Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kolumny Unitra Fonica A-17, wzmacniacz

gumczyn 24 Lut 2017 10:54 978 14
  • #1 24 Lut 2017 10:54
    gumczyn
    Poziom 9  

Hej,

Znalazłem na strychu takie stare kolumny Unitra Fonica A-17.
    Moc znamionowa - 20 W.
    Impedancja - 8 Ω.
    Pasmo przenoszenia - 60÷16000 Hz.
    Efektywność - ok. 87 dB.

Chciałbym podłączyć je do komputera i w przyszłości podłączyć gramofon.
    Powiem szczerze, że jestem laikiem w sprawach Audio i kompletnie nie wiem jaki wzmacniacz byłby najlepszy do tego zestawu.

Z tego co czytałem powinno dobierać się wzmacniacz do pomieszczenia (3mx5m), a potem dopiero dobierać do niego głośniki. Niestety u mnie jest na odwrót.
    Czy ten model wzmacniacza byłby odpowiedni?
    Unitra ws 304s (Link)
    Jeśli nie to czy byście mogli podpowiedzieć z jakimi parametrami wzmacniacza powinienem szukać? Do około 200-300 zł

Mam też problem z gniazdami kompletnie nie są mi znane, czy są jakieś przejściówki na Chinche lub coś bardziej uniwersalnego? Na allegro nic nie znalazłem. Dodatkowo znalazłem stary magnetofon Unitra ZK-146 niestety w nim są niesprawne napędy na taśmy.
    Kolumny Unitra Fonica A-17, wzmacniacz Kolumny Unitra Fonica A-17, wzmacniacz Kolumny Unitra Fonica A-17, wzmacniacz

0 14
  • #4 24 Lut 2017 11:51
    gumczyn
    Poziom 9  

Jedynie boje się, że kupie zamocne i spalę. Czy z takimi parametrami jak wyżej podana Unitra będzie działać ok?

0
  • #5 24 Lut 2017 17:58
    Sanjose
    Poziom 26  

gumczyn napisał:
    Jedynie boje się, że kupie zamocne i spalę. Czy z takimi parametrami jak wyżej podana Unitra będzie działać ok?

Nic się nie bój, ja kolumny 60W 4Ω napędzam wzmacniaczem 2x120W 4Ω. Trzeba grać z głową i nic się nie uszkodzi.

0
  • #6 24 Lut 2017 23:22
    telecaster1951
    Moderator Akustyka

Wtyk do tych gniazd to WG2, zwany czasem DIN2.

gumczyn napisał: