniazd i nieszczęście gotowe.

  • Pomocny post
    #39 04 Mar 2017 23:33
    KOCUREK1970
    Poziom 43  

    @Tomkyw
    Odpowiem Ci tak - sygnał winien być wzmocniony (przez kablówkę) już na wejściu do mieszkania.
    Zamiast gniazdek, winny być tam nie rozgałęźniki a TAP-y (odgałęźniki).

    Instalację masz zrobioną najgorzej jak to tylko możliwe - zamiast na gwiazdę masz szeregowo - więc praktycznie nie masz wyboru, by kierować się estetyką.
    Tu Ci nikt gotowego rozwiązania nie da - wszystko to eksperymenty na miejscu (bo co zrobisz wcześniej, wyjdzie dalej w instalacji).
    Wezwać kogoś z pojęciem - bo Boże Narodzenie Cię z tym zastanie.

  • #40 05 Mar 2017 09:06
    Tomkyw
    Poziom 3  

    Picard65 napisał:
    Wbrew pozorom łatwo jest się pomylić dla osoby która się nie zna. Jeżeli instalacja jest pod tynkiem , a "fachowiec" nie opisał sobie kabli który jest sygnałowy a który jest wyjściowy to ma 50% szansy że trafi na odpowiedni kabel. Natomiast na gniazdkach trudniej się pomylić : strzałka w górę wejście , strzałka w dół wyjście. Przy instalacji szeregowej , jak u Ciebie wystarczy że pomyli jedno z gniazd i nieszczęście gotowe.

    @Kocurek1970

    A nie jest tak że do puszki wchodzi 1 kabel sygnałowy i 1 wychodzi? Co tu można pomylić?
    Od czego zacząć zatem próbę poprawy i na czym kończyć?

  • #41 05 Mar 2017 11:20
    Darek.S
    Poziom 31  

    KOCUREK1970 napisał:
    [
    Zamiast gniazdek, winny być tam nie rozgałęźniki a TAP-y (odgałęźniki).

    Gniazdko przelotowe to nic innego jak odgałęźnik. I jak już pisałem robione są z różnymi tłumieniami odgałeźnymi od 7-miu dB wzwyż.Co do pomyłki rzeczywiście mogła mieć miejsce i sygnał wejściowy mógł zostać wpięty do wyjścia gniazda. Szczególnie, że w puszcze są dwa kable i pewnie nieopisane a sygnał jest tylko w jednym. . Należy zatem w pierwszej puszcze przelotowej ustalić który jest z sygnałem a który idzie dalej. Z miernikiem to moment a bez musisz podłączyć tam bezpośrednio odbiornik ( telewizor). Po prawidłowym podłączeniu pierwszego gniazda robisz to samo z drugim. Jeśli była pomyłka jest szansa, że ruszy. A jak nie skoro już masz kupione te Schneidery z tłumieniem 14dB to zamiast wymieniać gniazda zacząłbym od zastosowania wzmacniacza na wejściu całej instalacji. Tylko trzeba go zasilić. A co do Konrada to napisałem, że sprzedaje te gniazda ( i chyba nie tylko) z drakońską marżą. Tu taniej

    Dodano po 43 [minuty]:

    Tomkyw napisał:
    Wszystkie(3sztuki) to przelotówki ostatnie to gniazdo końcowe.

    czy dobrze zrozumiałem, że masz w sumie cztery gniazda w tym trzy przelotowe?

  • #42 05 Mar 2017 11:35
    Tomkyw
    Poziom 3  

    Darek.S napisał:
    KOCUREK1970 napisał:
    [
    Zamiast gniazdek, winny być tam nie rozgałęźniki a TAP-y (odgałęźniki).

    Gniazdko przelotowe to nic innego jak odgałęźnik. I jak już pisałem robione są z różnymi tłumieniami odgałeźnymi od 7-miu dB wzwyż.Co do pomyłki rzeczywiście mogła mieć miejsce i sygnał wejściowy mógł zostać wpięty do wyjścia gniazda. Szczególnie, że w puszcze są dwa kable i pewnie nieopisane a sygnał jest tylko w jednym. . Należy zatem w pierwszej puszcze przelotowej ustalić który jest z sygnałem a który idzie dalej. Z miernikiem to moment a bez musisz podłączyć tam bezpośrednio odbiornik ( telewizor). Po prawidłowym podłączeniu pierwszego gniazda robisz to samo z drugim. Jeśli była pomyłka jest szansa, że ruszy. A jak nie skoro już masz kupione te Schneidery z tłumieniem 14dB to zamiast wymieniać gniazda zacząłbym od zastosowania wzmacniacza na wejściu całej instalacji. Tylko trzeba go zasilić. A co do Konrada to napisałem, że sprzedaje te gniazda ( i chyba nie tylko) z drakońską marżą. Tu taniej
    Dodano po 43 [minuty]:
    Tomkyw napisał:
    Wszystkie(3sztuki) to przelotówki ostatnie to gniazdo końcowe.

    czy dobrze zrozumiałem, że masz w sumie cztery gniazda w tym trzy przelotowe?


