Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

WDC WD500LMVW-11VEDS6 - Odzyskanie Danych z uszkodzonego dysku

21 Lut 2017 19:05 1008 9
  • Poziom 3  
    Witam wszystkich,

Jesteście dla mnie ostatnią deską ratunku. Problem z jakim się zmagam to prawdopodobnie uszkodzony? dysk. Próbowałem sam go odratować przy pomocy programu DMDE i tworzeniu kopii ale chyba jeszcze pogorszyłem sprawę ponieważ w SMART zmienił się stan z żółtego na czerwony. Parametr 01 uległ chyba całkowitemu pogorszeniu. (jestem laikiem w tej kwestii)

Sytuacja wygląda następująco: dysk kiedyś upadł mi na ziemię z niewielkiej wysokości (nie rozleciał się, ani nic takiego, po prostu z niewielkiej wysokości upadł na ziemię). Po kilkukrotnym podłączeniu do komputera był widoczny w systemie oraz można było normalnie zapisywać/odczytywać pliki. Stąd też nie przejąłem się tym faktem zbytnio ponieważ z założenia działał normalnie. Jest on używany jako dysk przenośny podłączany do komputera raz na jakiś czas, w celu zgrania plików oraz do przechowywania różnego rodzaju rzeczy: od zdjęć, przez filmy, dokumenty, kończąc na różnych zmiksowanych rzeczach.

Niestety kilka dni temu, po podpięciu do komputera, system wykrył dysk ale jako Dysk Lokalny i przy każdorazowej próbie wejścia do środka odrzuca komunikatem o błędzie danych CRC oraz dodatkowo wyskakuje komunikat, że aby dysk działał poprawnie muszę go najpierw sformatować. I tak jest przy każdym podłączeniu. Chciałem zaznaczyć, że pomiędzy ostatnim podpięciem, a ostatnim w którym działał dysk przeleżał w szafie nieużywany. Stąd nie mam pojęcia co mogło się stać.
    WDC WD500LMVW-11VEDS6 - Odzyskanie Danych z uszkodzonego dysku WDC WD500LMVW-11VEDS6 - Odzyskanie Danych z uszkodzonego dysku