Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Renault Clio II 1.4 16V - Nie kręci rozrusznik, dioda immobilisera miga ?

21 Feb 2017 20:27 14199 33
  • Level 13  
    Niedawno nagle żonie Clio II 1.4 16V 98KM z 2003 roku przestało zapalać tzn. po włączeniu zapłonu pojawiają się wszystkie kontrolki ale nie gaśnie dioda od Immobilisera - cały czas miga. Co ciekawe chcąc dalej zapalić auto rozrusznik nawet nie drgnie?

    Dodam, że kluczyk raczej ok, bo próbowałem zapasowym i to samo. Centralny zamek działa bez zarzutu.

    Akumulator wymieniony.

    Wrzucam filmik z próbą odpalenia auta ... trzeba podgłośnić bo generalnie cisza panuje :)
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 13  
    bizon_126 wrote:
    Posprawdzaj bezpieczniki i masy bo widać że w tylnej lampie masy brak


    Zgadza się jedna z tylnych lamp zawsze miała jakiś problem z masą - przy włączonym kierunkowskazie lekko migało również światło pozycyjne.

    p.s. zachodzę w głowę po czy wiedziałeś, że jest problem z tylnym światłem (masą) ?
  • Level 11  
    bizon_126 wrote:
    Sprawdź główną masę silnika -między skrzynią biegów a podłużnicą
    potwierdzam...przewód lubi na podłużnicy wypróchnieć
  • Level 39  
    Co ma tylnia lampa do immo? Gościu nie może odpalić auta bo blokuje je immo a wy mu piszecie o masie. Masa do sterowników nie jest brana z silnika tylka bezpośrednio z akumulatora. Poruszaj jeszcze wtyczkami przy bezpiecznikach obok akumulatora, jak to nie pomoże to trzeba posprawdzać zasilanie immo, diagnostyka prawie powie.
  • Level 39  
    To jest automat. Te samochody maja blokadę rozrusznika, gdy biegi nie są ustawione tak jak należy. Widze, ze P się wyświetla jak należy. Spróbuj odpalić na >>N<<. I generalnie posprawdzaj obwody blokady rozrusznika przez skrzynie biegów.
  • Level 43  
    Jak immo trzyma BSM nie puści rozrusznika
  • Level 39  
    sanfran wrote:
    To jest automat. Te samochody maja blokadę rozrusznika, gdy biegi nie są ustawione tak jak należy. Widze, ze P się wyświetla jak należy. Spróbuj odpalić na >>N<<. I generalnie posprawdzaj obwody blokady rozrusznika przez skrzynie biegów.


    Autor wyraźnie napisał i pokazał że kontrolka od immo szybko mruga wiec przestańcie wprowadzać w błąd. Powtarzam problem jest z immo nie z rozrusznikiem lub czymś innym.
  • Level 29  
    Najprawdopodobniej uszkodzony kluczyk,częsta usterka.
  • Level 11  
    kodowanie typ 1 lub 2 i synchronizuje
  • Level 13  
    adrian1201 wrote:
    Najprawdopodobniej uszkodzony kluczyk,częsta usterka.

    eadamus221 wrote:
    kodowanie typ 1 lub 2 i synchronizuje


    Jak pisałem sprawdziłem na drugim zapasowym kluczyku i tez lipa.

    Ale kto wie, może to i kluczyk.

    Napisali byście dokładniej o co chodzi z kodowaniem typ 1 i tym 2 i synchronizacja? Czy mogę to sam wykonać czy konieczne jest podpięcie programu do kodowania kluczyków (jeden kluczyk dorabiałem i firma dorabiająca kodowała kluczyk przez program podpinając się laptopem do OBD).
  • Level 29  
    Jesli miga immo to nie odpali w 10 minut idzie zdiagnozować problem czy uszkodzenie jest w strone silnika czy kluczyka no ale jesli nikt tego nie diagnozował to dalsza dyskusja nie ma sensu.
  • Level 13  
    Czyli rozumiem że tylko clipem można zdiagnozować problem?

    p.s. chciałem clipa juz wczęśniej ale że auto unieruchomione to na razie nikt nie chciał przyjechać :( ale powalczę o clipa :)
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Robota miła, łatwa i przyjemna, ale najpierw sprawdź bezpieczniki. Prawdopodobnie jednak synchronizacja.
  • Level 10  
    Proponuje spróbować odpalić bezpośrednio przez przekaznik lub prosto z aku jesli zadziala to wizyta u elektryka!
    Moderated By Pawel wawa:

    Ostrzeżenie! 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
    Migająca kontrolka immo, jasno pokazuje, że silnik nie odpali. Zatem Kolegi porada, o jakimś mostkowaniu przekaźnika rozrusznika jest bez sensu.

