Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Iveco Hi-Way - Usterki po wypadku

szyniu 23 Feb 2017 21:44 1242 6
Texa Poland
  • #1
    szyniu
    Level 20  
    Witam
    Mam do czynienia z takim pacjentem po kolizji(delikatnie skrobnięty z przodu w zderzak) Iveco 2013 r E5 Hi Way.
    Trzy osiowy z osią wleczoną podnoszoną a problemów jest kilka.
    Zabudowa to hakowiec z oryginalną przystawką z skrzynią biegów automatyczną.

    A teraz co jest problemem:
    Poduszki nie reagują zawieszenie jest oklapnięte ,przystawka nie załącza się,nie działa szyba kierowcy i pasażera z panelu kierowcy nie ma regulacji lusterek, szyba od strony pasażera działa ale przełącznikiem w drzwiach pasażera.

    Potrzebne wszelkie informacje na temat takiego samochodu schematy i zasada działania, iveco to dla mnie wyzwanie, jak trzeba zapłacę za materiały szkoleniowe nie ma żadnego problemu.

    Proszę jak ktoś może opisać dokładną procedurę działania przystawki będę wdzięczny i jak jest zbudowany czujnik potwierdzający jej załączenie.
    Jak jest rozwiązany sterownik drzwi kierowcy.
    Jak działają poduszki, jak są podłączone itp.
    Na tym mi najbardziej zależy.

    Dziękuję za wszelką pomoc.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Dodam jeszcze że na desce świeci się komunikat o usterce EM i DDM oraz kontrolka nie wypoziomowanego pojazdu.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • Texa Poland
  • #2
    Aluboy
    Level 15  
    Witam,
    Przystawka w skrzyni automatycznej ma zębatkę na stałe zazębioną ze skrzynia i sprzęgło wielotarczowe. Włączając przystawkę podajesz napięcie na elektrozawór przy przystawce, a ten podaje olej pod ciśnieniem na wspomniane sprzęgło. Czujnik załączenia również masz na przystawce obok elektrozaworu. Jest to czujnik ciśnienia. Skrzynia z boku ma wyjście ciśnieniowe wykorzystywane właśnie do obsługi przystawki. Zazwyczaj przystawkę można włączyć tylko na biegu jałowym. Po włączeniu biegu automatycznie jest odłączana. Podaj z zewnątrz napięcie na elektrozawór przystawki i zobaczysz co się stanie. Jak się włączy to pewnie komputer nie dostaje sygnału o wybranym biegu.

    Co do reszty pytań raczej nie pomogę. Sprawdzałeś wiązkę przewodów pod zderzakiem? Skoro auto wiele nie ucierpiało to dziwi mnie tyle problemów.
  • Texa Poland
  • #3
    kakibara
    Level 33  
    Ale zapewne długo stało na placu zanim ktoś je kupił i próbuje reanimować, sam czujnik pasuje z każdej innej skrzyni z PTO, tak jak kolega pisze wiązka do sprawdzenia pod zderzakiem plus masa która idzie od aku pod kabiną i do miejsca mocowania na kabinie koło zbiornika wyrównawczego płynu chłodzenia. Tak na szybko odkręć 3 śruby od czarnej pokrywki z kablami idącymi do kabiny czy nie są zielone uszkodzone.
    Do tego jeżeli - bo nie wiem czy ktoś próbował przeprowadzić nie udaną kalibrację wcześniej nadwozia - to Iveco nie podniesie nic a nic do góry - więc zaczął bym może od tego.
    podaj błędy np. ecm 4f 34. - wszystkie.
  • #4
    szyniu
    Level 20  
    Witam ponownie jutro zaczynam prace raz jeszcze z tym samochodem więc ponotuje co i jak i napiszę co sprawdziłem itd. Na razie dziękuję za pomoc
  • #5
    szyniu
    Level 20  
    Witam
    Iveco po części opanowane,
    Zawieszenie- działa problemem była przerwa w instalacji w obrębie zaworów brak zasilania i jednego sygnału sterowania do jednej grupy zaworów z wtyczką szarą.
    Szyby- tu uszkodzony moduł drzwi kierowcy przełożyłem ze strony pasażera i ku mojemu zdziwieniu da się je swobodnie zamienić i na dodatek działa są identyczne.

    Problem jest nadal z przystawką-przystawka z tył skrzyni uruchamiana pneumatycznie, klawisz jest na desce, mogę wysterować z komputera i słyszę działanie elektrozaworu i w tedy powietrze pojawia się na przystawce, bezpośrednio na przystawce zamontowany czujnik (wymieniony na nowy oryginalny w celach testowych) informujący o jej załączeniu po zmostkowaniu przewodów tego czujnika na desce zapala się kontrolka załączonej przystawki.

    Na desce świeci kontrolka EM
    I taki jest błąd odczytany z deski
    DTC FMI OC ACT
    34 0D 008 Y

    A jaltest to interpretuje tak:
    Wtyczka siły 1
    Błąd w uruchamianiu przystawki mocy - żądanie nie wykonane

    Trochę rozwlekle ale chcę problem przedstawić jak najdokładniej, jeśli ktoś ma dostęp do info jak dokładnie zachodzi proces załączenia przystawki i jakie warunki muszą być spełnione proszę się podzielić będę wdzięczny z góry dziękuję.
  • #6
    szyniu
    Level 20  
    Jak ktoś ma jakieś schematy proszę o pomoc jak trzeba zapłacę nie ma problemu.
  • #7
    szyniu
    Level 20  
    Przystawka naprawiona przyczyną był brak sygnału sterowania z przełącznika wł.
    Po podaniu masy na X3 pin 5 sterownika EM błąd zniknął z deski i przystawka się uruchomiła.
    Zrobiłem nową instalację do przełącznika(a raczej jeden przewód) a przewód na którym nie było połączenia odciąłem by w przyszłości nie robił jakiegoś zamieszania.