    Ale jeśli kable są źle podłączone to czy aby nie powinno całkowicie odciąć tv a nie tylko stłumić sygnał?
    Tak mam 3 przelotki i jedne końcowe.Co dziwne na 3 przelotowym jest kepszy sygnał niż na 2gim?

  • #43 05 Mar 2017 14:29
    Darek.S
    Poziom 31  

    Tomkyw napisał:
    To dziwne na 3 przelotowym jest kepszy sygnał niż na 2gim?

    Jeśli wszystkie przelotowe jednakowe toby potwierdzało iż coś jest źle połączone. Prawidłowo wykonana taka instalacja powinna mieć jako pierwsze gniazdo o tłumieniu 20dB, drugie o 14-tu, trzecie 7-miu a ostatnie końcowe o tłumieniu 3-4 dB. Wtedy na wyjściu każdego gniazda jest podobny poziom sygnału. Oczywiście musimy dysponować odpowiednio mocnym sygnałem na wejściu instalacji. Chcąc mieć na wyjściu pierwszego gniazda 60dB/µV (i podobnie będzie w następnych) musimy dysponować poziomem 80-ciu dB/µV na początku instalacji. Jak już wspomniałem projektowanie takich instalacji to prosta arytmetyka.

  • #44 05 Mar 2017 14:36
    KOCUREK1970
    Poziom 43  

    Darek.S napisał:
    Gniazdko przelotowe to nic innego jak odgałęźnik. I jak już pisałem robione są z różnymi tłumieniami odgałeźnymi od 7-miu dB wzwyż.

    Dopóki nie wymieni gniazdek, nie wstawi tam jednak TAP-a - nadal jest w lesie (opierając się tylko na tym co ma obecnie, pogarsza tylko swoją sytuację).
    No i nie wiadomo, jak to w sumie tam podłączono.
    Darek.S napisał:
    skoro już masz kupione te Schneidery z tłumieniem 14dB to zamiast wymieniać gniazda zacząłbym od zastosowania wzmacniacza na wejściu całej instalacji.

    To już lepiej wymienić gniazdka na mniej tłumiąca i nie stosować aktywnego wzmocnienia (które na początku instalacji i tak niewiele da, bo nikt nie wie, co z tego sygnału zostanie na końcu instalacji - a jak na początku "przywalisz" z sygnałem, będziesz miał przesterowania).

    Autora czekają inwestycje i to całkiem spore - a efekt końcowy może być żaden! (bez miernika nikt nie stwierdzi, czy sygnał jest wystarczający do działania usług).

  • #45 05 Mar 2017 16:22
    Darek.S
    Poziom 31  

    Darek.S napisał:
    Prawidłowo wykonana taka instalacja powinna mieć jako pierwsze gniazdo o tłumieniu 20dB, drugie o 14-tu, trzecie 7-miu a ostatnie końcowe o tłumieniu 3-4 dB. Wtedy na wyjściu każdego gniazda jest podobny poziom sygnału. Oczywiście musimy dysponować odpowiednio mocnym sygnałem na wejściu instalacji. Chcąc mieć na wyjściu pierwszego gniazda 60dB/µV (i podobnie będzie w następnych) musimy dysponować poziomem 80-ciu na początku instalacji. Jak już wspomniałem projektowanie takich instalacji to prosta arytmetyka.

    Znalazłem rysunek który to wyjaśnia
    Problem z instalacją Tv - Słaby sygnał jak naprawić

  • #46 08 Mar 2017 14:13
    pikarel
    Poziom 31  

    Darek.S napisał:
    Darek.S napisał:
    Prawidłowo wykonana taka instalacja powinna mieć jako pierwsze gniazdo o tłumieniu 20dB, drugie o 14-tu, trzecie 7-miu a ostatnie końcowe o tłumieniu 3-4 dB. Wtedy na wyjściu każdego gniazda jest podobny poziom sygnału. Oczywiście musimy dysponować odpowiednio mocnym sygnałem na wejściu instalacji. Chcąc mieć na wyjściu pierwszego gniazda 60dB/µV (i podobnie będzie w następnych) musimy dysponować poziomem 80-ciu na początku instalacji. Jak już wspomniałem projektowanie takich instalacji to prosta arytmetyka.

