Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Licznik prądu przekłamuje - Licznik prądu przekłamuje ( co zrobić?)

21 Feb 2017 15:31 5538 16
  • Level 9  
    Witam
    Na wstępie chciałem podzielić się moimi rozterkami odnośnie bardzo wysokiego zużycia prądu +/- 950 KWh co dwa miesiące nie jest to prognoza tylko rzeczywiste zużycie podaje zawsze pierwszego stan licznika co dwa miesiące .Mieszkam w domku jednorodzinnym ,piec co na eko groszek chodzi 24/h,lodówka, plazma telewizor 50'', 5/h dziennie ,laptop komputer stacjonarny tez po kilka godzin dziennie,zmywarka co drugi dzien,pralka ,no i żarówki led w pokojach . Zuzycie mam od kilku lat mniej wiecej podobne ale moi znajomi majac podobne wyposażenie mają dużo niższe zużycie więc postanowilem to sprawdzić kupujac watomierz przemierzyłem wszystkie te po kolei urzadzenia przez 24/h na dobe plus doałem cykl zmywarki z sumowałem to wszystko i wyszlo mi około 4KWh mniej niż na liczniku
    Na liczniku miłem 16,1 zuzycia a na moich pomiarach 12,2 powiedzmy ze moglem cos nie doszacować to dajmy jeszcze 1 KWh dla pewności to zostaje jeszcze prawie 3 KWh .
    Zrobiłem jeszcze jeden test wyczytałem to w necie mianowicie wyłączyłem wszystko z gniazdek w domu włączyłem zyrandol 3x28W + lampka 15W razem 99W , i zmierzyłem czas 1 obrotu tarczy 56 sekund następnie według wzoru
    3600/56x1000/375 wyszlo 171 W , następnie zrobilem drugi test z żarówką 150W czas 1 obrotu tarczy wyniósł 37 sekund
    3600/37x1000/375 wyszlo 259W !
    Prosilbym o sprawdzenie tego czy poprawnie to wyliczyłem bo jestem laikiem w tej dziedzinie i czy powinienem w tej sytuacji zgłosic licznik do przebadania czy moze powinienem jeszcze jakies inne pomiary wykonać? Bardzo prosze o radę z góry dziekuję
  • Level 33  
    A nie ma na nim napisu-ilość obrotów tarczy na 1 kilowat?
  • Level 13  
    Policzyłeś prawidłowo. Zgłoś licznik do sprawdzenia lub do badania laboratoryjnego w rodzimym OSD. Jeśli licznik okaże się wadliwy nie zapłacisz za badanie i zostanie dokonana korekta za ostatni okres rozliczeniowy.
  • Level 42  
    aldair wrote:
    wyłączyłem wszystko z gniazdek w domu

    Odłączenie odbiorników z gniazd to jedno. Bywają też odbiorniki przyłączone na stałe, które także trzeba wyeliminować na czas "pomiaru".

    No i jeszcze kwestia magnesów. Znam wiele przypadków, kiedy niczego nieświadomy płatnik faktur za energię zderzył się z problemem, gdy jego synek poczytawszy w necie o "magicznych" właściwościach magnesów neodymowych postanowił podreperować domowy budżet, żeby na kieszonkowe więcej skapnęło.
    Tyle że skutek był zupełnie odwrotny... :|
    kot mirmur wrote:
    A nie ma na nim napisu-ilość obrotów tarczy na 1 kilowat?

    A liczba 375 to skąd się wzięła, kolego mirmur ? ;)
  • Level 33  
    Umkneło mojej uwadze. Dzięki.
  • Level 9  
    Wyłączyłem wszystko kilkakrotnie sprawdzałem, poza tym licznik ani drgnął to chyba nie mogło być coś podłączone, magnesów też na pewno nikt nie używał. Dzięki za podpowiedzi będę chyba musiał zaryzykować i oddać go do ekspertyzy.
  • Level 11  
    Inkasentowi podczas odczytu (o ile widzisz inkasenta) Powinieneś mu zgłosić taką sprawę. Wtedy w urządzeniu zapisuje że jest usterka, kod błędu i w przeciągu tygodnia przyjeżdżają i zmieniają licznik. Stary idzie na pomiary. Jeśli się okaże że był wadliwy to ostatni okres rozliczeniowy poprawiają przy półrocznych prognozowanych odczytach. Przy dwu miesięcznych czy też miesięcznych ostatnie pół roku. Przynajmniej tak u mnie jest :) RE Krosno. Osobiście jak idę do takich osób które znam już od roku to sam wychwytuje już że coś nie tak i nie raz ludzie pojęcia nie mają że licznik źle chodzi, a późniejsze pomiary wskazują że miałem racje i źle mierzył. Dodatkowo powiedz jaki masz licznik? zwykły tarczowy? Czy też elektroniczne? Np ISKRA która jest tak wadliwa jak chora prost***tka w domu publicznym :) Jeśli masz Corax'a to raczej one nie ulegają awarii ale to w wypadku elektronicznych. Jeśli masz zwykły tarczowy to zależnie jaki bo tutaj wybór też jest ogromny a usterki każdego z nich są różne
  • Level 42  
    MegaMaster1996 wrote:
    Dodatkowo powiedz jaki masz licznik? zwykły tarczowy?

