Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Uszkodzony kondensator ZSRR - Czy można zastąpić ten stary kondensator innym

21 Lut 2017 20:34 1443 6
  • Poziom 4  
    Witam Was serdecznie.
    Mam problem z kondensatorem w silniku od piły " krajzegi" ( Piła działała normalnie od X-lat, aż w pewnym momencie podczas cięcia nagle zmniejszyły się obroty i silnik był bardzo gorący " brak jakiejkolwiek tabliczki znamionowej na motorze". Szukałem na forum i znalazłem, że najbardziej prawdopodobne to uszkodzenie kondensatora.
    Otworzyłem i okazał mi się mały zestaw akumulatorów made in ZSRR 2x20 uf i 5x10uf.
    Odwiedziłem kilka sklepów i serwisów ale każdy mówił, że nie ma ( lub nie chce wiedzieć ) i tylko internet....
    Nie chciałbym kupować czegoś w ciemno i bez odpowiedniej wiedzy gdyż nie znam się na tym ( zdjęcie w załączniku ).

Kilka info o pile:
    - silnik z wyjściem na pasek klinowy "koło" ( bez obciążenia i po delikatnej pomocy śmiga ok
    - pracuje ok ( nie czuć i nie słychać jakichkolwiek tarć ) - bez paska lub przy ręcznym obrocie
    - piła na zwykły przełącznik 230V
    - 3 wyjścia z silnika ( dwa pod kondensator, 1 pod włącznik )
    - nie wiem jakiej mocy jest silnik ale przypuszczam, że między 1,5 a 2,2 Kw
    - przewody do piły i od napędu do kondensatora / włącznika - sprawdzone

Jakim kondensatorem obecnym na rynku mogę zastąpić ten stary? Uszkodzony kondensator ZSRR - Czy można zastąpić ten stary kondensator innym

Będę Bardzo wdzięczny za pomoc
    Dziękuję
  • Poziom 18  
    Witam kolega niech szuka kondensatora rozruchowego do silnika , suma daje 90 mikro można kupić jeden kondensator o pojemności 100 mikro faradów na napięcie 250 V lub 400 V dostępne są w TME na Allegro lub szukać w hurtowniach elektrycznych . I ten jeden kondensator zastąpi całą baterię tych kondensatorów pozdrawiam Robert.
  • Poziom 34  
    Robert5 napisał: