Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Transit 2.0 - Nie odpala

Robcio1980 22 Feb 2017 08:59 7272 11
Bosch
  • #1
    Robcio1980
    Level 9  
    Witam,
    Mam problem z Fordem Transitem
    Wcześniej bez problemu odpalał nawet przy dużych mrozach.
    Jaki czas temu po zatrzymaniu się samochód zgasł i nie chciał znów odpalić
    Akumulator jest nowy, wszystkie kable całe, wymieniłem filtr paliwa ale cały czas nie chce odpalić
    Niedawno spróbowałem sprawdzić czy pompa podaje paliwo na wtryski po odkręceniu jednego z nich i przekręceniu kluczyka widać że paliwo bez problemu leci i tutaj następuje zagadka, po przykręceniu rurki do wtrysku przekręciłem kluczyk i samochód odpalił bez problemu.
    Pochodził jaki czas, silnik sie rozgrzał wiec wyłączyłem go, spróbowałem ponownie go odpalić to po dłuższym kreceniu odpalił.
    Niestety jak silnik ostygł nie udało sie go odpalić, wiec ponowiłem próbę odkręcenia rurki do wtrysku i ponownie samochód odpalił
    Co może być przyczyną że nie mogę odpalić silnika?
  • Bosch
  • #2
    andrzej20001
    Level 43  
    Zapowietrza sie układ
  • Bosch
  • #3
    Robcio1980
    Level 9  
    W takim razie jak odpowietrzyć układ żeby się nie zapowietrzał ?
  • #4
    andrzej20001
    Level 43  
    Usunąć nieszczelnośći.
  • #5
    Robcio1980
    Level 9  
    Witam
    Nieszczelność już zostala usunieta,ford zaczal odpalac ale nie tak odrazu.Po przekreceniu kluczyk silnik odrazu nie odpala,dopiero kilku krotne wcisniecie pedalu gazu podowuje ze samochod odpala.Po odpaleniu samochod dziala bez zarzutu.Po wylaczeniu i odczekaniu paru minut znow w takcie opalania trzeba wcisnac gaz zeby samochod zaskoczyl.Co moze byc tego przyczyna ze wcisniecie pedalu gazu pomaga odpalic samochod a tak to nie chce
  • #7
    Robcio1980
    Level 9  
    A w ktorym miejscu jest czujnik temperatury?
  • #8
    wojciechjanusz
    Level 27  
    Moim zdaniem nadal się lekko zapowietrza. Sprawdź może przewody przelewowe wtrysków.
    Jaki to Transit - tddi czy tdci?
  • #9
    Robcio1980
    Level 9  
    Transit 2.5 td
  • #10
    wojciechjanusz
    Level 27  
    Robcio1980 wrote:
    Transit 2.5 td
    Zaraz, zaraz, czy to jest Transit 2,5 TD z układem wtryskowym Lucas Epic, ten sprzed 2000 roku? (czyli albo Mk4 albo Mk5).
    W temacie postu napisałeś Transit 2,0...(czyli model Mk6).

    W dodatku piszesz, że reaguje przy odpalaniu na dodanie gazu - żaden Transit z elektronicznie sterowanym wtryskiem nie reaguje na gaz podczas odpalania. Także 2,5TD Lucas Epic. Dawkę wtrysku podczas odpalania ustala zawsze PCM. Wnioskuję więc ostatecznie z tego, ze jest to dawny Lucas Epic, ale ma założoną mechaniczna pompę Boscha z gazem sterowanym linką, pozostawiono turbinę. To powszechna praktyka przy Epicu, bo mało jest ludzi kumatych w tym systemie wtrysku.

    Więc co w końcu masz?
  • #11
    Robcio1980
    Level 9  
    Samochod nalezy do tescia i zawsze mówił ze to jest ford transit 2.0
    Dopiero wczoraj potwierdzil ze to jest 2,5 TD z 1999 roku z pompa Boscha
  • #12
    wojciechjanusz
    Level 27  
    Ok., moim zdaniem zapowietrza się nadal, cofa się paliwo do zbiornika. Wystarczy dosłownie minimalna ilość i już trzeba ostro kręcić.
    Dwie główne przyczyny to;
    - wypracowane zaworki mechanicznej pompki podającej, podczas pracy pompka jeszcze podaje paliwo, ale w warunkach statycznych paliwo przesącza się przez nie do zbiornika. Te zaworki mają pełnić rolę zaworków zwrotnych,
    - nieszczelność w układzie wtryskowym, na przewodach wtryskiwaczy, na pompie wtryskowej lub na mocowaniu filtra; gdyby układ był idealnie szczelny, to nawet wypracowane zaworki by nie szkodziły, paliwo trzymane byłoby przez podciśnienie.

    Jeśli mogę radzić:
    - kup pompkę podająca paliwo, zamiennik, ale nie taki za 50 zł, tylko za 100-200 zł., (np. http://www.ford.ewor.pl/towar/5073/pompa-paliwa-mechaniczna-transit-1990-2000.html ).; wymiana jest prosta, ale z kanału/podnośnika; oryginalnie na króćcach pompki przewody mocowane są przy pomocy szybkozłączek, mam nadzieję, że są tam nadal, wtedy przewody zdejmujesz w pięć sekund, a odkręcasz pompkę w pięć minut; pompka jest za turbiną, nad miską olejową, napędzana jest popychaczem od wałka rozrządu;
    - zmień jeszcze raz filtr, oczyść szmatką z benzyną powierzchnię przylegania uszczelki w podstawie mocującej, uszczelkę na filtrze posmaruj czystym olejem, napełnij go paliwem, dociśnij, dokręć.
    - sprawdź czy nie ma wycieku na przelewach wtryskiwaczy,
    - sprawdź pompę, czy jest sucha, nie może być pod nią ani kropli paliwa.