    Czytałeś w ogóle post tytułowy ?
    aldair wrote:
    zmierzyłem czas 1 obrotu tarczy
  • Level 11  
    Ah przepraszam :) Umknęło mi :) Więc zostaje pytanie dokładnie jaki licznik :)
  • Level 42  
    MegaMaster1996 wrote:
    Umknęło mi :)

    W jedym prostym temacie, w dziewięciu postach nagle dwa "umknięcia"...
    Oj...
    MegaMaster1996 wrote:
    Więc zostaje pytanie dokładnie jaki licznik :)

    Jake to ma znaczenie ? Wiadomo już że jest indukcyjny.
  • Level 11  
    Wiadomo :) Ale PGE montuje 4 producentów :) w jednych padają cewki w innych poprostu śniedzieje ośka od wskaźników :)
  • Moderator of HydePark/Cars
    Licznik ma legalizację, a ten przyrząd ktorego użyłeś do pomiaru; ma? Czy to takie chińskie pseudopomiarowe urządzenie?
    Bo od tego należy zacząć.
  • Level 9  
    Watomierz ORNO OR-WAT_408 kupiony w media markt ale pisze ze wyprodukowany ChRL nie wiem czy jest dobry ale przemierzyłem żarówkę 150W tą którą testowałem licznik to wyszło na nim 159W ale pomijając to przpomniałem sobie o drugim liczniku w pomieszczeniu przy domu jest on tam jako podlicznik tak tylko do rozliczenia między rodziną jak przyjeżdżają na lato żeby wiedzieć ile zużyją i postanowiłem przetestować go tą żarówką
    A więc 1 obrót tarczy wyniósł 59 s
    czyli 3600/59x1000/375 wyszło 162 W
    a mój dla przypomnienia 37s wychodzi 259 W
    dodam że obydwa liczniki są tej samej firmy PAFAL mój A52 d tamten A52 bez literki d , nie wiem jaka jest różnica , i 375 obr na 1KWh
    Licznik mam od około 10 lat i nie było nagłego skoku wzrostu poboru mniej więcej od początku mam podobny pobór kilowatów
    To cos dziwnego dzieje się z moim licznikiem tak dużej różnicy nie powinno być między nimi chyba ze gdzieś robię błąd
  • Level 33  
    aldair wrote:

    Licznik mam od około 10 lat i nie było nagłego skoku wzrostu poboru mniej więcej od początku mam podobny pobór kilowatów

    I dopiero teraz się zorientowałeś, że licznik przekłamuje? Nie chce mi się wierzyć. Jeśli jest tak jak piszesz to przez te 10 lat całkiem konkretnie zasponsorowałeś zakład energetyczny, przynajmniej na kilka tysięcy zł. Ten licznik był nowy w momencie instalacji?
    Pisałeś kilka lat temu, że masz na dachu nadajnik/przekaźnik jakiegoś dostawcy internetu, zasilany z Twojego licznika. Czy jest on nadal i czy jego zasilanie też odłączałeś na czas testów licznika?
  • Level 9  
    Oczywiście że wszystko wyłączyłem ,nadajnik nadal mam na dachu pobiera 25W dlatego tez między innymi kupiłem watomierz żeby i go przemierzyć i wliczyłem go też do ogólnego poboru. Z licznikiem to było tak 12 lat temu kupiliśmy ten dom i pierwotnie były dwa liczniki jeden na górę drugi na dół bo zamieszkiwały przed nami tu dwie rodziny , i postanowiłem zostawić tylko jeden żeby zredukować opłaty .
    Elektryk przyszedł zabrał dwa i zamontował swój który przywiózł ze sobą i nie pytałem czy był nowy na tabliczce pisze 2004 jeśli to data produkcji to mógł mieć jakieś rok lub dwa dokładnie nie pamiętam ,czyli prawie nowy .Od dawna mnie to nurtowało i wszyscy mi mówili że coś za duże masz te rachunki , trochę może mnie w błąd wprowadzało to że rodzina na lato przyjeżdżała i mieszkała w przybudówce to dochodziły jeszcze dodatkowe kilowaty ,no i nigdy nie przybrałem się do sprawdzenia tego aż do teraz no to moja ewidentna wina, posprowadzam jeszcze wszystko jeszcze raz jeśli będą wyniki jak do tej pory to składam wniosek o sprawdzenie licznika
  • Level 9  
    Sprawa załatwiona wyliczenia okazały sie słuszne licznik żle naliczał wymieniony na drugi