Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Tachograf VDO do Master 2008 - Podłaczenie tacho do master II

21 Lut 2017 23:07 4020 21
  • Poziom 8  
    Witam wszystkich ponieważ jestem poczatkujacym w tym temacie postanowilem napisac na forum. Potrzebję informacji na temat podlaczenia oryginalnego tachografu VDO simens do auta master II 2008r. Chciałem sie dowiedziec czy sam tachograf wystarczy czy potrzebny jest rowniez licznik? Skad tach w tym aucie bierze sygnał? Czy da sie podlaczyc po schemacie z tachografu? Tacho moge zakupic takie z wiazka wyjete z mastera 2008
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    lub-dar napisał:
    Skad tach w tym aucie bierze sygnał?


    Z impulsatora na skrzyni biegów (okolice lewej półosi). Tu Link znajdziesz zdjęcie gdzie szukać.
  • Poziom 8  
    Ok. A co jak takowego miejsca na impulsator nie posiadam??? Sprawdze to i napisze. Czy wtedy jest opcja na zalozenie impulsatora???
    Czy sygnal nie może byc np z ABSu ?
    Dodano po 40 [minuty]:
    wiec sprawdziłem miejsce na impulsator jest.. jaki impulsator pod takie cyfrowe tacho ??? i czy trzeba pod to zegary zmieniac ???
    jest to tacho simens vdo z mastera 2009
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    lub-dar napisał:
    jestem poczatkujacym w tym temacie
    I takim pozostaniesz, bo nie jest to ogólnie dostępna wiedza. Tym zajmują się serwisy tachografów. To co chcesz zamontować to jest cyfrowy tachograf na kartę - urządzenie rejestrujące. Dlatego licznik też musi być. Samo zamontowanie to nie wszystko. Urządzenie to nusi zostać przy pomocy odpowiednich przyrządów sparowane z impulsatorem i kalibrowane, aby właściwie rejestrowało parametry bez przekłamań. Jest to procedura którą wykonuje technik warsztatowy przy pomocy swojej karty, który to odpowiednio dokumentuje. Dane z takiej kalibracji są później przechowywane. Technik który to robi musi mieć odpowiednie uprawnienia i kartrę która mu to umożliwia. Udaj się z tym do serwisu tacho bo sam tego nie jesteś w stanie zrobić, nawet jakbyś miał odpowiednią wiedzę.
    lub-dar napisał:
    czy trzeba pod to zegary zmieniac ???
    Nie, nie trzeba.
    lub-dar napisał:
    Tacho moge zakupic takie z wiazka wyjete z mastera
    Jak będziesz kupował to zastrzeż sobie możliwość zwrotu jakby się okazało uszkodzone. Na warsztacie w serwisie można bez problemu sprawdzić.

    Dodano po 6 [minuty]:

