Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra c - Asystent Parkowania

TamaryszekPL 25 Lut 2017 21:08 1329 21
  • #1 25 Lut 2017 21:08
    TamaryszekPL
    Poziom 7  

    Witam,
    Posiadam Opla Vectra C 1.9 120 km 2005. Otóż, od początku posiadania auta nie działają mi czujniki parkowania. Wiedziałem o tym przy zakupie i czekałem na właściwy czas, żeby zabrać się za naprawę. Oprócz listy błędów jakie pokazał mi komputer diagnostyczny dodatkowym objawem usterki jest jednostajny dźwięk słyszalny przy wrzuceniu biegu wstecznego i zapalenie się kontrolki P na desce rozdzielczej(wyrzuca informacje o usterce). Proszę o pomoc, gdzie mam zacząć szukać rozwiązania bo chciałbym to naprawić we własnym zakresie. Dodam, że bezpieczniki są sprawne. Może ktoś z Was miał taki problem jeśli nie w Vectrze to może w Astrze lub Signumie.
    Poniżej błędy z kategorii asystenta parkowania jakie dziś wyrzucił mi komputer.

    Potrzebna pomoc, bo wyprawa do elektronika jest ostatecznością. Otóż mam problemy z Parktronikiem(a raczej z jego brakiem)następujące błędy mi wywala. Może ktoś coś miał podobnego i wie gdzie rozpocząć poszukiwanie przyczyn.
    Source Address: PAS
    Adres źródłowy: 0x0000025B
    Identyfikator: 0x0101
    Nazwa systemu: PAS
    Numer sprzętu:60
    Numer części:13181070
    Numer wersji oprogramowania: 0000002D
    Opis systemu: BOSCH0400
    Hardware key number:
    Programming Date: 20050308
    Kod alfa:
    Code Index and version: 011 01
    Ilość zapisanych kodów błędów:10
    B1350 - Napięcie zasilania czujników parkowania Napięcie za niskie
    (02) - Nie występuje
    B1000 - Napięcie zasilania głośnika Napięcie za niskie
    (02) - Obecny
    B0954 - Obwód przedniego lewego zewnętrznego czujnika parkowania Otwarty lub napięcie za niskie
    (06) - Obecny
    B0955 - Obwód przedniego lewego środkowego czujnika parkowania Otwarty lub napięcie za niskie
    (06) - Obecny
    B0956 - Obwód przedniego prawego środkowego czujnika parkowania Otwarty lub napięcie za niskie
    (06) - Obecny
    B0957 - Obwód przedniego prawego zewnętrznego czujnika parkowania Otwarty lub napięcie za niskie
    (06) - Obecny
    B0961 - Obwód tylnego prawego zewnętrznego czujnika parkowania Otwarty lub napięcie za niskie
    (06) - Obecny
    B0960 - Obwód tylnego prawego środkowego czujnika parkowania Otwarty lub napięcie za niskie
    (06) - Obecny
    B0959 - Obwód tylnego lewego środkowego czujnika parkowania Otwarty lub napięcie za niskie
    (06) - Obecny
    B0958 - Obwód tylnego lewego zewnętrznego czujnika parkowania Otwarty lub napięcie za niskie
    (06) - Obecny
    U2141 - Nieprawidłowe dane z REC (Tylny zespół elektroniczny)
    (71) - Obecny

    Proszę o wyrozumiałość i pomoc.

  • #2 25 Lut 2017 23:42
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    Masz czujniki przednie i tylne ?

  • #3 26 Lut 2017 07:07
    wopik6
    Poziom 13  

    Jakie jest napięcie wejściowe na moduł parkowania?

  • #4 26 Lut 2017 09:36
    TamaryszekPL
    Poziom 7  

    cholera wie, nie sprawdzałem

    Dodano po 42 [minuty]:

    CameR napisał:
    Masz czujniki przednie i tylne ?



    tak, przód i tył. seryjne, nie jakieś dokładańce

  • #5 27 Lut 2017 08:12
    wopik6
    Poziom 13  

    TamaryszekPL napisał:
    cholera wie, nie sprawdzałem


    Więc sprawdź, być może centralka do wymiany. Chyba, że znajdziesz dobrego elektronika który ją przejrzy.

  • #6 27 Lut 2017 18:20
    TamaryszekPL
    Poziom 7  

    wopik6 napisał:
    TamaryszekPL napisał:
    cholera wie, nie sprawdzałem


    Więc sprawdź, być może centralka do wymiany. Chyba, że znajdziesz dobrego elektronika który ją przejrzy.


    centralka była przekładana z innego kombi a moduł był o identycznych numerach. Było to dawno, ale z tego co pamiętam, przestało piszczeć przy wrzucaniu wstecznego, ale nadal nie działało.

  • #7 02 Kwi 2017 15:34
    Yeter
    Poziom 2  

    Mam identyczny problem. Udało Ci się jakoś go rozwiązać ?

  • #9 03 Kwi 2017 20:39
    mail4skwarka
    Poziom 19  

    Któryś z czujników robi zwarcie, do weryfikacji:
    Po koleii wypinać i znaleźć wroga.

    Nie ma za co dziękować :)

  • #10 04 Kwi 2017 18:28
    TamaryszekPL
    Poziom 7  

    byłem u elektronika i centralka PDC jest spalona i nadaje się do wymiany, dodatkowo któryś czujnik chyba uszkodzony. Tak więc połowicznie dziękuję :)

  • #11 05 Kwi 2017 08:19
    mail4skwarka
    Poziom 19  

    Centralka PDC ? A tam nie jest tak że czujnik są podłączone do REC-a?

