Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Fabia 1.4 TDI BNM - Czujnik temperatury ? Ciężko odpala.

zxcdominik1205 22 Feb 2017 21:08 14082 25
  • #1
    zxcdominik1205
    Level 6  
    Witam serdecznie

    Skoda Fabia 1 bardzo ciężko odpala na ciepłym. Na zimnym za pierwszym natomiast jeżeli wzrośnie temperatura kręci i nie chce zapalać. Po kilku razach zapala. Zdarza się że szarpnie podczas jazdy i zgaśnie. Niekiedy pomaga redukcja biegu. Gdzie mogę szukać potęcjalnych usterek?
  • Helpful post
    #2
    moto-kord
    Level 28  
    Na początek przydało by się zrobić diagnostykę komputerową.
  • #3
    zxcdominik1205
    Level 6  
    Jestem wstępnie umówiony na diagnostykę za około tydzień niestety. Jaki czujnik odpowiada za dobór dawki paliwa? W sensie w zależności od temperatury.

    Dodano po 11 [minuty]:

    Mógłby ktoś podpowiedzieć od czego jest ten czujnik? Zdjęcie zrobione na kanale pod silnikiem.
  • Helpful post
    #4
    grala1
    VAG group specialist
    To nie jest czujnik wstecznego a skrzyni?
    Co do pytania to czujnik temperatury silnika.
  • #5
    zxcdominik1205
    Level 6  
    Co masz na myśli pisząc " czujnik wstecznego , a skrzyni" ? Gdzie szukać czujnika cieczy chłodzącej?
  • Helpful post
    #6
    grala1
    VAG group specialist
    Miało być "w" a nie "a" - w skrzyni.
    Mi to wygląd na zdjęcie skrzyni biegów i czujnik w niej który jest od strony chłodnicy, dalej widać chyba pompę wspomagania układu kierowniczego a nad czujnikiem jest rozrusznik. po prawej wąż od chłodnicy.
    Czujnik znajdziesz w obudowie termostatu. Przykręcona jest do głowicy od strony skrzyni biegów.
    Poszukaj w Google "obudowa termostatu 1.4 TDI" to będziesz wiedział o co chodzi i gdzie to znaleźć.
  • #7
    zxcdominik1205
    Level 6  
    Tak masz rację. Sprawdziłem. Jutro zerknę i dam znać.
  • Helpful post
    #8
    ireneusz1981
    Level 17  
    Zrób diagnostykę, zerknij na parametry takie jak prędkość obrotowa przy kręceniu rozrusznikiem na ciepło i na zimno/ może zaobserwujesz zmiany. Kolejno na ciepłym jak istnieje problem z uruchomieniem (to zdejmij kostkę z czujnika temperatury silnika) wtedy sterownik wysteruje większą dawkę na uruchomienie silnika. Jak po takiej sytuacji auto bez problemu odpali to możesz podjechać do jakiegoś zakładu elektronicznego na zwiększenie dawki na ciepłym. Ewentualnie do sprawdzenia przewody masowe, zasilanie do rozrusznika, rozrusznik, akumulator, czujnik temp cieczy i standardowa diagnostyka najlepiej vcds.
  • #9
    zxcdominik1205
    Level 6  
    Próba z odłączeniem wtyczki czujnika niestety nie powiodła się. Nadal to samo. Podczas jazdy zaczęła migać kontrolka świec żarowych i odwrotnie działają światła stopu tzn. Świecą cały czas, gdy nacisne pedal hamulca gasną.
  • Helpful post
    #10
    grala1
    VAG group specialist
    Sprawdź czy gdy pedał hamulca nie jest wciskany wciśnięty jest w tym momencie czujnik stopu.
    Możliwe że masz uszkodzony czujnik stopu przy pedale wtedy też pojawia się kontrolka świec sygnalizując wykrytą usterkę przez sterownik silnika.
    Zrob diagnostykę (odczyt bloków pomiarowych silnika) to będzie widać jaka jest temperatura silnika i czy czasem nie masz źle ustawionego walka rozrządu. Wtedy może mieć problemy z odpalaniem.
    Obroty rozrusznika na ciepłym silniku jakie są?
    Tu też może być problem bo paliwo podaje dopiero powyżej jakiś obrotów na ciepłym a na zimnym daje od zera.
  • #11
    zxcdominik1205
    Level 6  
    Co do obrotów rozrusznika nie wiem za bardzo jak sprawdzić i nie mam czym. Stop świeci się cały czas, gaśnie jak wcisne hamulec. Prawdopodobnie do wymiany mam czujnik stopu. Wymieniłem akumulator na nowy. Jeżeli byłby problem z czujnikiem położenia wałka rozrządu nie byłoby możliwości uruchomienia silnika na ciepłym, tylko po ostygnięciu? Czy się myle?