    lub-dar napisał:
    jest to tacho simens vdo z mastera 2009
    Jeżeli to tachograf z 2009r to odradzałbym. Ma niewymienną drukarkę, a one się psują. W razie uszkodzenia musisz wymieniać cały tachograf i robić na nowo kalibrację. W nowszych tachografach (zależy też od typu) drukarki są wymienne.
  • Poziom 8  
    Dziekuje za zainteresowanie tematem.
    Ja jes z tym licznikiem zegarami? Po kontakcie ze sprzedajacym okazalo sie ze ma komplet z takiego mastera tj. impulsator do skrzyni, kompletna wiazkę, tacho i jak trzeba to zegary tez a twierdzi ze nie sa potrzebne i moga zostac moje stare.
    Po montazu i tak wizyta w serwisie nieunikniona legalizacja kalibracja itd ...
    Mam jeszcze jedno pytanie do znawców tematu a mianowicie z jakiego elementu skrzyni wnetrza czyta sygnał impulsator. Pytam bo u mnie w obudowie jest miejsce impulsatora ale zaslepione odlewen, skrzynia i tak do wyjecia poniewarz lozyska sa do wymiany czy jezeli odwierce odlew miejsca zaslepienia i zamontuje tam impulsator to to zadziala??? Czy bedzie mial z czego czytac sygnal?
  • Poziom 34  
    Więc prawdopodobnie w skrzyni nie ma wieńca zębatego do sterowania impulsatorem. Podjedź do serwisu aby to obejrzeli, bo trudno gdybać nie widząc tego, a producenci samochodów czasami stosowali w jednym modelu z tego samego roku 2 lub 3 rodzaje skrzyń. Ja już od 4 lat nie zajmuję się legalizacjami, kalibracjami i naprawami tachografów (emeryturka) i po prostu nie pamiętam szczegółów w każdym samochodzie.
  • Poziom 8  
    Dzwoniłem kilka dni temu do serwisu tachografów w moim miescie naswietlajac sytuacje potrzeby montazu tachografu padlo pytanie ze strony Pana serwisanta o otwor w skrzyni na impulsator strzeliłem w ciemno ze nie nie ma bo to 3.5 t i fabrycznie bez tacho i Pan serwisant stwierdził ze to nic z abs-u siesygnał wezmie ??? Czy to mozliwe? Abs ma dwa kable impulsator 4. Niektore auta np. Opel vectra czyta predkosc z abs-u i w ten sposob działa predkosciomierz. Czy to legalne podpinac tacho pod abs???
  • Poziom 34  
    W nowych samochodach sygnał jest brany z impulsatora i ABSu, bo muszą być 2 źródła sygnału. Przy montażach nowych tachografów do starszych samochodów (bez ABSu) musiała być nontowana specjalna przystawka GPS po to żeby był 2-gi sygnał.
    lub-dar napisał:
    z abs-u siesygnał wezmie ?
    Możliwe, że obecne przepisy to umożliwiają.
    lub-dar napisał:
    Abs ma dwa kable impulsator 4
    Można podłączyć po CANie. Ja juz w tym nie siedzę od 4 lat, możliwe że są nowe rozwiązania.
    lub-dar napisał:
    Czy to legalne podpinac tacho pod abs?
    Nie wiem, ale za to odpowiada technik który montuje instalację.
  • Poziom 8  
    Kolego Wawrzyniec dziekuje za Twoje zainteresowanie i odpowiedzi w tym temacie.
    Powiedz prosze jak jest z licznikiem bo napisales w jednym poscie ze sa potrzebne i ze nie trzeba wymieniac wiec jak jest z licznikiem zostaje ten co mam czy brac w komplecie z tacho i impulsatorem??? Podlacze to nie ja bo moja wiedza zbyt marna i zajmie sie tym znajomy elektronik (wsad do licznika da rade wgrac itd...) ja ogranicze sie do wyjecia skrzyni i odwiercenia otworu przy okazji wymiany łozysk ktore juz zakupiłem. Jeszcze raz dziekuje wam za zainteresowanie.
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Czyli taki impulsator jak do sprintera, z kablem. Na osi powinien być wieniec z zębami. Czoło impulsatora musi być w odległości 1mm od zębów. Impulsator musi być nowy, albo używany, ale parowany z cyfrowym tachografem (niebieski). Jeżeli byłby sparowany z analogowym (z szufladą) to nie da się sparować z cyfrowym, a są to te same impulsatory.
  • Poziom 8  
    A znasz moze model lub nazwe producenta takiego impulsatora??? Sprzedawca ma tacho cyfrowe i impulsator z tego samego auta wwiec sparowane. Pytam na zas gdyby cos bylo uwalone i potrzeba by bylo zakupic drugi
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Jeżeli dokładasz tacho, to wtedy licznik i tacho to są odrębne urządzenia i każde pracuje na swojej instalacji, więc nie ma najmniejszej potrzeby wymieniać licznika. Tachograf nie będzie ingerował w pracę licznika i odwrotnie. To będą całkowicie osobne urządzenia nie połączone ze sobą w żaden sposób. Aha, i jeszcze jedno: tachograf musi mieć zawsze zasilanie, nawet jakby w samochodzie był odłącznik akumulatora. Musi być podłączony przed takim odłącznikiem.
  • Poziom 8  
    Ok. Pytam z uporem o ten licznik bo czytajac tematy w druga strone tzn. o demontazu fabrycznego tacho z mastera movano czy nissana jakostam ( nie pamietam ale to identyczne auta modele pokrewne) wszyscy pisza ze po odpiecu 3 wtyczek tacho licznik a dokladnie wskazania km nie dzialaja wiec orginalne montowane tacho ma cos tam z licznikiem wspolnego a ja takie wlasnie chce zalozyc ... nowe z montazem kasa razy 3 wiec moze gra bedzie warta swieczki...
  • Poziom 34  
    Po demontażu oryginalnego musi być wstawiana przystawka zastępująca tachograf lub inny licznik bo oryginalnie licznik jest napędzany poprzez tachograf, a przy dokładaniu tachografu pracują całkowicie oddzielnie. Impulsator to jest KITAS 2171-xxxxx gdzie xxxx oznacza długość kabla, w którą stronę idzie kabel i czy impulsator jest z dzielnikiem czy bez. Najlepiej odpisać cyferki z oryginalnego. Impulsator jest wkładany i przykręcany 1 śrubką i plombowany do skrzyni.