  • Level 18  
    Sam to wymyśliłeś. Jak mimo mruga to poco kręcić z przekaźnika?
  • Level 10  
    diagnoza tej usterki zajmuje mniejwiecej 10 min kolego zeby okreslic co padlo w aucie i sam tego nie wymyslilem
    Moderated By Pawel wawa:

    Radzę się dobrze zastanowić, nim Kolega ponownie coś napisze na forum!
    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
    3.1.13. Dbaj o poprawność językową i zachowuj zasady netykiety. Nie wysyłaj wiadomości z których trudno wywnioskować co ich autor chciał przekazać.

  • Level 18  
    Witam
    Najprościej wziąć kluczyki i przejechać się do najbliższego punktu dorabiającego kluczyki, wystarczy umieścić kluczyk na odpowiednim przyrządzie, i będzie wszystko jasne.

    Moderated By Pawel wawa:

    Ostrzeżenie! Ma Kolega w podpisie niemal specjalistę od Renault, a takie bzdury pisze? Co niby ma dać sprawdzenie kluczyka? Czego więcej się dowiemy? 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Auto pokazuje błąd połączenia pierścienia z UCH. Oczywiście wiązka sprawna, fizyczne połączenie jest, zasilanie pierścienia 100% sprawne. Po wymianie pierścienia, skasowaniu błędów, pozwoli Raz uruchomić rozrusznik, dziwne jest to, że sterownik silnika nie dostaje zezwolenia na start. UCH jest pewnie do zrobienia. Auto ma do mnie trafić. Dodatkowo, mam podejrzenia, że coś jest z zasilaniami, Autor nie napisał, ale ma problem, potrafi się zapalić kontrolka poduchy i auto gaśnie. Podobno sterownik SRS był kiedyś podmieniany po wystrzale. Zobaczymy jak auto do mnie trafi.
  • Level 11  
    Witam,
    Miałem podobny przypadek ale ze Skodą,
    Po długich poszukiwaniach okazało się , że powodem migania imo i brakiem możliwości odpalenia silnika
    były zimne luty na płytce zegarów przy gnieździe / i to te które były odpowiedzialne za sygnał z czujnika odczytującego kluczyk/.
    Po poprawieniu lutowań , jeżdżę już dwa lata i jest spokój.
  • Level 43  
  • Level 10  
    w (reno) pętla jest przy stayjce
  • Level 43  
    A drugi koniec przewodów od niej........?
  • Level 43  
    @grzegorz22lowicz a nie w reno?
    Wskaż choć jedno auto które ma pętlę gdzie indziej niż przy stacyjce. Oczywiście w autach które mają klasyczne "stacyjki" i pestkę w kluczyku.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Panowie, przestańcie wprowadzać zamęt. Pętla, a dokładniej cewka w Renault, jest wpięta w elektronikę czytnika. Z stamtąd sygnał idzie do UCH, następnie UCH wysyła do sterownika silnika. Jeśli sterownik ma właściwy sygnał, jest zgoda na start.
    W innych markach, jest różnie, są same cewki przy kluczyku, sygnał z nich trafia do puszki immo, dalej do sterownika (VW), są cewki z elektroniką, ale sygnał trafia bezpośrednio do sterownika'(Opel) itd, itp...
  • Level 17  
    Musi sprawdzić +12v "-" k lub can
    Jeśli wszystko jest w porządku ---- immo off+can immo emulator tylko
  • Level 10  
    szybko migajaca kontrolka wskazuje na brak wykrycia klucza najczesciej uszkodzona jest petla na stacyjce
  • Level 39  
    bartek mrugacz wrote:
    najczesciej uszkodzona jest petla na stacyjce

    Pętla jest najmniej awaryjnym elementem w autach , no chyba że grzebierz w niej śrubokrętem.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    piotrekwoj1 wrote:
    Pętla jest najmniej awaryjnym elementem w autach , no chyba że grzebierz w niej śrubokrętem.
    Zupełnie się z Kolegą nie zgadzam, tam jest pętla z elektroniką, bardzo lubi sprawiać problemy. Zgodzę się, że sama cewka, jest praktycznie wieczna, natomiast już połączenie cewki z elektroniką pętli potrafi ulec uszkodzeniu.
  • Level 20  
    piotrekwoj1 wrote:
    Masa do sterowników nie jest brana z silnika tylka bezpośrednio z akumulatora.
    :D :D :D
    piotrekwoj1 wrote:
    bartek mrugacz wrote:
    najczesciej uszkodzona jest petla na stacyjce

    Pętla jest najmniej awaryjnym elementem w autach , no chyba że grzebierz w niej śrubokrętem.

    Tu też się mylisz.
    Kompletnie nie masz pojęcia o elektryce/elektronice samochodowej.

    Pawel wawa wrote:
    Robota miła, łatwa i przyjemna, ale najpierw sprawdź bezpieczniki. Prawdopodobnie jednak synchronizacja.

    Jeżeli akumulator się nie rozładował, to brak synchro to sporadyczny przypadek.

    olo114 wrote:
    Witam
    Najprościej wziąć kluczyki i przejechać się do najbliższego punktu dorabiającego kluczyki, wystarczy umieścić kluczyk na odpowiednim przyrządzie, i będzie wszystko jasne.



    100% racji. Kluczykarz prawdę powie.