Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

2.4JTD - zawyżone obroty w diagnostyce, szarpnięcie przy ruszaniu

17 Sty 2017 18:57 630 11
  • Poziom 10  
    Czy udało się rozwiązać problem?
    u mnie to samo jest w silniku jtd, przepływomierz sprawdzony , pokazuje idealne parametry , ciśnienie paliwa również bez obaw o usterkę
    porównywałem wartości pedału przyspieszenia z dobrym egzemplarzem jtd , tam idealnie są płynne wartości ,porównywałem jednym programem alfa obd , np udało się w jednym i drugim uzyskać idealne wskazania
    na zdjęciach widać że u mnie obroty są 2x wyższe niż w sprawnym jtd
    Mimo że wszystkie wskazania są idealne

    Moderowany przez tzok:

    Temat jest nawiązaniem do https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3172580.html ale chodzi i inny samochód z innym silnikiem (2.4JTD, a nie 1.9JTD)

    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 12  
    Niestety, sprawdziłem wszystko co byłem w stanie sprawdzić i problemu nie namierzyłem. Nawet żaden ze znajomych mechaników nie ma pojęcia co to może być. Pozostało się do tego przyzwyczaić.
    Kolega kupił auto z taką usterką czy pojawiła się po jakiejś naprawie?
  • Poziom 10  
    Kupiłem samochód z rozwalonymi przegubami wewnetrznymi (taka wada alf romeo 166 ze skrzynia f40), więc te puknięcia eliminowałem
    przeguby
    poduszki silnika , skrzyni
    zawieszenie przód
    pomyślałem później nad potencjometrem , problem leży w wielu samochodach z silnikami 1.9 jtd i 2.4jtd , lecz nikt nie zgłębił dalej tajemnicy usterki
    teraz planuje podpiąć potencjometr używany i sprawdzić czy wszystko będzie tak samo reagowało
    Brakuje mi pomysłów już
  • Poziom 10  
    kupiłem nowy potencjometr i tak samo się zachowuje , więc nie jest to wina potencjometru
    zostaje regulator paliwa , który odkręciłem od pompy cr i przeczyściłem,zmian zero
  • Poziom 12  
    a sprawdzałeś ciśnienie na wykresach? też Ci pokazuje takie chwilowe spadki ciśnienia przy dodawaniu gazu jak u mnie (wykresy powyżej)?
  • Poziom 10  
    wiesz co logów nie robiłem jeśli chodzi o ciśnienie paliwa ale zrobimy i ocenimy :)
  • Poziom 34  
    Ciekawe jak kolega wyczyścił zawora. Bo ja bym się nigdy tego nie nauczył jakby to auto nie było moje. To nie takie proste jak głoszą kaznodzieje na forach. Jeżeli to on, to laik nie ma z nim żadnych szans.Co to za problem przerzucić to tylko Fiat. % otwarcia jego tam patrz.
  • Poziom 10  
    że tak powiem częściowo usunąłem problem z reakcją na gaz :)
    w sumie nie było by to irytujące gdyby nie fakt że po zmianie biegu auto szarpało mocno
    a więc po czyszczeniu wszystkiego , zapomniałem dodać jednej rzeczy
    wszystkie 5 wtyczek wtrysków miałem połamane , więc stwierdziłem ze muszę kupić 5 wtyczek :)
    ale przed tym wszystkim wziąłem opaski zaciskowe i założyłem na wtyczki , przez co auto przestało szarpać lecz reakcja na gaz na biegu jałowym dalej została lecz nie irytuje mnie to już
  • Poziom 34  
    A jak tam z kontrolką. Wtryski gubią styk i nie ma błędów to trochę dziwne. Pięcio to raczej 2.4jtd.
  • Poziom 10  
    Tak zero błedów,to samo przecież jest z 4 garowymi jtdm ,szarpania na początku są dopiero po jakimś czasie się ujawnia "kostka 3wtrysku"
    U mnie nie wiem który dokładnie jest winny ,ale będę wymieniał wszystkie wtyczki :)
  • Moderator Samochody
    ...tylko jeśli to silnik R5 to z pewnością nie jest to 1.9JTD którego dotyczy temat w który się "wciąłeś".
  • Poziom 34  
    Witam ponownie.

    Przypomniałem sobie o usterce po czasie.. I mojemu JTD też się zachciało troszkę poskakać jak żaba, he. Wóz należy do mnie, to do silnika się nie tykałem, bo nie ma po co. Nie przejmowałem się tym jak zazwyczaj przy ruszaniu z miejsca. Aż się wkurzyłem i wyhaczyłem w trakcie normalnej jazdy nienaturalne wzbudzenie się pompy ABS. Okazuje się, że tylne czujniki będąc jednocześnie uszkodzone mają prawo nie zaświecać ABS. I sterownik nie wie co się dzieje. Załącza jakąś trakcję jakoś niejasno opisaną w instrukcjach eLearn Doblo, gdyż ewidentnie hamuje silnikiem i zabiera na chwilę pedał gazu całkiem. Kol. trzok na pewno wie co to, bo ja dokładnie nie wiem. Doszedłem do tego więdząc, iż chodzi ze stuprocentowo uszkodzonym co najmniej jednym czujnikiem, który sam się naprawić nie mógł, że ABS znikał z deski jak miałem z tyłu... minimalnego kapcia. A przecież powinno być odwrotnie. Jakby nie ten ubytek ciśnienia oraz świadomość, że ABS jest na 100% uszkodzony (tj. pomimo braku kodów usterek), to bym nie doszedł. Dodatkowo momentalny brak pedału przy ruszaniu z miejsca w ewidentnie powtarzalnych bardzo dokładnie równych odstępach przebytej drogi (ok. 100m) od ruszenia do szarpnięcia i tzw. gwałtowna reakcja.

    Pompa wypięta i problemu nie ma, a więc przyczyna wykryta.

    Początek zabawy tutaj: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3172580.html