Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citreon Evasion 2.0 RFN 136KM - Sondy zatrzymują się na 0,9V

pawel216 25 Lut 2017 15:29 276 8
  • #1 25 Lut 2017 15:29
    pawel216
    Poziom 9  

    Witam.
    To chyba mój pierwszy post bo zawsze czytałem tylko różnej maści temat.
    Do sedna sprawy.
    Auto ma dość ciekawy problem polegający na tym że dwie sondy zatrzymują się na 0,9 po czym auto przechodzi w tryb awaryjny.
    Z tym przejściem jest dość ciekawie ponieważ po uruchomieniu silnika na zimnym może być taka sytuacja ze np do 70 stopni na silniku problemu nie ma.
    Auto chodzi mniej więcej na czas wtrysku 4-4,2 ms i jest igła sondy pracuja korekta +-5% dodam że sonda regulacyjna jest nowa.
    Ale zdarzaj się również tak że po uruchomieniu silnika auto popracuje poprawnie 15-30 sekund i sonda staje w miejscu na ok 0,9V po czym lekko podgazuje i rusza i tak kilka razy i po jakimś czasie zatrzyma się na 0,040V jak by była rozpięta.
    Problem występuje losowo.
    - Katalizator drożny
    - wydech szczelny
    - sonda nowa
    - masy sprawdzone
    - gniazdo bezpieczników dla sond w stanie nie naruszonym.
    - cały zespół przepustnicy dokładnie wymyty.
    Kończą mi się już pomysł.

    0 8
  • #2 25 Lut 2017 16:07
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Ciśnienie paliwa mierzone w momencie wystąpienia usterki?

    0
  • #3 25 Lut 2017 16:15
    pawel216
    Poziom 9  

    Problem polega na tym że auto posiada instalację gazową która sam montowałem i ten problem również występuje na gazie i tak na prawdę okazało się po montażu że jest taki problem bo auto checka nie świeci i nie idzie wyregulować auta a ja aut nie sprawnych nie oddaje.
    Co ciekawe po pełnym ostudzeniu problem wystąpił przy 68 stopniach na silniku a jak uruchomię silnik na ciepłym to problem jest po ok 15s.
    Otworzyłem sterownik płytka wygląda OK chyba że coś głębiej się dzieje.
    - servo zaślepione.
    - evap zaślepiony
    - odpowietrzenie pokrywy zaślepione.

    0
  • #4 25 Lut 2017 16:32
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Auto doprowadzić do stanu faktycznego, odłączyć gazownie, usunąć usterkę, ewentualnie podłączyć gazownie.

    0
  • #5 25 Lut 2017 17:37
    pawel216
    Poziom 9  

    domex32 napisał:
    Auto doprowadzić do stanu faktycznego, odłączyć gazownie, usunąć usterkę, ewentualnie podłączyć gazownie.


    Jaki jest wspólny mianownik ?
    Rozcięcie wtrysków przewód sygnałowych do wtryskiwaczy ? Wypowiedz wyżej to lekki żart.
    Czy w 100% szczelne nawierty w kolektorze bo nadmuchałem dolot ?
    Ja pytam z potrzebą a nie oczekuje odp na poziomie ,,sunąć usterkę,,

    0
  • #6 25 Lut 2017 18:06
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Założyłeś gaz do nie sprawnego auta.

    Powinieneś mieć pewność przed montażem, to raz, dwa czy jesteś pewien ze auto nie zaczyna chodzić w jednym momencie na dwóch paliwach? Trzy sprawdziłeś czy regulator ciśnienia paliwa, jeśli jest, nie wpuszcza paliwa do kolektora ssącego?

    Sprawdziłeś ustawienie rozrządu?

    Metoda zaślepiania wszystkiego co pracuje na vacum jest dobra?

    Posiadasz vakuometr aby skonfrontować pomiary z testera?

    Posiadasz tester? Auto zgłasza błędy mieszanki lub jakiekolwiek?

    Masz za duży czas wtrysku, i tu trzeba już coś posprawdzać, ubrudzić ręce.

    0
  • #7 27 Lut 2017 10:01
    pawel216
    Poziom 9  

    domex32 napisał:
    Założyłeś gaz do nie sprawnego auta.