    Dodano po 5 [minuty]:

    Dodam że niekiedy zapali na ciepłym po kilku obrotach. Niestety częściej własnie bardzo dlugo trzeba krecic i powtarzac
  • #12
    grala1
    VAG group specialist
    Ja nie pisałem nic o czujniku wałka.
    Tam koło walka rozrządu jest na jajowatych otworach właśnie po to by ustawić "zapłon".
    Prędkość rozrusznika sprawdzisz interfejsem odczytując prędkość obrotowa silnika w czasie pracy rozrusznika,czyli kręcisz rozrusznikiem na ciepłym silniku i patrzysz jakie obroty silnika pokazuje interfejs.
  • #13
    zxcdominik1205
    Level 6  
    Dostałem się do czujnika stopu. Jutro będe kupował nowy i planuje wymiane. Co do podłączenia z komputerem. Były próby połączenia za pomocą programu DELPHI niestety nie udane. Brak komunikacji. Co w takim przypadku?
  • Helpful post
    #14
    ireneusz1981
    Level 17  
    Najlepiej podłącz vcds, jest najbardziej kompatybilny. To co podpinałeś musi się łączyć bez problemu. Jak brak połączenia najlepiej do producenta urządzenia dzwonić. A tak wogule próby na włączonym zapłonie robicie? czy jest komunikacja z innymi modułami jak: abs,air bag, licznik ?
  • #15
    zxcdominik1205
    Level 6  
    Były próby na włączonym zapłonie lub odpalonym silniku. Brak jakiejkolwiek komunikacji.
    Orientacyjnie spróbowaliśmy podpiąć VW Passata 2.0 TDI i połączyło bez problemu.
    Wymieniłem czujnik stopu i świece żarowe już nie mrugają. Przy okazji obejrzałem przewody od gniazda OBD i bie zauważyłem żadnych przetarć.

    Dodano po 26 [minuty]:

    Z abs i itp. nawiązuje komunikacje. Nie udana próba przy próbie łączenia ze sterownikiem silnika.
  • #18
    ireneusz1981
    Level 17  
    Szkoda, że się nie połączył diagnoskop, dużo by się wyjaśniło, z dżwięku jak zapala to stawiam na uszkodzony któryś z czujników:
    -wałka rozrządu lub wału korbowego,
    U Ciebie jest tak iż zapala po dłuższym kręceniu, czyli jeden z czujników musi być walnięty i komp symuluje punkt zapłonu po dłuższym kręceniu (pomijam tu zapowietrzanie się auta).
    Ostatnio miałem takiego vw z uszkodzonym pierścieniem kodowym na kole zamachowym, i kilka golfów V z uszkodzonym czujnikiem wałka(objaw na gorącym silniku)
    Tylko miałem odczyt błędów. Jak możesz to zmierz miernikiem napięcia czy dochodzą na czujniki, sprawdź czy wiązka nie jest przetarta. Czujniki sprawdzisz najlepiej za pomocą oscyloskopu.
  • #19
    zxcdominik1205
    Level 6  
    Dobra. Sytuacja wygląda tak na tą chwilę. Wziąłem się za wymiane czujnika temperatury cieczy. Jutro założę nowy. Nie dawało mi spokoju brak komunikacji z komputerem. Wiązka pod kierownicą była cała wporządku. Zdjąłem obudowe filtra, akumulator, ecu. Wiązka jest cała zawilgocona i zabłocona. Cow takim wypadku ? Będe ściągał jeszcze podstawe pod akumulator ale chwilowo mam problem ze środkową śrubą.

    Dodano po 46 [sekundy]:

    Skoda Fabia 1.4 TDI BNM - Czujnik temperatury ? Ciężko odpala.
  • #21
    zxcdominik1205
    Level 6  
    Wymieniony czujnik temperatury - brak efektów. Sprawdzona wiązka na podłużnicy. Zdemontowane podszybie i sprawdzenie wiązki. Brak jakichkolwiek przetarć. Który kable odpowiadają za połączenie? 7 pin w obd i a29 przy sterowniku? Jest możliwość podłączenia takowego żeby sprawdzić montując nowy kabel czy będzie połączenie z komputerem? Jak to zrobić? Inne powody braku komunikacji?
  • #22
    s.marek
    Level 8  
    zxcdominik1205, miałem podobny problem(inne auto, ale podobny silnik 1.4 TDI AMF). Na zimnym odpalał od razu, a im bardziej był ciepły tym było gorzej. Problem był uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu - po wymianie problem ustał.

    Można to sprawdzić w ten sposób, odłączyć wtyczkę czujnika położenia wałka rozrządu i spróbować odpalić na zimnym. Jak będzie tak samo się zachowywał jak na ciepłym to jest silne wskazanie że to moze być ten czujnik.
  • #23
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zasilanie i masy na sterowniku, za pomocą żarówki minimum 21W sprawdź!
  • #24
    zxcdominik1205
    Level 6  
    s.marek dzięki sprawdzę. Muszę przywrócić komunikacje z ecu żeby sprawdzić błędy. Jeśli okaże się prawdą to co mówisz muszę usunąć błąd.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Pawel wawa wrote:
    Zasilanie i masy na sterowniku, za pomocą żarówki minimum 21W sprawdź!


    Chodzi Ci o dwie wtyczki co idą do ecu? Możesz napisać coś więcej?
  • Helpful post
    #25
    bsv2001
    Level 17  
    Skoda Fabia 1 bardzo ciężko odpala na ciepłym- to problem startera lub -Hot start error, lub wtryski
    możesz wysłać mi dump z ECU -rozwiązam ten problem
    brak komunikacji z ECU -to problem z k-line (Radio, Abs, Klima) -napryamue może pomieścić przewod z diagnostyki do ECU
  • #26
    zxcdominik1205
    Level 6  
    Błędów nie mogę odczytać bo program nie nawiązuje komunikacji z ecu.

    Mógłby ktoś podpowiedzieć gdzie znajde czujnik położenia wału korbowego???