Dzień dobry.
Przeszukałem forum i dzięki temu wiem już trochę więcej niż kilka dni temu i nikt mi nie napisze "użyj funkcji szukaj..."
.
Jak w temacie - do biura firmy szukam drukarki laserowej kolorowej, atramentowej i laser mono - dupleks mile widziany, ale jeśli się okaże, że z parametrów, które podam nie uda się wybrać, to nie musi być tej funkcji.
Atramentowa:
- drukowanie tekstu, grafiki (prezentacje z PowerPoint) i kilka zdjęć (4 albo 6 na stronę), które są częścią prezentacji (nie musi być jakość foto) - wszystko w stosunku kolejno 60%, 35%, 5%,
- druk w kolorze,
- druk częsty - 800 - 900 kartek w miesiącu,
- tusze oryginały albo tanie albo dużej pojemności,
- zamienniki nie psujące drukarki (tak, wiem, że cuda wymagam, ale może takie są),
- druk po USB,
- bezstresowa eksploatacja - czyli elementy najczęściej się psujące, typu głowica wytrzymywały przynajmniej 3 lata,
- sterownik pod WinXP i późniejsze.
Laserowa kolorowa:
- drukowanie tekstu, grafiki (prezentacje z PowerPoint),
- druk w kolorze,
- druk - 300 - 400 kartek w miesiącu,
- tonery oryginały albo tanie albo dużej pojemności,
- zamienniki nie zasypujące drukarki,
- druk po USB,
- bezstresowa eksploatacja,
- czarna obudowa!,
- sterownik pod WinXP i późniejsze.
Laserowa mono:
- druk tekstu,
- 900 - 1000 kartek w miesiącu średnio (raz mniej, raz więcej),
- tonery oryginały albo tanie albo dużej pojemności,
- zamienniki nie zasypujące drukarki,
- druk po USB,
- bezstresowa eksploatacja,
- dupleks (opcjonalnie) - wydruk PITów, zaświadczeń do ZUS, listy płac itp.,
- sterownik pod WinXP i późniejsze.
Dygresja - dlaczego nie dwie atramentowe, albo nie dwie laserowe?
Bo jedna laserowa będzie stała w gabinecie prezesa (dlatego musi być czarna) i musi być lepsza niż inne (przynajmniej wizualnie) - poza tym przy laserze rzadziej będę gościem w tym pokoju, a to też jest ważne
.
Myślałem o atramentówce Epson L455, L486, L565, albo Brother DCP-T700W. Ale naczytałem się o problemie z głowicami, że koszt wymiany to koszt nowej drukarki itp. więc nie wiem.
Laserówka kolor myślałem o HP M177fw, bo podobno ma zamienniki dobre.
Laserówka mono to jest wolny wybór, bo myślałem o HP P1102. Wiem, że nie ma dupleksu, ale mam już kilka takich drukarek i na zamiennikach jadą już kilka lat i są nie do zdarcia.
Ale może ktoś ma inne doświadczenia i pomoże.
P.S. Jeśli ktoś dotarł aż tutaj to gratuluję. Starałem się opisać problem zrozumiałym i prostym językiem.
Przeszukałem forum i dzięki temu wiem już trochę więcej niż kilka dni temu i nikt mi nie napisze "użyj funkcji szukaj..."

Jak w temacie - do biura firmy szukam drukarki laserowej kolorowej, atramentowej i laser mono - dupleks mile widziany, ale jeśli się okaże, że z parametrów, które podam nie uda się wybrać, to nie musi być tej funkcji.
Atramentowa:
- drukowanie tekstu, grafiki (prezentacje z PowerPoint) i kilka zdjęć (4 albo 6 na stronę), które są częścią prezentacji (nie musi być jakość foto) - wszystko w stosunku kolejno 60%, 35%, 5%,
- druk w kolorze,
- druk częsty - 800 - 900 kartek w miesiącu,
- tusze oryginały albo tanie albo dużej pojemności,
- zamienniki nie psujące drukarki (tak, wiem, że cuda wymagam, ale może takie są),
- druk po USB,
- bezstresowa eksploatacja - czyli elementy najczęściej się psujące, typu głowica wytrzymywały przynajmniej 3 lata,
- sterownik pod WinXP i późniejsze.
Laserowa kolorowa:
- drukowanie tekstu, grafiki (prezentacje z PowerPoint),
- druk w kolorze,
- druk - 300 - 400 kartek w miesiącu,
- tonery oryginały albo tanie albo dużej pojemności,
- zamienniki nie zasypujące drukarki,
- druk po USB,
- bezstresowa eksploatacja,
- czarna obudowa!,
- sterownik pod WinXP i późniejsze.
Laserowa mono:
- druk tekstu,
- 900 - 1000 kartek w miesiącu średnio (raz mniej, raz więcej),
- tonery oryginały albo tanie albo dużej pojemności,
- zamienniki nie zasypujące drukarki,
- druk po USB,
- bezstresowa eksploatacja,
- dupleks (opcjonalnie) - wydruk PITów, zaświadczeń do ZUS, listy płac itp.,
- sterownik pod WinXP i późniejsze.
Dygresja - dlaczego nie dwie atramentowe, albo nie dwie laserowe?
Bo jedna laserowa będzie stała w gabinecie prezesa (dlatego musi być czarna) i musi być lepsza niż inne (przynajmniej wizualnie) - poza tym przy laserze rzadziej będę gościem w tym pokoju, a to też jest ważne

Myślałem o atramentówce Epson L455, L486, L565, albo Brother DCP-T700W. Ale naczytałem się o problemie z głowicami, że koszt wymiany to koszt nowej drukarki itp. więc nie wiem.
Laserówka kolor myślałem o HP M177fw, bo podobno ma zamienniki dobre.
Laserówka mono to jest wolny wybór, bo myślałem o HP P1102. Wiem, że nie ma dupleksu, ale mam już kilka takich drukarek i na zamiennikach jadą już kilka lat i są nie do zdarcia.
Ale może ktoś ma inne doświadczenia i pomoże.
P.S. Jeśli ktoś dotarł aż tutaj to gratuluję. Starałem się opisać problem zrozumiałym i prostym językiem.