    Powinieneś mieć pewność przed montażem, to raz, dwa czy jesteś pewien ze auto nie zaczyna chodzić w jednym momencie na dwóch paliwach? Trzy sprawdziłeś czy regulator ciśnienia paliwa, jeśli jest, nie wpuszcza paliwa do kolektora ssącego?

    Sprawdziłeś ustawienie rozrządu?

    Metoda zaślepiania wszystkiego co pracuje na vacum jest dobra?

    Posiadasz vakuometr aby skonfrontować pomiary z testera?

    Posiadasz tester? Auto zgłasza błędy mieszanki lub jakiekolwiek?

    Masz za duży czas wtrysku, i tu trzeba już coś posprawdzać, ubrudzić ręce.


    Myślałem że jak ktoś się wypowiada w temacie to ma jakaś wiedzę na temat auta.

    - Jak by było regulator na listwie to bym napisał.
    - Rozrząd sprawdzałem ale nie widzę związku
    - Metoda jest dobra ponieważ wykluczam elementy które mogą być uszkodzone lub się zawieszać
    - Posiadam wszystko co jest wymagane do diagnostyki jak również 4 różne testery i vacuometr czyli w sumie 3 nie zależnie pomiary podciśnienia w kolektorze (mapsensor w sterownik LPG, map na aucie i vacu tester)
    - Jak sonda się zatrzyma to jest błąd jak to w tych silnikach trym paliwa, póki sonda pracuje jest wszystko igła.
    - Nie widzę problemu żeby się ubrudzić

    Tylko oczekiwałem konstruktywnych podpowiedzi a nie nabijana postów i przenoszenie tematu do działu początkujących.

    Pewne rzeczy wynikają z innych stąd bez sensu nie piszę o rzeczach jasnych i logicznych że w tych autach nie było regulatora na listwie po czym jak sonda pracuje i pracuje na gazie nie zależnie na jakim paliwie auto jest problem występuje.

    Posiadam również maszynę do testowania wtryskiwaczy BP jak i LPG co również poczyniłem w celu weryfikacji komponentów.

    0
  • #8 27 Lut 2017 10:10
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Brak mi wiedzy na temat aut, jestem budowlańcem :).

    Co z ciśnieniem paliwa?

    Zrób analizę spalin w momencie wystąpienia usterki, to potwierdzi lub nie prawdziwość pomiaru napięcia sondy.

    A co do odłączania wszystkiego co na vacum, musisz mieć świadomość, że przy około 70 stopniach rozpoczyna pracę evap, co za tym idzie strategia zarządzania zapłonem i dawka paliwa zmienia się, a wprowadzane pary paliwa do kolektora ssacego, powinny zmienić skład mieszanki.

    0
  • #9 01 Mar 2017 21:37
    pawel216
    Poziom 9  

    domex32 napisał:
    Brak mi wiedzy na temat aut, jestem budowlańcem :).

    Co z ciśnieniem paliwa?

    Zrób analizę spalin w momencie wystąpienia usterki, to potwierdzi lub nie prawdziwość pomiaru napięcia sondy.

    A co do odłączania wszystkiego co na vacum, musisz mieć świadomość, że przy około 70 stopniach rozpoczyna pracę evap, co za tym idzie strategia zarządzania zapłonem i dawka paliwa zmienia się, a wprowadzane pary paliwa do kolektora ssacego, powinny zmienić skład mieszanki.


    Nie wiem w jakiej branży robisz - może być budowlana a tam też są bardzo skompliowane maszyny budowalne jak i sprzęty użytkowe do domu np Pompa Ciepła.

    Już temat ogarnięty.

    Mam taką świadomość że evap potrafi takie cyrki odstawiać że w swoim aucie loso miałem problem z uruchomieniem silnika i nie zależnie od temp na silniku i zachowanie składu mieszanki.

    Mam dość duża świadomość pewnych usterek wiedzy nie mam aż tak dużej aby szybko zdiagnozować problem ale każdy przypadkiem czasami jest obcy od innego stąd dopytałem czy ktoś ma jakieś sugestie w tym temacie.

    Nie ma problemu z nauką i słuchaniem wskazówek aby rozwiązywać problemy.

    0