  • #13 09 Kwi 2017 17:14
    wopik6
    Poziom 13  

    To ja napiszę jeszcze raz to co napisałem wcześniej. Jedź do kogoś kto ją przejrzy.

  • #14 30 Maj 2017 20:10
    Yeter
    Poziom 2  

    Podmienilem pdc i dalej to samo. Czyli faktycznie będzie uwalony ktorys z czujników i będzie wyrzucalo taki ogólny błąd?

  • #15 31 Maj 2017 07:37
    mail4skwarka
    Poziom 19  

    Tak.
    Musisz po koleii odpinać czujniki aż w końcu będzie dobrze...

  • #16 31 Maj 2017 09:34
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    mail4skwarka napisał:
    Musisz po koleii odpinać czujniki

    Odpinanie czujników nic nie da.
    Wszystkie muszą być podłączone i wszystkie muszą być sprawne.
    Dopiero wtedy zadziała PAS

    Podjedź na ok. 100cm do ściany, podłącz TECH'a i podglądnij jakie odległości od przeszkody wskazuje każdy sensor.
    Jeżeli wskazywana odległość wynosi 255cm - to masz winowajcę.

  • #17 31 Maj 2017 09:58
    mail4skwarka
    Poziom 19  

    Nie mogę się zgodzić z powyższym.

    Nie wszystkie muszą być podłączone, czujnik który zwiera - bo tak objawia się błąd- po wypięciu da właściwe zasilanie na czujniki i wtedy mamy winowajcę.

    Nie wyobrażam sobie jak znaleźć winowajcę w układzie który nie ma zasilania bo zwiera czujnik i system odcina zasilanie - pozostaje tylko wymienić wszystkie czujniki na nowe z serwisu/sklepu/etc.. bo tylko wtedy mamy pewność że układ zadziała prawidłowo.
    Montując używki(skąd wiemy że sprawne ? ) można kręcić się za własnym ogonem w nieskończoność...

  • #18 05 Cze 2017 13:41
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    mail4skwarka napisał:
    Nie wyobrażam sobie jak znaleźć winowajcę w układzie

    Opel Vectra c - Asystent Parkowania Opel Vectra c - Asystent Parkowania Opel Vectra c - Asystent Parkowania
    Akurat mam podobnego Opla na warsztacie z czujnikami z tyłu nadwozia.
    Z punktu widzenia użytkownika cały system "milczy".
    Żadnych oznak życia.

    Po wstępnej diagnozie diagnoskopem:
    Problem stanowią trzy sensory.
    Sprawny jest tylko jeden "zewnętrzny prawy" sensor

    Teraz trzeba zdemontować zderzak,
    przeglądnąć wiązkę,
    podmieniać ten jeden sprawny sensor w inne miejsce i każdorazowo testować.
    Tak samo pozostałe sensory trzeba zamontować w miejsce "zewnętrznego prawego"
    i w ten sposób zweryfikować sprawność wiązki, złącz i wejść centrali systemu PAS.

    Czego jeszcze nie potrafisz zrozumieć ?

    Bez sprawnych WSZYSTKICH czterech czujników,
    asystent parkowania w Oplu nie uruchomi się (dla użytkownika).

  • #19 05 Cze 2017 13:44
    mail4skwarka
    Poziom 19  

    CameR napisał:

    Czego jeszcze nie potrafisz zrozumieć ?


    Powodzenia gdy jeden z nich robi zwarcie w układzie, do woli możesz sobie szukać winowajcy na liście danych.....

  • #20 05 Cze 2017 13:56
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    mail4skwarka napisał:
    możesz sobie szukać winowajcy na liście danych

    Oczywiście trzeba podjechać autem do przeszkody, bo na otwartej przestrzeni wszystkie sensory pokazują tą samą wartość [255cm] bez względu czy sprawny czy uszkodzony sensor/wiązka przewodów

  • #21 05 Cze 2017 14:08
    mail4skwarka
    Poziom 19  

    Nie rozumiem jednej kwestii z Twojej strony, uparłeś się że system zawsze działa/tak jak na szkoleniu- Pan mówi nie ma takiej opcji/.

    Powtarzam : w przypadku gdy jeden z czujników ROBI ZWARCIE centralka wyłącza zasilanie na pozostałe czujniki i jak teraz zweryfikujesz na liście danych który to? Wszystkie są zasilanie z jednej linii...

    Są rożne przypadki i różne metody ich rozwiązania, np:
    ostatni pacjent cały czas wyrzucał błąd zwarcie w układzie zasilania czujników- odpiąłem wszystkie a on dalej uparcie że błąd jest, no to 5 cm po wyjęciu ze sterownika PDC odciąłem przewód zasilający czujniki - a on dalej - ten sam błąd.
    Zweryfikowałem w ten sposób stan instalacji w pojeździe i potwierdziłem uszkodzenie centralki, po wymianie na inną używkę- działa bez zarzutu.

  • #22 05 Cze 2017 22:42
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    Nie upieram się, że diagnostyka pozwala zweryfikować każdą usterkę PAS.
    Wyraźnie masz powyżej napisane , że kolejnym krokiem po diagnostyce jest demontaż zderzaka
    i "podmiana" sensorów w instalacji.
    Ja uzmysławiam autorowi, że to co zamieścił, to nie wszystko co należy sprawdzić.
    Dopiero podgląd parametrów bieżących i weryfikacja instalacji pozwalają odszukać problem.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME