Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Oświetlenie na schodach -

TAndrew 23 Lut 2017 23:20 450 2
  • #1 23 Lut 2017 23:20
    TAndrew
    Poziom 8  

Witam, jestem laikiem w dziedzinie elektryki w związku z tym mam pytanie.
    W domku jednorodzinnym mam oświetlenie schodów wykonane w ten sposób, że po naciśnięciu włącznika schodowego końcowego na parterze zapala mi się światło na schodach i w przedpokoju na piętrze, na piętrze są 2 włączniki krzyżowe i jeden schodowy końcowy. Czy da radę zastosować jakieś specjalne włączniki, które rozdzieliłyby oba obwody (schody i korytarz). Chodzi o to, że wchodząc po schodach chcę mieć od razu zapalone światło na schodach i korytarzu na piętrze z możliwością wyłączenia obu świateł wyłącznikami przy pokojach, z kolei wychodząc z pokoju do innego pokoju lub łazienki chcę mieć możliwość zapalenia światła tylko na korytarzu.
    Czyli cała instalacja miała by działać tak:
    po naciśnięciu włącznika na parterze zapala się światło na schodach i w korytarzu na piętrze ale w momencie gdy światło w korytarzu na piętrze świeci się to naciśnięcie tego włącznika nie spowoduje jego zgaszenia, a tylko włączenie oświetlenia na schodach
    Z kolei w korytarzu byłyby włączniki podwójne naciśnięcie jednego przycisku na włączniku wyłączałoby oświetlenie na korytarzu i na schodach, a drugiego włączało światło tylko na korytarzu.
    Jest możliwe takie rozwiązanie?

0 2
  • #2 23 Lut 2017 23:41
    STINGER
    Poziom 14  

Myślę że zajarzyłem problem...rzeczywiście wychodząc z pokoju do innego czy łazienki na piętrze nie ma sensu świecić klatki schodowej....
    Dziwię się że ktoś tego od razu nie wydzielił, przecież klatka schodowa to osobna rzecz, np trzeba o tym pomyśleć jak ktoś przewiduje podświetlenie samych schodów paskami LED....np!