Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scenic II - Hamulce tylne - Kierunek wkręcania tłoczków

nanab 25 Feb 2017 15:00 10155 14
  • #1
    nanab
    Level 27  
    Próbuję znaleźć odpowiedź w google ale nie mogę.
    W jaki sposób zgadnąć w którym kierunku wkręcać tłoczek w konkretnym samochodzie i w konkretnym zacisku? Zabieram się za wymianę klocków w scenic II 1.5dci i chciałbym przygotować się merytorycznie.
  • #2
    robokop
    Moderator of Cars
    Chyba wszystkie które widziałem wkręcają się w prawo. Zresztą to chyba widać, po kręceniu - czy tłoczek się chowa, czy wyłazi? Oczywiście stosowne narzędzie do tego posiadasz?
  • #3
    nanab
    Level 27  
    Mam taki marketowy zestaw do wkręcania tłoczków. Właśnie to że zestaw ma dwa rodzaje gwintów-lewy i prawy skłoniło mnie do zastawienia się w którą stronę wkręcać.
    Cóż, rozkręciłem lewą stronę, wytargałem resztki klocków i zacząłem z tłoczkiem. Faktycznie widać że wkręca się w prawo a w lewo wykręca, bez oporów nawet nie musiałem zapierać narzędzia o drugą stronę zacisku, przez samo kręcenie i dociskanie ręką schował się do pewnego momentu. Ale dalej nie idzie. Brakuje jeszcze ok centymetra żeby klocki i tarcza się zmieściły. Zapierając się narzędziem o miejsce pod zewnętrzny klocek nie idzie tego obrócić, stoi jak zaspawane. Co mogłem zrobić źle przy tak prostej czynności?
  • #4
    domex32
    Moderator of Cars
    Ręczny elektryczny czy tradycyjny?
  • #5
    nanab
    Level 27  
    Mechaniczny, na linkę.
  • #6
    domex32
    Moderator of Cars
    Wstaw zdjęcie zacisku, tłoczka po wkręceniu.
  • #7
    nanab
    Level 27  
    Zdjęcie w załączniku.
    Mokry tłoczek-nie jestem pewien czy to wyciek czy woda(jest plucha a jeszcze dzisiaj samochód jeździł), tłoczek był mocno wysunięty przed wkręceniem("jeździła kobieta", czyt. nic nie wymienia póki działa), ale wydaje mi się że nie wypadł, pedał nie był miękki z resztą po złożeniu dla pewności odpowietrzę. Jednak czy to mogło mieć wpływ na trudności z wciśnięciem tłoczka?
  • #8
    domex32
    Moderator of Cars
    Obejrzyj tłoczki pod gumką, zajrzyj do zbiornika z płynem, czy nie jest pełny.
  • #9
    jenusz11
    Level 20  
    z tego co pamietam na pewno były tłoczki co wkrecają się w lewo chyba przy jakichś fordach ale nie pamiętam dokładnie
  • #10
    milejow
    Level 43  
    Zacisk do naprawy i zapewne tłoczek do wymiany bo skorodowany. Przy mocno wysuniętym tłoczku, osłona przeciwpyłowa nie gwarantuje dobrego przylegania i ochrony, następuje korozja tłoczka i przy próbie wkręcenia zablokowanie go w zacisku i uszkodzenie uszczelki-standard w tylnych zaciskach eksploatowanych długo ze zjechanymi klockami.
  • #12
    ociz
    Moderator of Cars
    Potwierdzam. W Fordach w prawym zacisku trzeba wkręcać w lewo, w lewym w prawo. Ale jak nie idzie w nich na tyle lekko że trzeba zapierać przyrząd to i tak od razu go wyciągam na stół do czyszczenia i nowe gumki.
  • #13
    nanab
    Level 27  
    Pod gumką brak korozji i syfu. Problem rozwiązany- użyłem przedłużki, po jednym obrocie dalej wkręcał się do końca już bez większych oporów, druga strona poszła bezproblemowo.
    ociz wrote:
    W Fordach w prawym zacisku trzeba wkręcać w lewo, w lewym w prawo.

    To dotyczy całej marki czy kilku modeli?
  • #14
    diodabg
    Level 30  
    Robilem ostatnio Avensis 2012 i lewa strona wkreca sie odwrotnie ;-)
    W twoim Sceniku dwie strony normalnie :-)
  • #15
    nanab
    Level 27  
    Jw. kierunek w tym samochodzie to obie strony w prawo.
    Temat zamykam.