Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

cos jak sprężarka do Cinquecento 700:-)

Adam16l 21 Lip 2005 22:27 6696 23
  • #1
    Adam16l
    Poziom 20  
    Witam, ostatnio tak myślałem czy dało by sie polepszyć jakoś te byle jakie osiągi mojego cientka:-) otórz wpadłem na coś takiego żeby mu do gaźnika podawać powietrze wpychane do niego za pomocą czegoś w rodzaju surzarki która pobierała by powietrze poprzez filtr- zastanawiam sie tylko czy gdy bede do gaźnika podawał wiecej powietrza i to pod jakims ciśnieniem czy wpłynie to jakoś na osiagi silnika czy może go uszkodzić?? a moze ktoś juz wpadł na cos takiego??
    Prosze o jakies uwagi:-)
    Pozdrawiam
  • #2
    IrekKo
    Poziom 32  
    Gdzieś takie coś już widziałem w internecie.
    Ogólnie nic ci z tego nie wyjdzie :(
    Zapotrzebowanie na powietrze jest dużo większe od wydajności większości takich wynalazków.
    Do tego musiałbyś zrobić jakieś sterowanie i jescze kilka przeróbek silnika.
    Jak znajde linka to go tu zamieszczę.
  • #3
    Adam16l
    Poziom 20  
    ale jak by tak pomysleć- w końcu powietrze do gaźnika jest zasysyane przez niego samego i to wystrcza- nie ma żadnych pompek czy czegoś takiego wiec tak na chłopski rozum to gdy zapodało by mu sie strumień powietrza bezposrednio do gardzieli to powinno to cos dać bo mieszanka powinna być bardziej bogata w powietrze- chociarz jak tak sie zastanowić to gaźnik reguluje mieszanke i dozuje mu powietrze- tak wiec nie jestem teraz pewien czy jak dostarczyło by mu sie strumień powietrza to i tak mieszanka będzie miała ten sam skład, poza tym w gaźnikach jest sruba do regulacji mieszanki- a regulowanie moze spowodować zmiane ilości CO2 w spalinach i spowodawać wieksze osadzanie sie nagaru- a wydajność chyba nie wzrośnie jezeli nie spadnie...
  • #4
    WoŹnY
    Poziom 28  
    Zauważ jakie zapotrzebowanie na powietrze ma autko:

