Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf IV 1.9 TDI 110km - odcina moc silnika

22 Lut 2017 20:39 2832 10
  • Poziom 9  
    Witam
    mam Golfa IV 2006r 1.9TDi 110km
    gdy jechałem autostradą odczułem przy 120km/h że auto straciło bardzo dużo na mocy silnika(nie mogłem wyprzedzić tira na 4 biegu przy 70km/h). Po zgaszeniu silnika i uruchomienie go ponownie, moc wracała aż do momentu kiedy osiągałem prędkość ok 120km/h i tak cały czas

    Auto odstało na parkingu kilka godzin i ponownie postanowiłem sprawdzić lecz objawów już takich nie było

    Wygląda na to że zawiesza się przy większych prędkościach i to nie zawsze.
    Boję się tak jeździć bo może to się skończyć źle.

    Czy to może być przyczyną uszkodzonego przepływomierza powietrza? Uszkodzona gruszka czy wężyki odpadają bo by chyba nie miał by mocy cały czas.

    Dodam że jeszcze nie zaczytałem błędów z komputera
  • Specjalista Automatyk
    Problem kolego z doładowaniem. Najczęściej nieszczelne przewody podciśnienia.
    Niczym to grozi poza kłopotliwym brakiem mocy.
  • Poziom 16  
    witam , zdaniem moim turbo, zawor N75, albo nieszczelnosc na ukladzie sterowania geometria wydatku turbo, albo turbina do czyszczenia. pozdrawiam
  • Poziom 17  
    Witam sprawdź zawór ERG czy jego działanie ma wpływ na mieszaninę paliwa w cylindrze.
    Odpalić pod kompem ECU. i Sprawdzić zachowanie EGR.
  • Poziom 16  
    ireneusz1981 napisał:
    Miałem ostatnie- po odczycie błędów vagiem wskazania pokierowały na zacierającą się geometrie.
    U ciebie zacznij od wymiany wężyków, czyszczenia/podmiany N75 i w ostatniej fazie turbo. Pozdrawiam.
    dokladnie tak, ze tak powiem to normalne w szmelc vagenie
  • Poziom 43  
    Zapieczone kierownice lub uszkodzona grucha
  • Poziom 11  
    Witaj, kiedy miałeś robiony rozrząd ?
    w tych silnikach powinno wymieniać się co około 75-80 tys
    Sprawdź tez wężyki paliwowe w okolicy Filtra paliwa czy nie pokazują się banki powietrza...
    czy nie masz wycieku na samej pompie wtrysku paliwa ?- czasem trudno to zauważyć najlepiej jak jest niska temperatura- poniżej -12
    wtedy warto popatrzeć na elementy łączące z obudową....
    sprawdź szczelność wężyków sterujących szczególnie tych do zaworu... do zaworu
    jaki masz przebieg kilometrów
    zawieszanie i brak mocy ciągu sugerowałoby uszkodzenie gruchy ...
    a jak z kulerem ?czy masz wszystko szczelne ?
    Powodzenia
  • Poziom 9  
    Co do przebiegu to 274 tyś. Rozrząd będę wymieniał.

    Dziwne bo dzisiaj znowu robiłem trasę 50km i objaw nie występował.

    Zauważyłem jeszcze że gdy silnik jest zimny (po całej nocy) z rana po odpaleniu zakopci na biało, nie jest to para bo śmierdzi a ponadto silnik jakby kulał na jeden tłok. Trwa to ok 5 sek. czy to może być świeca żarowa przez którą jeden tłok nie spala dobrze paliwa i dlatego dymi? Po tym czasie silnik pracuje równo
  • Poziom 11  
    Witaj - Kilometry prawdziwe ?..
    Jak nierówno odpala to może być sprawa świecy lub świec
    Świece są łączone w tym silniku takim poprzecznym grzebieniem- i wpinane na piny - w zakończeniach świec żarowych czasem - jesli świece są nieoryginalne - a jakieś NN Chińskie- to lubią sie wypinać
    i wtedy nie kontaktują- a tym samym nie palą... ja w swoim założyłem NGK- typ Y - 732 J napięcie 12V prąd 5 A opornośc0,9 dlugośc całkowita91mm głębokość osadzenia 24mm i przez 6 lat miałem spokój ... miałem Skodę z silnikiem 1,9 AHF to taki sam silnik - nowszej generacji z aluminiowa miską olejową ...
    Wiesz jak najprościej to sprawdzić?
    Wystarczy wziąć przewód elektryczny -/większy przekrój- linka oplot i po zdjęciu Grzebienia tylko wprawnym równym energicznym ruchem- aby wszystkie 4 piny dobrze sie wypięły ..
    podłączyć przewód do bieguna + akumulatora- zbliżając do czubka świecy żarowej jeśli będzie iskrzenie to świeca żywa i działa jeśli nie iskrzy to do wymiany....
    Gdybyś sam wymieniał to ... trzeba będzie najprawdopodobniej poluzować przewody paliwowe aby centralnie wkręcić świece i nie uszkodzić GWINTU- Świece tez muszą być wkręcone z odpowiednim momentem w Niutono - Metrach aby nie uszkodzić gniazda i gwintu świecy..
    A jak z płynem w chłodnicy- czy coś sie zmienia w zbiorniku wyrównawczym> jaki masz kolor powinien być różowy-- lub różowawy- a sam zbiornik nie powinien wewnątrz posiadać żadnych tłustych nalotów bo to mogłoby świadczyć o jakichś problemach z układem chłodzenia lub uszczelką głowicy ..
    Jak z temperaturą silnika ...czy masz jakieś problemy?
  • Poziom 9  
    Nie z temperaturą silnika jest wszystko ok. Płyn sprawdzę jutro. Za sprawdzanie świec zabiorę się jak pogoda się polepszy.

    Przebieg nie wiem czy oryginalny, auto dopiero kilka dni w moich rękach. Świece na pewno są 12V? We wszystkich modelach były 12V? bo nie chcę popalić.