    Dodano po 2 [minuty]:

    lub-dar napisał:
    orginalne montowane tacho ma cos tam z licznikiem wspolnego a ja takie wlasnie chce zalozyc
    Po co? Niech licznik pracuje w oryginalnym układzie. Tachograf i tak będzie miał swoją instalację, nie ma potrzeby ich łączyć.
  • Poziom 8  
    Dziekije bardzo Panie Wawrzyniec. Wiec zostaje mi tylko kwestia wienca z zebami w skrzyni czy tam jest a reszte da rade zmontowac... Dzieki
  • Poziom 34  
    Impulsator jest z żółtą wtyczką, a zasilanie biała. Masy idą na 2 piny, można je łączyć, chyba że jest odłącznik akumulatora w minusie. Jeden plus na stałe bezpośrednio z akumulatora poprzez bezpiecznik. Najlepiej pociągnąć przewód 2 żyłowy bezpośrednio z akumulatora (+ i -) i tam też dać bezpiecznik w plusie. Wystarczy 2A. Drugi plus jest po stacyjce. Zresztą schemat na obudowie powinien być. Jakby trzeba było do przeciągnięcia rozpiąć żółtą wtyczkę to zapisać kolory żeby nie pomylić. We wtyczce każdy pin jest numerowany.

    Dodano po 2 [minuty]:

    lub-dar napisał:
    zostaje mi tylko kwestia wienca z zebami w skrzyni
    Jak jest to nie ma żadnego problemu, a jak nie ma to może da się gdzieś dokupić sam wieniec, a jak nie to wałek z wieńcem. Ale na razie nie rozwiercaj dziury bo w niektórych samochodach ona była właśnie na końcu zaślepiona. Włóż impulsator i zobacz czy dochodzi do końca. Możliwe że tam dalej jest olej i to jest zabezpieczenie przed wylewaniem się oleju. Impulsatorem nie uszczelnisz.
  • Poziom 34  
    To jest impulsator hallotronowy, prawdopodobnie tak samo będzie wyglądał impulsator do tachografu, bo wieńca zębatego do napędu przetwornika indukcyjnego tam nie ma i nie da się żadnego zamontować. Nie miałem okazji montować tachografu do takiego samochodu, a jak przyjeżdżały do kalibracji i przetwornik nie był uszkodzony to nikt ich nie wyciągał (wchodziło się tylko pod samochód aby zapiąć wiązkę testową do przetwornika i założyć na niego świeżą plombę i drugi raz aby zapiąć z powrotem wiązkę z samochodu). Chociaż jak odchodziłem z firmy to miał taki przyjechać na montaż tachografu (Movano) i koledzy się do tego przygotowywali, szkoda że nie wcześniej, bo mógłbym coś więcej podpowiedzieć.
  • Poziom 8  
    Witam ponownie.
    Potrzebuję dalszej pomocy Kolegów w temacie podłączenia tachografu.
    Czy ktoś może rozpisać mi schemat z tachografu? fot. załączone.
    Czy dokładając tachograf w kostce A piny 4, 7 i 8 pomijamy ponieważ są to piny szyny can do licznika (INSTALACJA FABRYCZNA) ???
    Zasilania kostki A są rozpisane obok?
    W tachografie który nabyłem jest ogi. wiązka ucięta za kostkami. Gniazdo D posiada jeden kabelek nie rozpisany w schemacie. Gdzie on powinien być podłączony???