    700cm pojemności powiedzmy maks 7000obr/min co daje nam 0,7 * 7000 = 4900l /min powietrza teraz zobacz ile daje twoja suszarka. Jak ją wstawisz to zmniejszysz przekrój a ona nienadążając spowoduje niedobór w powietrze - efekt brudnego filtra.
  • #5
    Adam16l
    Poziom 20  
    no to w takim razie jak gaźnik pobiera powietrze- jak kiedyś podczas czyszczenia gaźnika zdjąłem ten dekiel z góry który jest połaczony z filtrem to po przyłożeniu ręki nie przypominam sobie zeby jakieś zasysanie było- może nie wyczuwalne, poza tym średnica rury jest mniej więcej taka sama jak obudowa takiej zwykłej suszarki:-)
    ale nie o tym teraz mowa- bo przypuśćmy że ta przysłowiowa "suszarka" bedzie nadążac i będzie dostarczać wiecej niż gaźnik zasysya- tak więc bedzie jakiś przyrost mocy czy nic sie nie zmieni??
  • #6
    gabik001
    Poziom 37  
    Oj chyba kolega mial dwoje z mechaniki...
    Przeciez kolega napisal ze 4900l przy 7000 obrotow (co jest nieosiagalne bo cientek sie wkreca do 6000 a pozniej odciecie). A Ty sprawdzales przy 1000 co daje 700l wiec raczej przy takim przekroju poczujesz jakby lekkie dmuchanie (zasysanie) - trzeba bylo zatkac ten wlot to bys zauwazyl ze jednak zasysa. Wyobraz sobie ze w zimie ped powietrza w takim gazniku jak w cientku w niektorych egzemplazach powoduje oblodzenie gardzieli wiec jaka bys musial miec suszarke zeby w zimie mroznym powietrzem zamrozic kawalek metalu? A ha i jeszcze jedno - obroty zwyklej turbiny od turbodoladowania (bo pewnie to Ci po glowie chodzi) siegaja dziesiatkow tysiecy wiec....
    A nawet jakby Ci sie juz takie powietrze udalo wepchnac to co - moze paliwa wiecej i przyrost o ile 3, 4 hp ? Mialem cientka 700 na fos-ie 6 lat i tysiac takich pomyslow i wszystko spelzlo na fabrycznym rozwiazaniu - czyli na niczym. Gdyby cos takiego daloby sie zamontowac to nieboj sie - inzyniery by to tam wsadzili...
    Jak juz chcesz cos "tuningowac" to wymien walek rozrzadu na tzw. szybki,zaloz strumienice, lzejsze kolo zamachowe, alufelgi (mniej mocy potrzeba na obrot kola), lej do baku e98 a wtedy mozesz sprobowac przystawic sie do kogos na skrzyzowaniu jadacym podobnym sprzetem. I nie odbierz tego posta jako drwine.
    Pozdrawiam
  • #7
    philsonic
    Poziom 12  
    witam! zmieniajac ilosc powietrza zmieniasz wkaznik AFR ktory jest scisle okreslony dla silnika wolnossacego i turbodoladowanego! ( AFR - stosunek ilosci paliwa do ilosci powietrza. nie pamietam ile wynosi) Jesli bedzie za duzo powietrza to bedzie po prostu mulic przy ostrym wcisnieciu gazu! Jesli chcesz podac duzo powietrza to seryjne dysze w gazniku moga podawac za malo paliwa! Chodzi ci pewnie zeby bylo tanio? Ale jesli chcesz zamontowac kompresor to sa specjalne do tego przygotowane. Sprzedaja je w firmie AT2000 tylko ceny sa od 2985zl do 4790zl!:/

    Tu masz linka:


    www.at2000.pl
  • #8
    Jacq3
    Poziom 10  
    Najprościej byłoby zrobić SWAPa ;)
    Ja bym proponował od wymiany dysz w gaźniku na większe (paliwa i powietrza, bo AFR musi być zachowany), później można splanować głowicę. Po takich przeróbkach już odczujesz pewien przyrost mocy.
  • #9
    de Virez
    Poziom 24  
    a ja bym proponował wstawienie silnika od punciaka 1.2 a jak nie to od cc 900. W 2000 tys sie powinieneś zamknąć jak sie postarasz. Nie pamietam tylko czy ten od punciaka to sie nadaje do cc 700 czy tylko do większych (cc900, 1100, sc 900, 1100).

    no i wtedy trzeba inne sprężyny do zawieszenia.
  • #10
    philsonic
    Poziom 12  
    Z tym swapem moze byc problem poniewaz te silnki sa 4 cylindrowe (700cc ma 2) sa dluzsze! CC ma krotki przod a jak wiecie 700-setka ma silnik ulozony wzdluznie a punto czy cc900 albo sc poprzecznie! dluzszy silnik niz ten 2 cylindry moze nie wejsc wzdluznie. a zmieniac cala skrzynie, uklad przeniesienia napedu i pewnie jeszcze mocowanie silnika to nie taka latwa sprawa i dosyc kosztowna moze byc.

