Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

scania 124 470 hpi - paliwo w oleju

25 Lut 2017 19:53 1428 11
  • Poziom 9  
    Witam, podczas wymiany oleju okazało się ze jest go o wiele za dużo ok 50l. Standartowo wymienione zostały komplety uszczelniaczy na pompowtryskach, niestety to nie pomoglo. Po ok 2 tys km znow jest ewidentny problem z zaduzym stanem oleju. Inne plyny eksploatacyjne w normie. Pompa paliwowa raczej nie powinno się dostawac paliwo bo jest tam przeciez otwor kontrolny pomiędzy uszczelniaczami. Czy możliwym jest aby ktorys z pompowtryskiwaczy az tak mocno lał ? Silnik pracuje calkiem poprawnie i równo, ma moc ale cisnienie oleju spadlo po przejechaniu tych 2 tys km, ewidentnie widać ze olej jest rozcieńczony ropa. Proszę o jakies sugestie.
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Tulejki, w ktorych sa obsadzone pompowtryskiwacze w glowicacach są do wymiany. Tamtędy najpewniej dostaje sie paliwo do oleju.
    Choć z reguły objawia się to przedostawaniem się oleju napędowego do cieczy chłodzącej, ale być może w tym przypadku jest inaczej.
  • Poziom 9  
    Nie wiem jak to się objawia w scanii ale w przy niedomagających obsadach pompowtryskow (uszkodzony uzczelniacz) np. w volvo jest dokaldnie tak jak piszesz plyn chlodzacy będzie się dostawal do ropy i z tym się już spotykałem. Jednak nie potrafie sobie wyobrazic jak ropa przez niesprawna obsade dostanie się do oleju a nie do plynu czy odwrotnie(chyba ze jest to możliwe w Scani). Nie wiem niech mnie ktoś poprawi jeżeli zle mysle. A trop z pompowtryskami nie jest wlasciwy w HPI, czy jest możliwe aby ktorys z nich az tak mocno lał ?
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Procz pompy paliwowej to jedyne miejsce gdzie olej napędowy może mieć kontakt z olejem silnikowym. Ewentualnie pęknięta któraś z głowic.
  • Poziom 30  
    Wtrysk nie musi lać paliwo dostaje się z zasilenia.Głowice do sprawdzenia.
  • Poziom 13  
    Ale zanim rozbebeszysz silnik i wywalisz głowice to odkręć pokrywy zaworów odpal i sprawdź czy nie wycieka paliwo z cewki do około plastiku gdzie przykręcone są kable albo czy paliwo nie wydostaje się ze sprężyny
  • Poziom 31  
    kaczy2214 napisał:
    Ale zanim rozbebeszysz silnik i wywalisz głowice to odkręć pokrywy zaworów odpal i sprawdź czy nie wycieka paliwo z cewki do około plastiku gdzie przykręcone są kable albo czy paliwo nie wydostaje się ze sprężyny
    To jest HPI a nie PDE - tu nie ma cewek na wtryskach! Ale z pod sprężyny to może być prawdo podobne choć nigdy z tym się nie spotkałem.
  • Poziom 13  
    A to przepraszam zapędziłem się ;)
  • Poziom 13  
    Ale to tym bardziej warto zajrzeć pod pokrywy zaworów wtryski cummins pracują na ciśnieniu 17,23 bara
  • Poziom 11  
    Jeszcze niech kolega napisze jakiej firmy te uszczelniacze były,kto je składał,kto dobierał,czy były porownane ze starymi,czy włożył je ktoś kto ma pojęcie o tym itp itd?
  • Poziom 9  
    Panowie przepraszam miałem inne tematy, wiec na razie Scania poszla w odstawkę, jednak temat uszczelnień można definitywnie zamknąć ponieważ profilaktycznie zostały zmienione, te co siedziały nie były złe (oryginały) i nowe również "Scaniowskie", błędy montażowe sobie darujmy. Wczesniej koledzy wspominali o głowicach i jest to na pewno słuszny trop, jednak trudny w diagnozie bo trzeba wszystko zrzucić i dac do sprawdzenia na szczelność a i tak nie można być tego pewnym w 100%, no chyba ze ktoś ma jakiś sposób bez demontażu :) O wycieku z pod sprężyny pompowtrysku tez myslalem jednak z tego co pamiętam HPI troche chlapie przy zdjętych pokrywach i może to być deko kłopotliwe w ocenie, ale na pewno tam tez trzeba zajrzeć. W każdym bądź razie możliwości wycieku nie jest może az tak dużo ale "zagwozdka" jest :)