Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Texa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat B6 - swap 2,0 TDI BMP na 1,9 TDI AVF

24 Lut 2017 23:12 3168 20
  • Poziom 17  
    Witam,
    Z jakimi problemami można spotkać się przy swapie w passacie B6 z silnika BMP 2,0 TDI 8V PD 140km na stary, sprawdzony 1,9 AVF? Cały osprzęt planuję z 2,0.
    Widziałem takie przeróbki w Audi A4 B7 i tam raczej wszystko było plug&play. Jednak w tym przypadku ułożenie silnika jest inne - pytanie czy będzie pasował, czy raczej nie ma opcji.
    Jakie problemy można napotkać po drodze?
    Pozdrawiam
  • Texa Poland
  • Użytkownik usunął konto  
  • Texa Poland
  • Moderator Samochody
    Jakiś numer był z rozstawem śrub mocujących skrzynkę biegów.

    Mocowanie dpf, oraz inny wałek rozrządu, impulsator wałka też ma inne ułożenie, no i czujnik wału jest paluchem w AVF a uszczelniaczem pod kołem zamachowym w BMP.
  • Poziom 17  
    Auto odpaliło z 1,9 TDI ASZ pod maską. Po skończeniu auta wrzucę pełną listę modyfikacji przy SWAPie. Nie było to takie problematyczne.
  • Poziom 17  
    Należało wykonać otwór w bloku do czujnika położenia wału i zamontować uszczelniacz z czujnikiem przeznaczony do 2,0 TDI.
    Obudowa filtra oleju i chłodniczka z ASZ(od Octavii I pasowało idealnie).
    Przełożyć wałek wraz z impulsatorem wałka (na wałku z ASZ silnik odpalił, ale nie łapał synchronizacji).
    Świece przełożyć z 2,0 TDI - inne napięcie.
    Wykonać mocowanie DPF i EGR.
    Auto jeździ dotychczas na oryginalnej mapie z BMP, DPF się wypala, wszystko chodzi poprawnie. Różnicy w mocy nie zauważyłem.
  • Poziom 9  
    Witam. Czy pompowtyski zostawiłeś z 2.0 tdi czy od ASZ. Właśnie skłaczyłem taki swap i pompki mam od 1.9 asz i auto nie równo chodzi i zaraz po odpaleniu faluje przez parę sekund. Nie wiem w czym tkwi problem.
  • Poziom 17  
    U mnie zostały z 2,0 TDI.
  • Poziom 9  
    To może w tym mam problem, będę musiał podmienić i zobaczyć.
  • Poziom 17  
    Te z BMP są chyba bardziej wydajne. Sprawdzałeś kompem jakie masz korekty?
  • Poziom 9  
    O to chodzi że korekty są ok

    Dodano po 13 [minuty]:

    Teraz sprawdzałem :
    1 0.0
    2 -0.8
    3 0.32
    4 0.4
    Co ty na to?
  • Poziom 17  
    Korekty wyglądają okey.
    Powiedz jeszcze - wałek z ASZ czy z BMP zostawiłeś?
    Jakieś błędy masz?
  • Poziom 9  
    Błędów nie ma żadnych, wałek jest z BMP
  • Poziom 43  
    Był jakiś sens i przyczyna tej przekładki?
  • Poziom 17  
    W moim przypadku tak. Padnięty silnik BMP - korbowód wyszedł bokiem.
    Dzięki zastosowaniu ASZ pozbyłem się problemu z "ołówkiem pompy oleju" i ograniczyłem koszty wymiany silnika o ponad połowę.
    Robiłem to dwa lata temu, gdzie BMP kosztował ponad 3,5 tys zł a ASZ 1 tys zł.
    Auto po swapie przejechało już 40 tys km, bez żadnych problemów ze strony układu napędowego.
  • Poziom 9  
    Zatarty BMP na dwóch panewkach nie z winy pompy oleju. Silnik 1.9 asz kosztował mnie 1000zł kompletny
  • Poziom 2  
    Witam. Mam pytanie. Passat jak w temacie. Padl silnik i tez mysle nad zmianą na tańszego brata 1.9 avf. Powiedzcie jak jest ze dopasowaniem skrzynki. Czy skrzynia biegów bedzie pasować do miski olejowej z avf? Czy przekładacie także miskę z 2.0,
  • Poziom 2  
    Czy jest ktoś jeszcze w temacie do zmiany silnika z 2.0 na 1.9?
  • Poziom 17  
    U mnie miska została z ASZ. Nie wiem jak z AVF, czy jest taka sama.
  • Poziom 9  
    Misa w AVF jest inna tak samo podstawa filtra i inne pierdoły, lepiej poszukaj asz. Misa z BMP też nie podejdzie do avf ani asz inna pompa olejowa nie mieści sie.
  • Poziom 2  
    Dzięki za odpowiedź. Po przeglądaniu zdjęć na necie widze ze miska z avf nie będzie pasować. Zastanawiam sie czy mozna przełożyć miskę z mojego bmp. Sadze ze miska będzie pasować bo bloki niby beda te same , tylko co z tym ""plasyikiem"co olej zbiera. Nie pamietam jak jest mocowany . Dodatkowo pytanie czy smok z avf podejdzie do miski z 2.0. Z cala przekladka sobie poradzę, powiedz co z filtrem olejowym. Jak patrze w komore mojego b6 to tam jest bardzo duzo miejsca. Dalej masz swoje auto po przeszczepie? Dobrze to wszytko śmiga? Pozdrawiam!

    Dodano po 5 [minuty]:

    Właśnie tez mysle, że bedzie łatwiej znaleźć silnik który siedział poprzecznie. Najrozsadniej asz , tylko tutaj trochę trudniej je dostać
  • Poziom 2  
    Podpowiedziecie Panowie jakie silniki jeszcze z 1.9 podejdą do passata na podmiane, oprócz ASZ.