    Silnik z punciaka na 100% pasuje do 900cc i sportinga.
  • #11
    Adam16l
    Poziom 20  
    gabik001 napisał:
    Oj chyba kolega mial dwoje z mechaniki...
    Przeciez kolega napisal ze 4900l przy 7000 obrotow (co jest nieosiagalne bo cientek się wkreca do 6000 a pozniej odciecie). A Ty sprawdzales przy 1000 co daje 700l wiec raczej przy takim przekroju poczujesz jakby lekkie dmuchanie (zasysanie) - trzeba bylo zatkac ten wlot to bys zauwazyl ze jednak zasysa. Wyobraz sobie ze w zimie ped powietrza w takim gazniku jak w cientku w niektorych egzemplazach powoduje oblodzenie gardzieli wiec jaka bys musial miec suszarke zeby w zimie mroznym powietrzem zamrozic kawalek metalu? A ha i jeszcze jedno - obroty zwyklej turbiny od turbodoladowania (bo pewnie to Ci po glowie chodzi) siegaja dziesiatkow tysiecy wiec....
    A nawet jakby Ci się juz takie powietrze udalo wepchnac to co - moze paliwa wiecej i przyrost o ile 3, 4 hp ? Mialem cientka 700 na fos-ie 6 lat i tysiac takich pomyslow i wszystko spelzlo na fabrycznym rozwiazaniu - czyli na niczym. Gdyby cos takiego daloby się zamontowac to nieboj się - inzyniery by to tam wsadzili...
    Jak juz chcesz cos "tuningowac" to wymien walek rozrzadu na tzw. szybki,zaloz strumienice, lzejsze kolo zamachowe, alufelgi (mniej mocy potrzeba na obrot kola), lej do baku e98 a wtedy mozesz sprobowac przystawic się do kogos na skrzyzowaniu jadacym podobnym sprzetem. I nie odbierz tego posta jako drwine.
    Pozdrawiam

    Właśnie o coś takiego mi chodziło:-) ale już widzę ze gra nie warta świeczki...
    Jeszcze takie pytanko- bo pisaliscie ze silnik od punciaka pasuje do 900 a nie pasuje do 700- trochę to dziwne bo podwozie te samo chyba:-) ale mniejsza o to:-)
    Tak cos chciałem przy tym moim cientkim pokombinować bo teraz troche czasu mam i tak myślałem jakby go troche przyspieszyć bo 700cm3 to sami wiecie- nie dużo:D
    Ale dzieki za zainteresowanie i pomoc!
    Pozdrawiam
  • #12
    kiciak85
    Poziom 14  
    przecież jak wejdzie do 900 to do 700 też musi wejść, przecież to te same autka, te same wymiary tylko inne silniki. Wiadomo ze wiąże się z tym wymiana co po niektórych rzeczy np. zawieszenia. Gdzieś czytałem ze koszt wymiany swapa z 700 na 1.2 to 5000 PLN oczywiscie z nowym motorem i zmianą zawieszenia i innymi bajerami
  • #13
    philsonic
    Poziom 12  
    jest tak jak piszesz pewnie kosztuje tyle bo silnik i skrzynia ma inne mocowanie (tak jak pisalem 700-wzdluz osi a 900 wszerz) bo wymiarowo pod maska jest to samo ale silnik jest dluzszy i nie zmiesci sie prawdopodobnie tak jak w 700 wzdluznie aby polaczyc go z seryjna skrzynia. Ta przerobke (z 700 na wiecej) to pewnie trzeba w jakiejs firmie zrobic a jakbys mial cc900 to troche umiejetnosci, garaz i koszty nowego silnika!:]
  • #14
    MARKUSSS
    Poziom 11  
    taka przeróbka nie ma sensu kiedys tez cos takiego wymysliłem ale efekty zadne no i stosunek paliwa do powietrza sie zmienił co jeszcze pogorszyło dynamikę tego potwora wytnij katalizator ustaw dobrze gaźnik załuż sportowy filtr jakiś tłumiczek dobry zadbaj o dobre paliwo to napewno przyniesie rezultaty pozdrawiam
  • #15
    P.Artek
    Poziom 21  
    Do 700 można bez problemu wsadzic 900-1200.W karoserii są wszystkie potrzebne otwory.Trzeba wymienic silnik ze skrzynią biegów i oczywiście poduszki mocujące.
  • #17
    regis440
    Poziom 14  
    jest to niewykonalne
    gaznik w CC jak kazd gznik w silniku N/A jest to gaznik podcisnieniowy czyli benzyna jest zasysana przez dysze dlatego ze w gardzieli panuje podcisnienie
    jezeli bedziemy pompowac poietrze to wraz ze wzostem cisnienia bedzie coraz moiej paliwa
    rozwiazanie to albo montaz gaznika przed turbina ale to rozwiazanie daje zly skald mieszanki, zbyt ubogi
    innym rozwiazaniem jest montaz gaznika ktory zostal przystosowany do nadcisnienia np z reno5 turbo, ewentuanie montaz wtrysku lub odpowiedniej instalacji LPG
  • #18
    benokogel154
    Poziom 13  
    w przypadku 700-tki to daj sobie spokój z "suszarkami"

