witam kolegów
sprawa dotyczy analizy raportu błędów wykonanych testerem VCDS. Został on przeprowadzony w dniu 14.04.2016. Zdarzenie kolizyjne miało mieć miejsce w dniu 13.02.2016 przy przebiegu 54968
Chodzi o sprawę ubezpieczeniową. Ubezpieczyciel twierdzi, że układy SRS, ABS, kontroli ciśnienia w oponach i elektroniczna blokada (immobiliser) był niesprawny w dniu szkody, na dowód załączył wydruk z testera VCDS
mam w związku z tym pytania:
>>>> ABS <<<<
PYTANIE >1
Czy NIEZAREJESTROWANIE STEROWNIKA ABS wpływa na sprawność i funkcjonowanie układu ? Poniżej przedstawiam wykaz błędów odczytanych ze sterownika ABS
PYTANIE >2
Czy niezarejestrowany sterownik ABS działa czy nie działa w pojeździe ? Jak to się ma do przedstawionych błędów ?
PYTANIE >3 Czy czujnik przyspieszenia kątowego przy nieprawidłowej adaptacji/nastawach działał czy nie działał w pojeździe ? jak to się ma do przedstawionych błędów ?
>>> SRS <<<<
Ubezpieczyciel stwierdził iż pojazd uczestniczył:
- w 2 zderzeniach czołowych
- 1 zderzeniu po stronie kierowcy
- 2 zderzeniu po stronie pasażera
miał to odczytać podczas analizy systemu SRS, pod adresem 15, niestety nie odnalazłem tego w raporcie.
PYTANIE >4
Czy z poniższej analizy raportu błędów można wysunąć wnioski, że system SRS w dniu 13.02.2016 był niesprawny?. Nadmieniam, że nie doszło do uruchomienia poduszek w wyniku kolizji.
>> IMMOBILISER<<<
Immobiliser podczas diagnozy wykazał stan:Niezarejestrowany, poza tym w dniu zdarzenia nie wykazał żadnych błędów jak i w dniu diagnostyki
PYTANIE >5
Czy brak ZAREJESTROWANIA miało wpływ na sprawność jego działania ?
PYTANIE >6
Czy układ IMMOBILISERA działał w pojeździe na dzień zdarzenia ?
>>HAMULEC POSTOJOWY <<
Tu znowu chodzi o kwestię niezarejestrowania układu, poniżej błędy:
PYTANIE >7
Czy brak ZAREJESTROWANIA miało wpływ na sprawność jego działania ?
PYTANIE >8
Czy układ z poniższymi błędami działał na dzień darzenia ?
W załączniku cały raport błędów
I co panowie na to ?
z góry dziękuję za komentarze
MarianEK
sprawa dotyczy analizy raportu błędów wykonanych testerem VCDS. Został on przeprowadzony w dniu 14.04.2016. Zdarzenie kolizyjne miało mieć miejsce w dniu 13.02.2016 przy przebiegu 54968
Chodzi o sprawę ubezpieczeniową. Ubezpieczyciel twierdzi, że układy SRS, ABS, kontroli ciśnienia w oponach i elektroniczna blokada (immobiliser) był niesprawny w dniu szkody, na dowód załączył wydruk z testera VCDS

mam w związku z tym pytania:
>>>> ABS <<<<
PYTANIE >1
Czy NIEZAREJESTROWANIE STEROWNIKA ABS wpływa na sprawność i funkcjonowanie układu ? Poniżej przedstawiam wykaz błędów odczytanych ze sterownika ABS

PYTANIE >2
Czy niezarejestrowany sterownik ABS działa czy nie działa w pojeździe ? Jak to się ma do przedstawionych błędów ?
PYTANIE >3 Czy czujnik przyspieszenia kątowego przy nieprawidłowej adaptacji/nastawach działał czy nie działał w pojeździe ? jak to się ma do przedstawionych błędów ?
>>> SRS <<<<
Ubezpieczyciel stwierdził iż pojazd uczestniczył:
- w 2 zderzeniach czołowych
- 1 zderzeniu po stronie kierowcy
- 2 zderzeniu po stronie pasażera
miał to odczytać podczas analizy systemu SRS, pod adresem 15, niestety nie odnalazłem tego w raporcie.
PYTANIE >4
Czy z poniższej analizy raportu błędów można wysunąć wnioski, że system SRS w dniu 13.02.2016 był niesprawny?. Nadmieniam, że nie doszło do uruchomienia poduszek w wyniku kolizji.


>> IMMOBILISER<<<
Immobiliser podczas diagnozy wykazał stan:Niezarejestrowany, poza tym w dniu zdarzenia nie wykazał żadnych błędów jak i w dniu diagnostyki

PYTANIE >5
Czy brak ZAREJESTROWANIA miało wpływ na sprawność jego działania ?
PYTANIE >6
Czy układ IMMOBILISERA działał w pojeździe na dzień zdarzenia ?
>>HAMULEC POSTOJOWY <<
Tu znowu chodzi o kwestię niezarejestrowania układu, poniżej błędy:

PYTANIE >7
Czy brak ZAREJESTROWANIA miało wpływ na sprawność jego działania ?
PYTANIE >8
Czy układ z poniższymi błędami działał na dzień darzenia ?
W załączniku cały raport błędów
I co panowie na to ?
z góry dziękuję za komentarze
MarianEK