    Znalazłem rysunek który to wyjaśnia
    Problem z instalacją Tv - Słaby sygnał jak naprawić


    Rzeczowo wyjaśniłeś zasadę dystrybucji sygnału.

    Należałoby też wyjaśnić, skąd bierze się duży początkowy poziom sygnału?
    Przecież nie z natury, lecz ze wzmacniacza o odpowiednim - często ustalanym przez instalatora - wzmocnieniu.

    W sytuacji, w której chcemy podnieść poziom sygnału docierającego do mieszkania (bo dwa wejścia antenowe TV obniżają poziom sygnału poniżej dopuszczalnego, a z operatorem ktoś nie może się dogadać) - dopuszczalne jest stosowanie aktywnego rozgałęźnika pod warunkiem, że poziom sygnału dla jednego TV jest wystarczający.

    Jeśli obraz tylko zatrzymuje się czasem - na pewno aktywny rozgałęźnik pomoże, przy stałej "pikselozie" na ekranie już niekoniecznie; wzmacniając sygnał w mieszkaniu wzmocnimy również wszystkie zakłóćenia i szumy, które dotarły tym przewodem do wzmacniacza, więc stopa błędów po dekodowaniu nie zmniejszy się :(
    W sygnale cyfrowym na ekranie tych zakłóceń nie jesteśmy w stanie zobaczyć, można to tylko wnioskować ze stopnia piskelizacji obrazu (na profesjonalnym mierniku widać je dokładnie).

  • #47 09 Mar 2017 10:42
    TELMOR_PL
    Poziom 30  

    Siec kablowa to nie to samo co indywidualna instalacja w mieszkaniu czy domku jednorodzinnym. Właścicielem sieci i sygnału jest operator (wyłączając instalacje w nowym budownictwie wielorodzinnym, których pozwolenie na budowę było wydane po 22.02. 2013 - zgodnie z rozporządzeniem MTBiGM).
    Operator dostarcza sygnał na odpowiednim poziomie do mieszkania i zastanej instalacji. Wszelkie przeróbki po tym fakcie powinny być uzgodnione z dostawcą sygnału. Używanie nie sprawdzonych/wadliwych urządzeń aktywnych może spowodować zakłócenia w całej sieci, odczuwalne u innych użytkowników pogorszeniem parametrów sygnału i skutkującym zakłóceniem odbioru w całym bloku, osiedlu itp.
    Nie zapominajmy, że oprócz sygnału RTV operator może dostarczać również inne media jak internet, telefon tak więc sieć działa w obie strony.
    Rozumiem, że modernizacja instalacji w mieszkaniu została uzgodniona z operatorem/konserwatorem sieci.

  • #48 09 Mar 2017 14:57
    Darek.S
    Poziom 31  

    TELMOR_PL napisał:

    Rozumiem, że modernizacja instalacji w mieszkaniu została uzgodniona z operatorem/konserwatorem sieci.

    Tomkyw napisał:

    Pomierzył sygnał jest go mało,polecił założyć rozgałęźnik zamiast gniazda przelotowego.Nie polecał wzmacniacza bo zabiera sygnał sąsiadom.

    Zatem zrobił niewiele. Sam kiedyś pracowałem w kablówce ( co prawda prawie ćwierć wieku temu ) i jak pamiętam w skrzynkach były "Tapy" o zróżnicowanym tłumieniu i zawsze któreś były wolne. Dlatego właśnie
    Darek.S napisał:

    I niewykluczone że od razu ci to zrobią i to bez wzmacniacza ( Twojego)
    Darek.S napisał:
    Wtedy trzeba by się uśmiechnąć do panów z kablówki żeby oni wzmocnili Ci sygnał

    Wystarczy, że przepną Cie w skrzynce w punkt o silniejszym sygnale a zapewne taka możliwość istnieje :D

    Dziwię, się zatem czemu tego nie zrobił. Autor pisał , że ma po remoncie instalacje zrobioną tak a nie inaczej i założenie rozgałęźnika prawdopodobnie musiałoby wiązać się z jej przeróbką. Choćby montażem skrzynki/puszki pod rozgałęźnik. I jak już wspomniałem ta instalacja ma szanse zadziałać pod warunkiem prawidłowego podłączenia gniazd ( wejście-wyjście) i zapewnieniu odpowiednio wysokiego poziomu na przyłączu do mieszkania. Uwzględniając tłumienie zastosowanych gniazd (14dB) i ich tłumienie przejścia ( 2-3dB) w praktyce wystarczyłoby poziom ten podnieść właśnie o te kilkanaście dB.

