Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Uszkodzony kondensator ZSRR - Czy można zastąpić ten stary kondensator innym

21 Lut 2017 20:34 1443 6
  • Poziom 4  
    Witam Was serdecznie.
    Mam problem z kondensatorem w silniku od piły " krajzegi" ( Piła działała normalnie od X-lat, aż w pewnym momencie podczas cięcia nagle zmniejszyły się obroty i silnik był bardzo gorący " brak jakiejkolwiek tabliczki znamionowej na motorze". Szukałem na forum i znalazłem, że najbardziej prawdopodobne to uszkodzenie kondensatora.
    Otworzyłem i okazał mi się mały zestaw akumulatorów made in ZSRR 2x20 uf i 5x10uf.
    Odwiedziłem kilka sklepów i serwisów ale każdy mówił, że nie ma ( lub nie chce wiedzieć ) i tylko internet....
    Nie chciałbym kupować czegoś w ciemno i bez odpowiedniej wiedzy gdyż nie znam się na tym ( zdjęcie w załączniku ).

    Kilka info o pile:
    - silnik z wyjściem na pasek klinowy "koło" ( bez obciążenia i po delikatnej pomocy śmiga ok
    - pracuje ok ( nie czuć i nie słychać jakichkolwiek tarć ) - bez paska lub przy ręcznym obrocie
    - piła na zwykły przełącznik 230V
    - 3 wyjścia z silnika ( dwa pod kondensator, 1 pod włącznik )
    - nie wiem jakiej mocy jest silnik ale przypuszczam, że między 1,5 a 2,2 Kw
    - przewody do piły i od napędu do kondensatora / włącznika - sprawdzone

    Jakim kondensatorem obecnym na rynku mogę zastąpić ten stary? Uszkodzony kondensator ZSRR - Czy można zastąpić ten stary kondensator innym

    Będę Bardzo wdzięczny za pomoc
    Dziękuję
  • Poziom 18  
    Witam kolega niech szuka kondensatora rozruchowego do silnika , suma daje 90 mikro można kupić jeden kondensator o pojemności 100 mikro faradów na napięcie 250 V lub 400 V dostępne są w TME na Allegro lub szukać w hurtowniach elektrycznych . I ten jeden kondensator zastąpi całą baterię tych kondensatorów pozdrawiam Robert.
  • Poziom 34  
    Robert5 napisał:
    suma daje 90 mikro można kupić jeden kondensator o pojemności 100 mikro faradów na napięcie 250 V lub 400 V

    Jeden kondensator tu nic nie załatwi. Z tej baterii jest trzy wyprowadzenia, w ten sposób utworzony jest jeden kondensator pracy 40 µF/500V i drugi kondensator rozruchowy 50 µF/250V.
    Problem tylko w tym, że raczej mało prawdopodobne aby jakikolwiek z nich był uszkodzony. Bardziej stawiam na uszkodzony silnik.
  • Poziom 43  
    krzysiek7 napisał:
    Problem tylko w tym, że raczej mało prawdopodobne aby jakikolwiek z nich był uszkodzony. Bardziej stawiam na uszkodzony silnik.
    Faktycznie, stare radzieckie kondensatory olejowe....nie do uszkodzenia. Kolega potrafi posłużyć się multimetrem (pod czujnym Okiem Elektrody :D ) i dokonać pomiaru rezystancji uzwojeń ?
  • Poziom 4  
    Witam.
    Muszę załatwić multimetr i wydaję mi się, że z drobną pomocą uda mi się sprawdzić. Próbowałem dostać się do silnika ale po odkręceniu śrub obudowa niezbyt łatwo dawała się otworzyć. Jak pisze kolega, że motor mógł paść to lipton trochę. Dodam że wszystkie kondensatory są ze sobą połączone. Rozumiem że bez kondensatora nie sprawdzę silnika. Pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie
  • Poziom 18  
    Witam ten silnik jest prawdopodobnie zwykłym trójfazowym silnikiem wnioskując z podłączonych kondensatorów na tabliczce znamionowej jest opis tego silnika ale prawda jest taka jak tu kolega podaje lepiej sprawdzić omomierzem uzwojenia i okaże się co jest uszkodzone pozdrawiam Robert.
  • Poziom 43  
    Robert5 napisał:
    Witam ten silnik jest prawdopodobnie zwykłym trójfazowym silnikiem
    Nie. Silnik jednofazowy z kondensatorem pracy i kondensatorem rozruchu! Blok kondensatorów ma trzy wyjścia. Kol @krzysiek7 słusznie to zauważył :idea: .