Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

RICOH 2045 - Nie kreci butla z tonerem, silnik jest sprawny

atckp 22 Lut 2017 09:55 390 10
  • #1 22 Lut 2017 09:55
    atckp
    Poziom 14  

    Witam serdecznie. Od jakiegoś czasu, miałem coraz większy problem z tonerem w Ricoh 2045. Mianowicie pojawiała się ikonka braku tonera i dopiero po kilku otwarciach drzwiczek i zamknięciu, zaczynał kręcić butlą. Teraz już w ogóle nie kreci i jest tylko napis, że jest brak tonera, chociaż butla jest nowa.
    Silnik jest na pewno sprawny i butla jest oryginalna. Ręcznie (kodem) można zadozować toner.
    Z tego co wiem, trzeba sprawdzić switch, tylko może ktoś wie który? Za drzwiczkami z przodu są trzy i chyba jeszcze koło grzejnej z prawej strony są jakieś. Który będzie odpowiadał za butle z tonerem?

  • #2 22 Lut 2017 18:30
    piwos
    Poziom 23  

    Cześć Najpierw bym odpowiedział sobie na ważne pytania
    1 Co odpowiada za załączenie kręcenia silnika butli z tonerem (24v)?
    2 W którym momencie powinno się pojawić napięcie zasilające butlę?
    3. Dlaczego, w jakim przypadku (co musi się dziać - kryteria) żeby sterownie załączyło 24v na silnik butli?
    4. Jakie muszą być zachowane kryteria żeby butla ruszyła i dozowało toner. Co powoduje itd
    Narka :)

  • #3 23 Lut 2017 20:00
    cezar80
    Poziom 26  

    Jesli odczyty napięć ok nieraz potrafila ta maszyna zawisnąć. Pomagalo Memory clear engine ale proszę w serwisowce zerknąć co należy po tej procedurze dalej zrobić.

  • #4 24 Lut 2017 07:15
    atckp
    Poziom 14  

    Witam. Po zrobieniu Memory Clear i przejścia przez kody inicjalizujące i jeśli wcześniej był toner ręcznie podany (FORCED) to przez chwile kseruje , aż znów tonera zabraknie i już sama nie chce tonera ciągnąć.

    Jeśli wcześniej nie był podany toner "na siłe" FORCED to dalej jest to samo. Pokazuje brak tonera i sama nawet nie zaczyna kręcić butlą.

  • #5 24 Lut 2017 07:48
    Ricoh_220

    Poziom 32  

    Sprawdź odczyty z ID oraz TD.
    Ponadto w zespole dozowania są 4 mylary foliowe należy sprawdzić czy się nie odkleiły.
    Sprawdzić czy mieszalnik nie jest zatarty (wewnętrzna ośka).
    Na tej podstawie można podjąć dalsze kroki.
    Co do przełączników klapy dwa są połączone szeregowo odłączają laser.
    Trzeci jest niezależny.
    Zawsze można je spróbować zewrzeć.
    A co do kasowania pamięci nie jest to dobry pomysł (raczej nazwę to aktem desperacji).

  • #6 24 Lut 2017 09:24
    serwek
    Poziom 25  

    Ricoh_220 napisał:
    Sprawdź odczyty z ID oraz TD.
    Ponadto w zespole dozowania są 4 mylary foliowe należy sprawdzić czy się nie odkleiły.
    Sprawdzić czy mieszalnik nie jest zatarty (wewnętrzna ośka).
    Na tej podstawie można podjąć dalsze kroki.
    Co do przełączników klapy dwa są połączone szeregowo odłączają laser.
    Trzeci jest niezależny.
    Zawsze można je spróbować zewrzeć.
    A co do kasowania pamięci nie jest to dobry pomysł (raczej nazwę to aktem desperacji).

    Witam
    Koledzy: Ricoch2000 oraz Piwos mają rację Najprawdopodobniej nie działa automatyka załączania dodawania toneru
    Czujnik lub developer mogą być uszkodzone albo zużyte :idea: Nadmienię że developer to materiał eksploatacyjny który podlega zużyciu, w konsekwencji wymianie
    cytuję szacownego Eksperta /klasyka: "Naprawa przez przeprowadzanie zmian na ślepo w ustawieniach kodowych maszyny to najgorsza praktyka jaką można sobie wyobrazić" ® :not:
    Pozdrawiam
    "serwek" :)

  • #7 24 Lut 2017 18:57
    Ricoh_220

    Poziom 32  

    serwek napisał:
    Ricoh_220 napisał:
    Sprawdź odczyty z ID oraz TD.
    Ponadto w zespole dozowania są 4 mylary foliowe należy sprawdzić czy się nie odkleiły.
    Sprawdzić czy mieszalnik nie jest zatarty (wewnętrzna ośka).
    Na tej podstawie można podjąć dalsze kroki.
    Co do przełączników klapy dwa są połączone szeregowo odłączają laser.
    Trzeci jest niezależny.
    Zawsze można je spróbować zewrzeć.
    A co do kasowania pamięci nie jest to dobry pomysł (raczej nazwę to aktem desperacji).

