Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia I, 1.9 TDI, 2001r - pompa wspomagania TRW

23 Lut 2017 10:44 1533 6
  • Poziom 6  
    Chciałbym wysłać do regeneracji moją pompę wspomagania od Skody Fabiii 1.9 TDI, 2001r. Pompa TRW.

    Jednak zanim to zrobię, chciałbym się dowiedzieć, czy to rzeczywiście pompa jest niesprawna.
    Objawy są takie, że słychać delikatnie obroty pompy, na postoju, przy prostych kołach. Przy skręcaniu słychać jak pompa wchodzi na wyższe obroty.
    Czasami słychać jak wskakuje na wyższe obroty także przy hamowaniu, np. dojeżdżając do skrzyżowania. Wspomaganie jako tako działa, jego siła jest może nieznacznie mniejsza niż wcześniej.

    Dodam jeszcze, że kiedyś podmieniałem pompę na inną, ponieważ myślałem, że nastąpiła jej awaria - jednak było to tylko bezpiecznik. Moja pompa wróciła na swoje miejsce, jednak już od tej pory, nie działała jak trzeba. Próbowałem odpowietrzyć układ, lecz się nie udało. Ze zbiornika pompy nadal wydobywają się pęcherze powietrza.

    Płyn jakim zalałem pompe to FEBI 06162 zielony - mineralny. Do tej pompy zalecany jest FEBI 06161 - syntetyczny. Może to mieć wpływ na działanie pompy?

    Chcę jeszcze wymienić pasek klinowy, ponieważ już 3x słyszałem jak przez parę sekund piszczał. A to on przecież napędza pompę.

    Dzisiaj sprawdzę także VAGiem, jakie są napięcia. Czytałem, że słaby akumulator też może mieć wpływ na działanie pompy. Jego akurat nie wymieniałem od momentu zakupu auta, czyli od 2013r. A nie wiadomo też ile u porzedniego właściciela jeździł.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jachuw90 napisał:
    Chcę jeszcze wymienić pasek klinowy, ponieważ już 3x słyszałem jak przez parę sekund piszczał. A to on przecież napędza pompę.
    Auto oddać do warsztatu. Tam jest pompa elektryczna, żaden pasek jej nie napędza.
  • Poziom 6  
    Pawel wawa napisał:
    Jachuw90 napisał:
    Chcę jeszcze wymienić pasek klinowy, ponieważ już 3x słyszałem jak przez parę sekund piszczał. A to on przecież napędza pompę.
    Tam jest pompa elektryczna, żaden pasek jej nie napędza.


    Przepraszam, pomyliłem się. Masz rację. Mimo wszystko licze, że ktoś miał podobny przypadek. Obawiam się, że jak dam do mechanika, to mi wymienią od razu całą przekładnie, wraz z pompą na czujniku skrętu kończąc.
  • Poziom 43  
    Jak pompa bąbluje a nie ma wycieków to raczej tylko pompa. Kawitacja i tyle
  • Poziom 6  
    Sprawdziłem wczoraj pompe VAGiem. Na postoju było 13.93 - 14.01 V. Podczas kręcenia kierownicą napięcie utrzymywało się na poziomie 12,88 - 13,28 V, pobór prądu 30-58 A. Czy to są normalne wskazania?
  • Poziom 6  
    Tak, na wolnych obrotach.

    Dodano po 29 [minuty]:

    W momencie pomiaru, światła, radio czy ogrzewanie było wyłączone.

    Dodano po 1 [godziny] 42 [minuty]:

    Skoda Fabia I, 1.9 TDI, 2001r - pompa wspomagania TRW

    a z obrotami jest wszystko w porządku ?