Jestem w trakcie budowy silniczka spalinowego i już wszystko zrobiłem oprócz zapłonu. Mam cewkę zapłonową, ale nie wiem co dalej. Jak mógłbym samemu zrobić przerywacz zapłonu?
Do you prefer the English version of the page elektroda?
No, thank you Send me over thereTheKocur wrote:Mechaniczny ma (wpięty równolegle do styków) kondensator a elektroniczny nie ma ruchomych styków.Może inaczej, z czego zrobiony jest przerywacz że nie przeskakuje na nim iskra.
TheKocur wrote:Jak się ładnie uśmiechniesz na szrocie to może będzie za free albo za puszkę piwaja chce zrobic to za free.
TheKocur wrote:Jaka cewka, od jakiego pojazdu?Mam cewkę zapłonową
rafcio_21 wrote:Bez przesady. Może było "luksusowe" wykonanie z platynowanymi stykami, stąd popularna nazwa styków w przerywaczach - platynki ale to tylko stop srebra o odpowiedniej twardości, barwą podobny do platyny. Z wadliwym kondensatorem lub bez niego styki wypalają się szybko ale nawet ze sprawnym, wymagają oczyszczenia i ustawienia szczeliny co ileś km przebiegu pojazdu.Przerywacz jest pokryty platyną