    Witam
    Koledzy: Ricoch2000 oraz Piwos mają rację Najprawdopodobniej nie działa automatyka załączania dodawania toneru
    Czujnik lub developer mogą być uszkodzone albo zużyte :idea: Nadmienię że developer to materiał eksploatacyjny który podlega zużyciu, w konsekwencji wymianie
    cytuję szacownego Eksperta /klasyka: "Naprawa przez przeprowadzanie zmian na ślepo w ustawieniach kodowych maszyny to najgorsza praktyka jaką można sobie wyobrazić" ® :not:
    Pozdrawiam
    "serwek" :)

    Witam kolegę i zgodnie z jego opinią potwierdzam kasowanie pamięci to ostateczność nigdy tego nie róbcie jak nie trzeba na 100% w tym przypadku nie było takiej potrzeby.
    Co więcej jestem prawie pewien iż autor nie wydrukował smc oraz potem nie wprowadził zmian na fabryczne.
    Teraz jeżeli czujniki działają to developer prawdopodobnie jest złomem.
    Niestety obawiam się iż kody serwisowe trafiły w ręce osoby nie do końca znającej zasadę działania tej maszyny i bez odczytów parametrów nie pomożemy.
    Jedno co możesz próbować wyczyść ID sensor i zainicjuj go ponownie.
    Podaj jakie masz napięcie bias i napięcie ładowania ?
    Czy jak otworzysz prawą klapę czy bęben jest czysty?
    Naprawdę chcemy pomóc jednak brak podstawowych informacji.
    Jaki przebieg developera i bębna ?
    Możesz jeszce ratować sie awaryjnie zadozuj maszynę ręcznie (forced toner sypply) gdy kopia będzie prawidłowa zainicjuj ponownie developer. Jednak to metoda tylko do testu na długą metę nie podziała.
    Podstawa podaj nam odczyty z czujników !!!!

  • #8 25 Lut 2017 23:06
    cezar80
    Poziom 26  

    Akurat w tym modelu ten akt desperacji jak to nazywacie nieraz pomagal. Mialem juz ze 2 podobne, wszystkie napięcia typu vsp,vsg,vt miała w normie a chwilowo zawisala podczas wymiany toneru. Oczywiście zgadzam się z przedmówcami ze to ostateczność po sprawdzeniu tego wszystkiego co napisali. Jeszcze jedno dodam, mialem taka ze na taka dolegliwość pomogla wymiana walka magnetycznego. Miał jakąś uplywnosc na biasie i glupialy przez niego odczyty. A deweloper w tej maszynie wytrzymuje dużo, na pewno więcej niż w kolejnych seriach mp. Pozdrawiam

  • #9 26 Lut 2017 07:26
    Ricoh_220

    Poziom 32  

    @cezar80 Całkowicie się z tobą zgadzam jednak przyznasz że nie znając parametrów trudno wystawić wyrok na pacjenta , osobiście wymieniałem wałek magnetyczny już trzy razy.Jednak najpierw musimy mieć pewność bo tania ta impreza nie jest.Chyba że autor ma inna maszynę aby podmienić na próbę.

  • #10 26 Lut 2017 11:18
    piwos
    Poziom 23  

    Ale nie przestawianie na ślepo szeregu regulacji! W Konice też da się coś odczytać (L detekcje lub tc/ tdc) , a przestawianie danych przykładowo w zasilaniu elektrody może spowodować pogorszenie stanu bębna lub w ostateczności zejście Jak na razie to nic nie wiemy, żadnych danych tylko ślepa droga we mgle
    Ponoć były przypadki pękania rdzeni magnetyków ale w tedy toner wraz z developerem sypał się z wywoływaczki Z dewelopera wtedy robił się dziwny zbity piasek Poczekajmy, zobaczymy co zdołał ustalić
    Moje psie czucie jest niezmienne, obstawiam deweloper lub jego lejce (sterowanie)! :lol: 8-)
    narka

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME