Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

A6 C6 blokada kierownicy - brak zapłonu

22 Lut 2017 23:08 10731 9
  • Poziom 8  
    Witam.
    Problem z zapłonem i z uruchomieniem auta.
    Audi a6 c6 2008r.
    Auto kupione za granicą po kradzieży
    Ale chyba tylko po teoretycznej kradzieży, Wsszystko w aucie wydaje się być ok.
    Sterownik silnika, stacyjka zamki w porządku, nie ruszone.
    Centralny działa ale tylko po zamku, bezprzewodowo zamki nie działają
    Po włożeniu kluczyka do stacyjki brak reakcji, po krzekręceniu też.

    Na początek nowy akumulator i sprawdzone bezpieczniki. Następnie usunąłem błędy w blokadzie kierownicy VCDS moduł 05.
    Usunięcie błedu nie pomogło więc zregenerowałem blokade tzn. mikrowłączniki 1055 były w porządku, wymieniony został przekaźnik i zregenowany silniczek, chociaż nie wyglądały na uszkodzone.
    Podłączyłem więc blokade bez kolumny. Sprawdzone napięcie dochodzi do blokady. Przy wkładaniu kluczyka brak impulsu na przewodzie sygnałowym. Po ręcznym odbezpieczeniu blokady tzn. przekręceniu silniczkiem/mechanizmem tzw. cofnięciu blokady włożeniu kluczyka występuje impuls na kablu sygnałowym do blokady przy wyciąganiu kluczyka(tzn. komunikacja stacyjka-blokada jest)
    Nie mam pojęcia co dalej mogę zrobic.
    Czy warto kupic używaną blokade, czy wiąże się z tym kodowanie/dopisywanie?
    Czy wyłączyc blokade, jesli tak to czym? mam do dyspozycji vag commander, vcds, odis, ds-150e
    Dodam jeszcze, że zmostkowałem 1 i16 pin na obd, zapłon wtedy się pojawił, ale działa tylko moduł klimatyzacji, brak kontrolek na liczniku.
    Po zrobieniu tego zapłonu diagnostyka przez złącze jest możliwa, wystąpiła masa błędów, ale nie pomaga kasowanie. Po usunięciu nie występuje już błąd w blokadzie kierownicy.
    Podmieniłem również przekaźniki 370 i 370 miejscami.
    Ręce opadają i nie tylko...
    Bardzo proszę o pomoc
    Pozdrawiam
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Użytkownik usunął konto  
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 8  
    Teoretycznie odis widzi kluczyk w stacyjce i odróżnia pozycje 0/1 kluczyka ale brak reakcji na liczniku -brak kontrolek. Tylko kilometry i zegarek.
    Skoro tak podpowiedzcie jak zakodować kluczyk na nowo. Powiem jeszcze ze mam 3 ( 2 scyzoryki i jeden plastikowy)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 8  
    Nie biorę pod uwagę aso.
    Okoliczny fachman od elektroniki, mówi ze ma taka blokadę i jest w stanie zrobić mi gotowca do mojego auta po zawiezieniu starej blokady do niego. Jest w stanie dopisać mi nowa blokadę.
    Myślicie, ze to może pomoc?
    Aso miałeś na myśli dopisanie kluczyka czy ogólne rozwiązanie problemu?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    Witam
    Przegladajac forum natrafilem na ten post, z racji ze zajmuje sie programowaniem w grupie VAG ale nie w Polsce pozwole sobie na male co nieco .
    Ciekaw jestem jak autor postu poradzil sobie z problemem kluczyka?
    Roboty na 10min lub w najgorszym przypadku na 3h.
    Odpowiedni sprzet to podstawa , poco targac ESL jak nie jest sie pewnym ze to ESL?
    Widze ze autor postu bazuje na wiedzy typu (szukaj w wyszukiwarce) zaplonu nie wlacza sie w tym samochodzie zwierajac pin 1i 16 .
    Diagnostyka nawet najprostszym VCDS bez zaplonu jest jak najbardziej mozliwa (troche wiedzy)wystarczy obudzic systemy.
    Odpalenie bez kluczyka zeby sprawdzic czy wszystko co jest potrzebne do odpalenia jak najbardziej jest mozliwe (odpowiedni sprzet i odpowiednie podlaczenie pod odpowiednie zlacze)
    Ciekaw jestem czy ESL jeszcze nadaje sie do uzytku jak autor postu zabral sie za jej naprawe nie majac pojecia na jakiej zasadzie on dziala.
    I na koniec czy w Polsce nadal kazdy proboje naprawiac wszystko na soja reke? a pozniej placi duzo wiecej bo sam cos sknoci, nie le[mod="T5"] zlecic naprawe odpowiedniemu fachowcowi?mniej nerwow, mniej czasu straconego, zaoszczedzone pieniadze a w tym czasie co straci moze zarobic dobra kase i obie strony sa zadowolne.
    Robmy to na czym sie znamy a bedzie duzo lepiej w PL sie dzialo ale mentalnosc nasza chyba nigdy sie nie zmieni.
    Dlatego nie jestem juz w kraju od 20lat
    Przepraszam za brak Polskich znakow ale mysle ze to chyba nie zbyt duzy problem



    Moderowany przez T5:

    I cóż ten post wnosi do tematu?
    Kolega będąc za granicą od 20 lat powinien podzielić się wiedzą a nie zachowywać się jak osoby krytykowane przez kolegę.

  • Poziom 2  
    Otoz wnosi to ze trzeba bylo zaczac diagnostyke od oddczytania bledow nawet przez VCDS mozna to przeciez zrobic w tym samochodzie nie wlaczajac zaplonu tylko wybudzic systemy , wlaczyc swiatla nacisnac hamulec i wlaczyc swiatla awaryjne i mozemy zrobic diagnostyke , a tak to jak mozna pomoc jak autor pisze tylko ze nie ma zaplonu jest kilka zeczy odpowiedzialnych za wlaczenie zaplonu a jak zrobimy diagnoze to wiemy gdzie i czego szukac
  • Poziom 7  
    Prawdopodobnie nie będzie z niczym połączenia oprócz 19 i 05. Jaki sterownik? EDC17? Po liftingu? Kiedyś takie cosik przerabiałem po włamie. Męki było co nie miara bo pierwszy taki przypadek miałem ale po długiej walce się udało.