    jeśli masz troche kasy i możliwości to rób swapa i najlepiej na tym wyjdziesz, wtedy będziesz czuł moc i objedziesz niejednego "tuningowca"

    do cieniasa wsadzisz spokojnie 1.4 a nawet 1.4 turbo trzeba tylko troche pokombinować lub udać sie na centomanię
  • #19
    żarówka rtęciowa
    Poziom 36  
    regis440 napisał:
    jest to niewykonalne
    gaznik w CC jak kazd gznik w silniku N/A jest to gaznik podcisnieniowy czyli benzyna jest zasysana przez dysze dlatego ze w gardzieli panuje podcisnienie
    jezeli bedziemy pompowac poietrze to wraz ze wzostem cisnienia bedzie coraz moiej paliwa
    rozwiazanie to albo montaz gaznika przed turbina ale to rozwiazanie daje zly skald mieszanki, zbyt ubogi
    innym rozwiazaniem jest montaz gaznika ktory zostal przystosowany do nadcisnienia np z reno5 turbo, ewentuanie montaz wtrysku lub odpowiedniej instalacji LPG

    Umieścić turbo między gaźnikiem a silnikiem.
  • #20
    shg
    Specjalista techniki cyfrowej
    Gaźnik przystosowany do nadciśnienia - to może z maluszka?
    A tak w ogóle, to maluchy mają doładowanie (supercharger) :]
    A widzieli dmuchawę z malucha? No to takie bydle właśnie jest potrzebne, żeby zapewnić odpowiedni strumień i ciśnienie powietrza. NO może troche mniejsza, bo część powietrza idzie na chłodzenie
  • #21
    Tommy82
    Poziom 40  
    mnie sie wydaje ze idea takiego gaznika podcisnieniowego polega na czyms innym
    wydaje mi sie ze jest on podcisnieniowy dlatego ze powietrze przelatujac przez zwezke(dysze) Venturiego przyspiesza a co za tym idzie zmniejsza sie jego cisnienie (cos jak w samolocie na skrzydlach roznicadrogi miedzy gora a dolem skrzydla powoduje ze jest nad skrzydlem mniejsze cisnienie...) w okolicy zwezki jest zasysane paliwo bo tam panuje podcisnienie ale wynikoa ono z kastrukcji a to ze cylindry wytwazaja podcisnienie powoduje tylko przeplyw pezez gaznik.
    Wydaje nmi sie ze jesli by taki gaznik wymontowac i dmuchac powietrzem we wlot (z odpowiednia wydajnoscia i predkoscia) na wylocie z tego gaznika byla by mieszanka
  • #22
    peter.z
    Poziom 13  
    kiciak85 napisał:
    ...Gdzieś czytałem ze koszt wymiany swapa z 700 na 1.2 to 5000 PLN oczywiscie z nowym motorem i zmianą zawieszenia i innymi bajerami

    Witam. A ja powiem tyle: jeśli by kolega sprzedał tego cientka, dołożył te 5000 pln to by sobie niezłą furke mógł zakupić i nie pierniczył by sie w jakieś przeróbki suszarkowe i inne patenty "tuningowe".
  • #23
    Roli
    Poziom 26  
    A od kiedy to maluchy jeżdzą na gaźnikach nadcisnieniowych ???? Dmuchawa jest po to aby chłodzić silnik a nie po to żeby pompowac powietrze do gaźnika !!!! Fakt faktem istnieje pewne nadciśnienie w dolocie maluszka,ale jest ono tak niewielkie że nie warto o tym wspominać !!!!!
  • #24
    Tommy82
    Poziom 40  
    zupelnie inna sprawa to to ze w malaczu polaczenie obudowy filtra z dmuchawa ma w najwezszym miejscu ok 1,5-2 cm srednicy