Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Re: Stan maszyn na hali produkcyjnej...

kalon 20 Lut 2017 19:47 1554 23
  • #1 20 Lut 2017 19:47
    kalon
    Poziom 4  

Witam
    Jestem początkującym. Podjołem się projektu ustalającego stan maszyn na hali (czy dana maszyna pracuje czy też stoi, dodatkowe informacje czy ma awarie czy też może jest przezbrojenie maszyny). Chciałbym jeszcze zapisywać i wysyłać stan licznika wpisywanego przez operatora. Projekt opieram na Arduino Mega 2560 wyświetlaczu LCD 16x2 i klawiatury KeyPad 4x4. Cele główne zgrać klawiaturę z wyświetlaczem tz. Jeśli nacisnę przycisk "A" wyświetli się np. komunikat na wyświetlaczu "Maszyna Aktywna". Przycisk "B" - "Brak Operatora". Itd. wpisywanie licznika cykli np.w drugiej linijce zarówno na wyświetlaczu jak i w serial monitorze. Cele poboczne wysyłanie wszystkiego w czasie rzeczywistym na server.
    Co do kodu wgrałem dwie biblioteki od lcd i keypad wszystko działa poprawnie.
    Proszę o pomoc co dalej.
    Oto kod

Kod: c
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

0 23
  • #2 20 Lut 2017 21:17
    2675900
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 20 Lut 2017 21:22
    kalon
    Poziom 4  

Też tak sądzę. Aczkolwiek jak ktoś mi pomoże podstawić w sensie przypisać nazwy klawiszów to i tak będzie sukces!!!
    Przynajmniej się czegoś nauczę.

0
  • #4 20 Lut 2017 21:29
    2675900
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 20 Lut 2017 21:44
    kalon
    Poziom 4  

Podstawowe dwa klawisze tak jak pisałem żę chcę wykonać będą zespolone z klawiatura maszyny. Klawisz np "A" Maszyna Aktywna, klawisz "B" Brak Operatora. Chodzi o wtryskarki plastiku.

0
  • #6 20 Lut 2017 22:01
    idepopizze
    Poziom 32  

Piotrus_999 napisał: