Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Amplituner Yamaha RX-V459 - Wyłącza się ..

21 Lut 2017 02:35 1113 2
  • Poziom 2  
    Witam. Mam zapytanie czy ktoś użytkował Amplituner Yamaha RX-V459?.
    Ponieważ szukam informacji i pomocy z pewnym problemem z którym się spotkałem.

Amplituner posiadam od 3 lat. Nigdy nie miałem z nim żadnych problemów.
    Aż do tej pory od kiedy gra na zestawie Magnat Motion 990 Set.
    Według specyfikacji jaką podaje producent to moc na poziomie 100 Watt wspierające impedancję 4-8 Ω.
    Jednak jak sprawdziłem impedancje miernikiem na kolumnach doznałem szoku, gdyż nie mają 8 Ω ani tym bardziej pełnych 4 Ω.
    Chyba że coś nie tak ze zwrotnicami się porobiło.
    Nie znam się aż tak bardzo w kinach domowych, ale takie objawy jakie zaraz opiszę dziać się raczej nie powinny..

Ostatnio wymieniłem okablowanie do kolumn o przekroju 2.5 mm OFC.
    Po wymianie zaczęły się problemy z dźwiękiem.
    Ponieważ gdy podkręcam głośność po wyżej -18 dB kino wyłącza się!.
    A komunikat na wyświetlaczu odnosi się do sprawdzenia okablowania.
    Ale z okablowaniem wszystko ok, żadnych zwarć, wszystko podłączone jak być powinno nawet końcówki zalutowałem, a może nie powinienem.
    Aczkolwiek zawsze tak robiłem i nie było problemu.
    Nawet wróciłem na stare okablowanie które było wcześniej 1.5 mm i kino też się wyłącza.

Dla sprostowania dodam że w sylwestra grałem dość głośno blisko -0 dB i nic się nie działo.
    Amplituner zrobił się dość gorący ale nie wyłączył się ani razu.
    Do -20 dB głośności śmiga aż miło. Ale po wyżej -18 dB wyłącza się :(
    Wentylacje ma dobrą bo nie stoi w zamkniętej zabudowie. Po prostu nie rozumiem co jest nie tak..
    Nie wiem co robić?, gdzie szukać przyczyny :( czy coś nie tak z Amplitunerem czy z Kolumnami? :-?

Bardzo proszę o wszelką pomoc w rozwiązaniu problemu.