  • #49 09 Mar 2017 15:28
    KOCUREK1970
    Poziom 43  

    Darek.S napisał:
    Uwzględniając tłumienie zastosowanych gniazd (14dB) i ich tłumienie przejścia ( 2-3dB) w praktyce wystarczyłoby poziom ten podnieść właśnie o te kilkanaście dB.

    Założyć gniazdka z mniejszym tłumieniem i upewnić się, że przewody idące dalej podłączono prawidłowo - nic więcej Autor sam nie zrobi, a może jeszcze narobić większego zamieszania (nie posiadając sprzętu do pomiaru sygnału kablowego, i dostępu do stricte kablowego zasobu z częściami na podmianę).

  • #50 09 Mar 2017 19:36
    Darek.S
    Poziom 31  

    KOCUREK1970 napisał:

    Założyć gniazdka z mniejszym tłumieniem i upewnić się, że przewody idące dalej podłączono prawidłowo

    To prawda ma to ogromne szanse pomóc ja jednak dalej twierdze, ze jest ogromna szansa, że fachowiec z kablówki mógł to zrobić od ręki a przynajmniej spróbować i zajrzeć do szafki z tapem.
    Darek.S napisał:
    i jak pamiętam w skrzynkach były "Tapy" o zróżnicowanym tłumieniu i zawsze któreś były wolne

    No ale musiałoby mu się chcieć

  • #51 09 Mar 2017 20:13
    TELMOR_PL
    Poziom 30  

    To prawda, fachowiec z kablówki mógłby zrobić to od ręki. Tyle, że podejrzewam iż sama kablówka nic o tej "modernizacji" nie wie.
    To co zrobił ten "fachowiec demolka" woła o pomstę do nieba. Gdyby to był pracownik/współpracownik kablówki można by było reklamować. A jeśli nie byłoby rezultatów, w co wątpię, można niezłego dymu narobić a to z pewnością nie spodobałoby się szefom.
    Wiem co mówię bo wygrałem z operatorem nie jedną bitwę.

  • #52 09 Mar 2017 20:26
    KOCUREK1970
    Poziom 43  

    TELMOR_PL napisał:
    podejrzewam iż sama kablówka nic o tej "modernizacji" nie wie.

    Może nie tyle nie wie, co nie chce mieć z nią (tą instalacją) nic wspólnego - nie podejmując żadnych działań nie działają na swoją krzywdę, a jak klient "się uprze", to mogą rozwiązać z nim z tego powodu umowę (szkodzi firmie).
    Co nie zmienia faktu, że klient robiąc coś sam, wbrew firmie już działa na jej szkodę (a na to są paragrafy), i może się to dla niego skończyć bardzo nieprzyjemnie (finansowo) - bo firma wyliczy sobie straty z jego powodu i sądownie będzie się domagać ich zapłaty.

    Tak się kończą sprawy, gdzie wykonanie prac "zleca się" osobom, które nie mają o tym jak widać pojęcia (bo już coś ta osoba robi, bo mniejsze koszty, bo zawsze się coś znajdzie...).
    Sam byłem zmuszony odmówić już "uzbrojenia" takich instalacji (gdzie ktoś już pokładł kable), bo wymagania klienta były kosmiczne (czego i jak by on tam nie chciał), a zwalona instalacja przez okablowanie - oczywiście moje propozycje wyjścia z tej sytuacji były odrzucane "bo elektryk powiedział, że się da...".

  • #53 09 Mar 2017 21:59
    TELMOR_PL
    Poziom 30  

    No tak,... klient wie lepiej, szczególnie jak chce zaoszczędzić i weźmie do pomocy tzw złotą rączkę co i gwoździk przybije i kibel przetka,... no i druciki połączy kombinerkami na skrętkę.
    A instalacja RTV/SAT to nie przewód elektryczny 2x1,5², rządzi się innymi prawami, choć niektórzy jeszcze cały czas tak myślą... :sm31: ech.

  • #55 10 Mar 2017 22:34
    TELMOR_PL
    Poziom 30  

    No właśnie, też widziałem takie "kwiatki". Musi jak nic elektryk.
    Pod względem elektrycznym ok, styk jest, prąd przejdzie,.... żarówka zaświeci :D

  • #56 14 Mar 2017 19:38
    Tomkyw
    Poziom 3  

    KOCUREK1970 napisał:
    TELMOR_PL napisał:
    podejrzewam iż sama kablówka nic o tej "modernizacji" nie wie.

    Może nie tyle nie wie, co nie chce mieć z nią (tą instalacją) nic wspólnego - nie podejmując żadnych działań nie działają na swoją krzywdę, a jak klient "się uprze", to mogą rozwiązać z nim z tego powodu umowę (szkodzi firmie).
    Co nie zmienia faktu, że klient robiąc coś sam, wbrew firmie już działa na jej szkodę (a na to są paragrafy), i może się to dla niego skończyć bardzo nieprzyjemnie (finansowo) - bo firma wyliczy sobie straty z jego powodu i sądownie będzie się domagać ich zapłaty.

    Tak się kończą sprawy, gdzie wykonanie prac "zleca się" osobom, które nie mają o tym jak widać pojęcia (bo już coś ta osoba robi, bo mniejsze koszty, bo zawsze się coś znajdzie...).
    Sam byłem zmuszony odmówić już "uzbrojenia" takich instalacji (gdzie ktoś już pokładł kable), bo wymagania klienta były kosmiczne (czego i jak by on tam nie chciał), a zwalona instalacja przez okablowanie - oczywiście moje propozycje wyjścia z tej sytuacji były odrzucane "bo elektryk powiedział, że się da...".

    Wiedzą i nie podchodzą obojętnie mimo że to nie ich robota.Muszę sciągnąć gościa który to robił aby sprawdził połączenia jak będzie kicha Pan z kablówki obiecał sprawdzić sygnały na klatce i jak się da trochę podkręcić sygnał.

  • #57 14 Mar 2017 19:50
    TELMOR_PL
    Poziom 30  

    No to ścigać partacza i nie odpuścić. Jak straci trochę czasu i kasy za frajer, to się może nauczy na czym polega zasada dobrych praktyk i solidność usługi. Choć wątpię.
    Najlepszą "reklamą" takich "usług" byłby czarny PR, który by się wlókł za gostkiem. Jakby nie mógł znaleźć roboty przez dłuższy czas, to może by do niego dotarło :shii:

  • #58 14 Mar 2017 19:59
    KOCUREK1970
    Poziom 43  

    TELMOR_PL napisał:
    Choć wątpię.

    Skoro instalacja położona "w szeregu", a nie "na gwiazdę" - to wielkich cudów z udziałem tego człowieka bym się nie spodziewał.
    To łatanie dziur w już dziurawym asfalcie - a tu trzeba dziurawy asfalt zerwać i na nowo położyć dywanik - wtedy dopiero będzie równo.
    TELMOR_PL napisał:
    Najlepszą "reklamą" takich "usług" byłby czarny PR, który by się wlókł za gostkiem. Jakby nie mógł znaleźć roboty przez dłuższy czas, to może by do niego dotarło

    W odpowiedzi ów człowiek zrobi tobie czarny PR: żeś podły klient, czepiasz się, jesteś upierdliwy (i tu proszę sobie wstawić wszystko, czym może ci obsmarować reputację KLIENTA) - nie warto, olać i zapomnieć o gościu, bo można potem długo szukać hydraulika dla awarii u siebie w domu (zła opinia o klientach też krąży, a nikt nie będzie sprawdzał czy to prawda).

  • #59 14 Mar 2017 20:23
    TELMOR_PL
    Poziom 30  

    Z tym "upierdliwym" klientem to masz trochę racji, ale nie ze wszystkim i na wszystko można się zgadzać. Klient ma przecież prawo wymagać solidności w wykonaniu usługi i poprawności działania jej przedmiotu. Nie można dawać zgody na bylejakość i partactwo. Zaleje nas fala złotych rączek od "jednorazowych" robót wszelakich.

  • #60 14 Mar 2017 20:57
    Darek.S
    Poziom 31  

    Abstrahując od słusznych skąd inąd dywagacji, jest jak jest i zanim zaczniemy przerabiać instalację warto sprawdzić czy gniazda nie maja pomylonych wejść i wyjść i jak już będzie to pewne po zaopatrzeniu instalacji w odpowiedni poziom sygnału ma szanse działać to poprawnie. A jeśli kablówka życzliwie podchodzi do klienta ( a autor tak twierdzi ) to mogą go przepiąć na tapie na silniejszy sygnał ( co już parokrotnie sugerowałem, że mogą mieć takie możliwości). W ostatecznościi sugerowany przeze mnie wzmacniacz APL 103 z zasilaczem a to koszt niewielki.